Hoofdsponsor

nieuwe silicone mal maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Luc,

Bedankt voor je uitleg. Hier bij ons in de buurt is een Lucas winkel. Ik zal mijn licht eens gaan opsteken.
 
Zorg wel voor een goede verluchting, werk liefst buiten...
Gezond is het niet...
Ik heb er gehad van dezelfde firma die reukloos waren en een andere fles die niet te harden was van de geur en de oogjes die tranen...
 
Wat de houdbaarheid betreft:
Ze hebben mij verteld dat mits goed afsluiten die tijd wat rekbaar is.
Ook kan een A of B component 'kristaliseren" of brokskes maken, gewoon een door een panty gieten en klaar is kees.
(hebben ze mij gezegd bij de firma)
 
Hoy lesley,vermits ik die siliconen ook gebruik en het prachtig vindt om daar dingen mee te doen,ben ik een paar maanden geleden via de website
van Vos chemie van alles tegen gekomen en er stonden daar ook verdelers in van hun product,
In mijn geval was het dichtste bij een Lucas kunsthandel ,en die zijn toch goed vertegenwoordigd.
Ook heb ik via internet een paar schilders zaken gevonden,maar bij een bezoek daaraan en enkele bestellingen later blijkt dit toch
niet echt vlot te lopen,zo moest ik wachten tot de reiziger langs kwam en daar was soms wel 2 maanden voor nodig.
Met de Lucas handel heb ik heel goede ervaringen en eens een bestelling geplaatst is er vrij snel geleverd.
Ook het personeel help goed mee,nu ik op zoek ben naar andere producten en pigmenten zoeken ze een oplossing terwijl u wacht.
Over de Artois producten kan ik niet mee praten.
ik ben nog opzoek naar een goedkopere resin bij vos chemie betaal je voor 1 liter Acomp en 1 liter Bcomp ongeveer 47 euro
voor de siliconen vorm rubber iets van een 28 euro voor 475 gr.
Prijzen kunnen natuurlijk wel verschillen hier en daar.
Let wel de giethars kan je maar 6 maanden bewaren ,ik heb nog kunnen gieten tot na 8 maanden maar dan is het wel de maximum tijd denk ik.
groeten luc
dat is juist luc de prijs verschillend van winkel tot winkel ik heb voor mijn giethars 42.50 € wel de hars die iets trager uit hard dan de normale giet hars .
gr dirk d
 
Hoikes, nog een gieter hier :)
google eens op easycomposites in de uk...
 
oooow en voor kleine stukken,kan je bij de banier mold pasta krijgen.is een blauw en wit potje (siligum),kneden tot egale kleur en na 5 minuten heb je een mold die je een 30 tal keer kan gebruiken.niet echt duur trouwens...
 
soetkin,ik bestel er daar regelmatig,goed van kwaliteit,goedkoop.
voor de silicone,de condensation cure is top.kan je gieten zonder vacuum en bijna zero luchtbellen.
 
oooow en voor kleine stukken,kan je bij de banier mold pasta krijgen.is een blauw en wit potje (siligum),kneden tot egale kleur en na 5 minuten heb je een mold die je een 30 tal keer kan gebruiken.niet echt duur trouwens...

zal ik eens op mijn gemak eens door lezen ziet er zeer goed uit
ik ga anders naar dat adres http://fvh.ccatnet.be/hobbysite/ vind je zo goed als alles .
gr
 
deze avond nog een beetje bezig geweest met mijn giet hars .
attachment.jpgattachment.jpg
en ja hoor we zijn er bijna aan de 20 stuks .
attachment.jpgattachment.jpg
gr dirk d
 
Onderdelen zien er heel mooi uit Dirk.

Voorzie maar ne BOB voor op de ledendag ;)
 
Onderdelen zien er heel mooi uit Dirk.

Voorzie maar ne BOB voor op de ledendag ;)
deze middag nr 20 gemaakt ik zal er een paar extra maken je weet maar nooit dat je mist met het bewerken er van.
gr dirk d
 
gisteren eens geprobeerd om een tukje straat te maken ik had de vrouw bezig gezien met kleine vierkantjes om post kaartten te maken deze plakken lang 2 zijden wat wel een nadeel is maar toch geprobeerd eerst alle stukjes zo goed mogelijk op een stukje karton geplakt .


attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg






attachment.jpg


dan een geit bakje gemaakt en er mooi in geplakt
silicone mengeling klaar gemaakt in er ingegoten dan alles mooi laten drogen .



attachment.jpg attachment.jpg



gr dirk d
 
vergeten te zegen als het werkstuk klaar was heb ik met de achter kant van een penseel op het werkstuk zitten duwen om het oneffen te maken .




attachment.jpg



gr dirk d.
 
Ben benieuwd naar het resultaat Dirk.
Ziet er veel belovend uit...

Mark
 
mooi dirk mischien had je ze wat rond moeten maken zo dat het keikopjes leken.
dit is ook wel een erg goed rezultaat maar het lijken tegels voor een marktplaats of iets dergelijk.
 
resultaat komt er aan mark

rond maken kon ik niet dirk de vierkantjes bestaan uit een soort zeer zacht schuim het is normaal om drie d postkaarten te maken maar het hars is zeer goed bewerk baar .
gr dirk d
 
en nu is het tijd om eens te zien wat er te voor schijn komt.



attachment.jpg



na alle klevertjes te hebben verwijderd is de vorm klaar voor een proefstuk te maken.


attachment.jpg







attachment.jpg



het eerste proefstuk was iets te dik zo dus nogmaals op nieuw.


attachment.jpg attachment.jpg .
gr dirk d
 
Dat ziet er belange nie slecht uit Dirk ;)
Goed bezig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan