Hoofdsponsor

nieuwe silicone mal maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetkin

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
1.198
ja ik heb een paar nieuwe mallen nodig voor mijn modelbouw kan er maar even eens een topic van maken zodat jullie die willen er een maken al een beetje uitleg hebben zie hier de mallen die ik ga maken .attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

gr soetkin
 
Hier ben ik wel benieuwd naar, zeker over de gebruikte producten...
 
Ben ook benieuwd. Denk dat voor verschillende 'moeilijke' dingen handig is pm zo'n mal te maken
 
Hier heb ik ook wel interesse voor.
Ga dus mee op de eerste rij komen zitten om te volgen.

Mark
 
deze avond begin ik er aan .
de meeste mallen zijn zeker niet te moeilijk om te maken als men denkt maar je moet er durven aan beginnen eenmaal een gemaakt zal je er zeker nog maken van de stukjes die je veel gebruikt .
gr soetkin
 
Heel interessant onderwerp. Ik zie dat mijn onderdeeltje er ook tussen ligt, ben heel benieuwd naar de vorderingen.
 
jaja pascal er licht inderdaad een onderdeel van u tussen zo kan je de vooruitgang volgen .

tot mijn grootte verbazing moest ik vaststelen dat ik geen giet silicone meer had .
dan maar aan een van de moeilijkere onderdelen begonnen .ik had nog een zodiak in plastiek liggen voor op mijn motor jacht waar ik een mal moest maken .attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
eerst is de juiste hoogte af getekend voordat de giet hars er in kan gegoten worden maar daar het hars zo heet word bij het uit werken moet ik de plastiek in een potje met water legen .
gr soetkin
 
morgen ha ik de nieuwe producten kopen en zet er dan een foto van op het forum als dat mag natuurlijk .
hier de verdere vooruitgang.attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
na het uit garden in de pot met water tegen vervorming de stuken er uit gehaald.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
gr soetkin
 
Vind mooie opzet...en nice howto..kan mis zijn maar zie ik op de fotos dat je veel last hebt van luchtbellen...voor de rest top man...;););)
 
ja spaander dat klopt enkel op de boven kan van het onderstel zijn er een paar maar deze worden zo weg gefreesd er moet nor diepte in komen in de romp .
 
Oke maatje...blijf met de volle belangstellig volgen zele ;);););)
 
hier zie je hoe de diepte er in komt .attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
en zo is de zodiak bijna klaar voor een echte mal van te maken die komt uit drie delen te bestaan .
maar dat is voor morgen .
dat was ik nog vergeten de giet hars is ongeveer in 20 min uitgehard om te bewerken .
gr soetkin
 
De bovenfrees van proxton werkt precies prima:8:8:8...staat ook nog op mijn verlanglijstje..top man...;););)
 
De bovenfrees van proxton werkt precies prima:8:8:8...staat ook nog op mijn verlanglijstje..top man...;););)
werkt zeer goed maar voor mij toch een beetje aan de kleine kant voor mijn schaal modellen moest ik het er moeten doen zou ik iets groter gaan.
gr soetkin
 
interesant draadje , schuiven jullie een beetje op , zodat ik er nog bij kan op de eerste rij.
 
ja pascal deze morgen de voor bereiding gedaan voor morgen de eerste 2 delen van de zodiak een mal van te maken moet nu gaan werken deze avond de foto's van de voorbereiding .
gr dirk.d
 
zie hier de foto's van de voorbereiding.attachment.jpgattachment.jpg
dat is de voorbereiding om 2 van de 3 onderdelen voor de mal van de zodiak te maken.
en dan de voorbereiding van de andere stukjes.attachment.jpgattachment.jpg
zoals je ziet zijn er gaatjes in dat stuk eerst afplakken aan de onderkant en dan op vullen met kneet pasta van de klein kinderen .
attachment.jpg
en als dat alle maal klaar in kan men het vast kleven op een zelf gemaakt potje om dan de silicone er in te geiten maar dat is voor de volgende ronde .attachment.jpg



gr dirk.d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan