Hoofdsponsor

1/48 Orcs & Goblins cavalerie (Games Workshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel zou ik de kleuren nog iets meer uitbouwen naar de puntjes van alles. Dus dat je doormiddel van highlights meer diepte gaat creeren. Dus de kleuren wat laten oplichten.

Kun je hier eens enkele detailfotootjes (zeker die van de tanden, ik heb al een goed idee, maar...) van maken en online zetten?
 
Eindelijk nog eens een uurtje tijd.
Ik ga nu een 5 tal van die lieve beestjes tegelijk onder handen nemen: eerst ontdoen van overtollig plastic, daarna beginnen schilderen.

Foto's volgen van het groepsfeest.
 
Oei, helemaal vergeten dat ik nog eens een detailfoto zou neerplanten. Hierbij mijn excuus. En natuurlijk de bijbehorende plaatjes. :D

1_SANY1270.jpg
De bek, het stinkt wel daar. Grote tanden vooral en niet gepoetst.

1_SANY1271.jpg
Akelig die stekels. Daar wil je toch niet op zitten wanneer je zo'n draakje gaat berijden. wacko

1_SANY1272.jpg
De klauwen. Van een manicure heeft Zwelgje ook nog nooit gehoord. :D Het zal dan ook vast een mannetjes zijn. :D Het zijn dus in ieder geval geen frensh tips. wacko

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige pics, Rik.

kun je me nog eens kort zeggen welke kleuren jij gebruikt voor die tanden?
Ik heb nu eerst de gehele tand in ivoor, en het randje nabij het tandvlees in donkerbruin.
Wat gebruik jij dan om de overgang te doen?
 
Ik heb eerst donkerbruin (leatherbrown) genomen. Daarna een harde drybrusch met buff, hierna inkt brown gadaan. Dan weer een drybrusch met buff. Dan krijg je die groeven er in. En daarna naar het puntje toe de tanden met eerst een mix van wit en buff 50 % gedaan, waarna alleen het laatste puntje met alleen wit. Dat laatste is om ervoor te zorgen dan het lijkt dat de tanden scherp zijn.
 
Allée, we kunnen nog eens wat gaan experimenteren en kijken of we de leerstof onder de knie krijgen. wacko
 
Aan de hand van de door u getoonde foto's kan ik mischien straks beter helpen. :D Ik ben dan ook heel benieuwd wat u er van gaat maken. Dus wanneer je een stapje verder bent, graag een foto. :D
 
Eindelijk nog eens tijd voor een kleine update.

Zoals aangegeven door Modelengeneer, heb ik de tanden een beetje bijgewerkt.
Origineel waren deze gewoon wit en inderdaad, nu ziet het er al een pak beter uit. Er is nog wel verbetering mogelijk, maar ik moet ook nog veel leren hé......;).
De tanden nu eerst in ivoor geschilderd. Daarna een randje tussen tand en tandvlees in bruine inkt gemaakt. Vervolgens een stuk Tan Yellow om de lichtbuine kleur te simuleren en opgedirkt met een beetje Leather Brown.

1_4.jpg

2_5.jpg

Bij de onderste foto is eigenlijk enkel de rechtse spin, die overigens nog niet volledig is afgewerkt, van belang. De tekening is met zwarte inkt ingekleurt en jawel, ik ben tevreden met het resultaat. Het is beter dan wat ik had verwacht.
1_8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi geschilderd maat, fijn werk is dit :)
 
Ziet er goed uit. De volgende zullen sneller gaan dat kan ik u verzekeren.

Op de 3e foto heeft de spin net aan de rode wijn gezeten denk ik toch? :D
 
Ja, het bier was op cute.

Neen, die is nog verre van afgewerkt. Daar moeten de details op het lijf nog bjgewerkt worden.
Ik had misschien beter een detailfoto van dat achterlijf alleen geplaatst. De tekening op haar rug ziet er een beetje uit als een doodshoofd.
 
Ja, het bier was op
:eek:
En dat terwijl u in het land woont van de goede bieren.

Voor het doodshoofd dat had ik al gezien, ook dat ziet er goed uit. Ik blijf u volgen. Mischien de stekels op de rug van het lijf van de spin nog een kleine highlight geven.
 
Goed nieuws:

tijdens een drukke nacht werken ;), zijn de 10 schatjes eindelijk klaar.
Ik heb mijn foto-schieter vannacht wel niet bij de hand, maar dat maak ik morgen goed.

Nu moet ik de base-plaatjes onder handen gaan nemen.
Ik weet nog niet goed welke ondergrond ik deze lieftallige zusjes zal laten beklimmen. Volgens de plaatjes, gis ik dat ze op een soort zandgrond rondtippelen.
Hebben jullie nog één of ander ideetje?
 
Het was blijkbaar weer druk in het Loodswezen, Dominiek?

zetel.gif


Droop
 
Geweldig, enne we willen ze wel zien. :D:D:D

Dus ik wacht even rustig af op de plaatjes.
 
Het was blijkbaar weer druk in het Loodswezen, Dominiek?

zetel.gif


Droop

Jawel, zo druk dat ik hier vannacht weer zit.....wacko
Ik heb ver*/(-rie de helft van mijn modelbouw-materiaal voor vannacht vergeten.......:mad:

Enfin, de foto's gaan dan voor morgen zijn. Vandaag ga ik dan de voorbereidende werken doen hier voor mijn romein in resin die ik van Carl heb gekregen.
 
Nu moet ik de base-plaatjes onder handen gaan nemen.
Ik weet nog niet goed welke ondergrond ik deze lieftallige zusjes zal laten beklimmen. Volgens de plaatjes, gis ik dat ze op een soort zandgrond rondtippelen.
Hebben jullie nog één of ander ideetje?

Zand! :p
Of wat beter uitgelegd een laagje verdunde witte houtlijm en daarop 'echt' fijnkorrelig
(=zoals in een kinderzandbak bv) zand strooien met misschien wat kleine kiezeltjes.
Misschien nog wat drybrushen achteraf...
't is maar een ideetje hoor!

Groetjes

Carl
 
Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo

Nu moet ik de base-plaatjes onder handen gaan nemen.
Ik weet nog niet goed welke ondergrond ik deze lieftallige zusjes zal laten beklimmen. Volgens de plaatjes, gis ik dat ze op een soort zandgrond rondtippelen.
Hebben jullie nog één of ander ideetje?

Ben bezig met de base van mijn high elf. Dus ben ook een stukje daarover aan het schrijven. Ik ben al zover dat ik deze waarschijnlijk. Over een dag of twee. Misschien dat je er iets aan hebt. :D Ik heb een apparte wijze van baseplaatjes maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan