Hoofdsponsor

1/48 Orcs & Goblins cavalerie (Games Workshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Carl: goed idee. (ik begin straks met schuren, vijlen, zagen en passen van de Romein)

Rik: ik zal nog even de kat uit de boom kijken en kijken naar wat jij schrijft.
 
Eén van de meisjes, gezien uit een verschillende hoek.

1_spin1.jpg

1_spin2.jpg

Alle zusjes samen:

1_spin3.jpg

1_spin5.jpg

[1_spin6.jpg

Hieronder zie je hoe zo'n baseplaatje is gemaakt. Het staat hier gewoon in de grondverf.
Ik weet nog niet goed wat ik met deze ga aanvangen.

1_spin7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geweldig toch. Je hebt ze perfect geschilderd. Mijn complimenten.

Bijna zal ik jullie kunnen laten zien hoe ik de baseplaatjes knutsel. :D Is niets aan en je kunt het gemakkelijk doen.

Ingredienten: zaagsel of split, groen gras, houtlijm, water, inkt en verf. Dat is alles. :rolleyes:
 
Diminiek, mijn oprechte complimenten, ze zien er prachtig uit!
Mooie shadows en highlights
(misschien nog iets meer op het zwart van de poten, maar dit is echt mierenneuken ;) )

Geweldig!

Groetjes

Carl
 
Rik: Bedankt.
Carl: Ook bedankt, maar het zijn spinnen hé, geen mieren....
 
Maak ik dan maar een kleine vertaling in het net.

"kleinediertjesvrijerij" :D

:rolleyes: nice, Rik......





Nu gaan hun berijders even moeten wachten op hun kleurtje. Ik ga nu eerst verder de Bora afwerken en de Romein in de olieverf stoppen.
 
Romein in de olieverf stoppen.
Het is even of topic. Maar ik ben reuze benieuwd hoe het jou zal vergaan. Ik heb er alleen maar ruzie mee. wacko Al een paar keer de boel afgehaald. mr muscle is blij met mij, ben zo onderhand een groot verbruiker. boos
 
Ik voel me eerlijk gezegd ook niet echt op mijn gemak.
Als ik eerst alles ga lijmen, dan kan ik niet meer overal bij om te schilderen.
Als ik eerste bepaalde dingen ga schilderen, zie ik niet goed hoe ik nadien die stukken aaneen moet lijmen en plamuren...

IK ga ook nog een hoop problemen tegemoed, denk ik.
 
Mijn schattekes hun thuisbasis staat ondertussen ook in de grondverf. Terwijl ik bezig was met de gladiator heb ik er deze maar vlug bijgepakt. Kwestie van efficiënt te werk te gaan :D

1_baseplaatjes.jpg
 
Laatst bewerkt:
De baseplaatjes hebben hun eerste laagje verf gekregen.
Dit was "Flat Earth" van Vallejo. In een verdunning van 50/50 aangebracht met een dik penseel. Op deze manier kan de verf tot in de kleinste puntjes komen.
Nadien zou ik het zand drybrushen met "Sandy Yellow" van Revell.

2_baseplaatjes.jpg
 
Terwijl Anthony aan het schilderen was aan zijn 1907 Renault, moest ik toch ook iets kunnen doen.
Ideaal dus om de baseplaatjes verder onder handen te nemen. Ik ging dus aan de slag met inkt .

1_PICT4055.JPG


Zo zagen de plaatjes eruit toen ze droog waren na hun vorige behandeling met verf.
1_PICT4057.JPG


[
1_PICT4060.JPG


Ondertussen zijn ze bewerkt met de inkt, die hier nog niet droog is.
1_PICT4058.JPG


1_PICT4061.JPG


De bedoeling van de inkt is de volgende gedachtengang.
De baseplaatjes zijn niet egaal effen. Ze hebben putten en bulten. Om hierin meer diepgang te creëren, heb ik 50% inkt en 50% water gemengd. Daarna de plaatjes rijkelijk insmeren met dit mengsel. Het water zorgt dat de inkt overal inloopt.

Na het droogproces zou de inkt moeten achterblijven en het water verdampt zijn.

Foto's volgen wanneer alles droog is.
 
Heel netjes al. Ik denk dat je nog eens een keer zwart kunt nemen en deze nog iets meer zou moeten verdunnen. Zo´n 75% water en dan nog een keer. Dan kun je beginnen met drybruschen van de lichtere kleur.

Hierna kun je nog een keer met een skinwash er overheen om het geblende effect te krijgen om nog een keer te drybruschen. Eventueel daarna static gras toevoegen en nog een keer highlighten lang de grotere oppervlakte.
 
Heel netjes al. Ik denk dat je nog eens een keer zwart kunt nemen en deze nog iets meer zou moeten verdunnen. Zo´n 75% water en dan nog een keer. Dan kun je beginnen met drybruschen van de lichtere kleur.

Hierna kun je nog een keer met een skinwash er overheen om het geblende effect te krijgen om nog een keer te drybruschen. Eventueel daarna static gras toevoegen en nog een keer highlighten lang de grotere oppervlakte.

Ze zijn droog (en nee, geen foto's nu).
Ik ga de truc van het zwart op 25% eens proberen, Rik.

Skinwash, huh ?!?!? wat is dat voor een beest? :wacko:
 
Skinwasch is een wasch met een lichte kleur bruin, zegmaar flat flesch heel dun aangeleng met water. Dan kun je daar nuances mee aanbrengen in de structuur. Zo krijg je een mooi overlopend effect zoals je dat in normale grond ook hebt.
 
Skinwasch is een wasch met een lichte kleur bruin, zegmaar flat flesch heel dun aangeleng met water. Dan kun je daar nuances mee aanbrengen in de structuur. Zo krijg je een mooi overlopend effect zoals je dat in normale grond ook hebt.

Als ik dit goed begrijp:

"flat flesh" van Vallejo verdunnen (bv 20% Vallejo, 80% water) en gewoon kliederen op het zand?
Moet daar dan een patroon in zitten of is dit aanbrengen zoals de inkt? Gewoon een dik penseel en rijkelijk uitsmeren?
 
Dat klop helemaal wat je schrijft en idd niet overal gewoon lekker nonchalant hier en daar, zoals grond er echt uit ziet om maar zo te schrijven. Die is ook niet egaal van kleur. Daar is het om te doen. :dry:
 
Weer iets bijgeleerd en daar gaan we mee experimenteren (vanavond misschien?).
 
ok, op basis van de tips die Modelengeneer heeft gegeven, ben ik wat gaan experimenteren op 1 grondplaatje.
Zoals je kunt zien is de inkt nog niet droog, maar daar ga ik morgen dan een foto van schieten.
1_PICT4069.jpg

1_PICT4071.jpg

En hier de gebruikte materialen in volgorde van links naar rechts.
Eerst willekeurig drybrushen met Vallejo Flat Earth, daarna idem dito met African Brown en Sand van Revell Aqua. Als dessert een nat toetje met Chestnut Ink van Warhammer.
1_PICT4073.jpg
 
Ziet er weer goed uit. Dominiek.

Straks als het droog is kun je gaan drybruschen. Moet je dan het resultaat eens zien. Niet vergeten om de delen waar je de static gras gaat aanbrengen eerst even voorziet van een donkerdere basiskleur he. ;) Dit vanwege de schaduw die je wilt hebben. En dat je dan ook nog de grauwe ondergrond krijgt wat deze spinnenbeestjes horen te hebben. :P:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan