Hoofdsponsor

nieuwe silicone mal maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze morgen een paar mallen gemaakt en laten drogen tot deze avond .attachment.jpgattachment.jpg
als ze goed droog zijn de voorwerpen uit de silicone rubber gedaan .attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
nu zijn er 2 malen klaar van de zodiak het boven stuk en het stuk om de holte te maken nu enkel nog de romp maken .
en het stukje van pascal ziet er ook al goed uit maar om zeker te zijn moet ik eerst een test stukje gieten de mal van de scheeps ruit heb ik nog mijn bedenking bij .
en dat is wat er over is .attachment.jpg

gr dirk d
 
Ik zou zeggen, om luchtbellen er uit te krijgen, bind er een scheerapparaat aan en laat de trillingen het oplossen.
 
Ik zou zeggen, om luchtbellen er uit te krijgen, bind er een scheerapparaat aan en laat de trillingen het oplossen.

ja dat is waar maar de lucht bellen zijn mijn eigen schuld moest allemaal te snel gaan moest naar mijn werk als je de silicone er traag in giet en redekijk hoog hout beb je nooit lucht bellen hoor .
gr dirk d
 
De mallen zien er heel mooi uit Dirk. Ben heel benieuwd naar het test stukje.
 
Hoy dirk kan ke me eens een bp sturen met het merk van de siliconen ?
 
met twee dagen vertraging toch de mallen uitgetest zoals ik al zij de mal van de ruiten is mislukt de overige mallen zijn goed .
 
vergeten nieuwe giet hars uit geprobeerd met langere droogtijd en het begint maar uit te werken achter 7 min wat zeer interessant is voor mij.
gr dirk d
 
Ziet er allemaal goed uit weinig luchtbellen in ieder geval.)
Maar wat meer info over de producten zal wel handig zijn denk ik gezien de verschillende merken met hun eigen eigenschappen ;-)
 
Ik heb hier een paar keer "luchtbellen" gelezen... luchtbellen kan je vermijden door de resin langs een satéstokje te laten lopen, een simpele techniek die soms zelfs ook in labo's wordt gebruikt.
 
Ik heb hier een paar keer "luchtbellen" gelezen... luchtbellen kan je vermijden door de resin langs een satéstokje te laten lopen, een simpele techniek die soms zelfs ook in labo's wordt gebruikt.
dat is inderdaad zeer juist maar daar ik verschillende mallen in eens gebruik hat ik de tijd niet om het zo traag te doen dat is nu de reden dat ik een ander soort giet hars gebruik die begint maar uit te harden na 7 min dan kan ik nog altijd met een tanden stoker nog eens in alle hoeken van de mal komen .
gr dirk d
 
Ziet er allemaal goed uit weinig luchtbellen in ieder geval.)
Maar wat meer info over de producten zal wel handig zijn denk ik gezien de verschillende merken met hun eigen eigenschappen ;-)

Vosschemie of artois als het voor koud gieten is de silicone verhouding 1 op 1 kopen als het voor tin is verhouding 1 +5% verharder die van artois is oranje die van vosschemie groen ze zijn alle twee even goed maar die van Vosschemie is wel goedkoper .
er zijn verschillende kleuren dat is volgens de dichtheid van de silicone ik heb nu de oranje uit geprobeerd van artois en de giethars van vosschemie zoals je op de foto's kan zien .
gr dirk d
 
Dat van die kleuren begrijp ik niet goed... de siliconen van Vosschemie die wij destijds gebruikte was altijd grijs?
 
Dat van die kleuren begrijp ik niet goed... de siliconen van Vosschemie die wij destijds gebruikte was altijd grijs?
ja dat dacht ik vroeger ook er zijn 5 of 6 verschillende kleuren dat bepaald de hardheid van de silicone de hardste silicone is meer voor industrie gebruik voor zeer juist afmetingen op de zachte zit en een afwijking voor ons gebruik onbelangrijk .
en zo heeft eider zijn merk zijn kleuren .
dat is de uitleg van de verkoper .
gr dirk d
 
Ik heb eens een vraag. Waar koop je al die spullen om resin te gieten, zoals siliconen en natuurlijk de resin zelf. Alvast bedankt.
 
Hoy lesley,vermits ik die siliconen ook gebruik en het prachtig vindt om daar dingen mee te doen,ben ik een paar maanden geleden via de website
van Vos chemie van alles tegen gekomen en er stonden daar ook verdelers in van hun product,
In mijn geval was het dichtste bij een Lucas kunsthandel ,en die zijn toch goed vertegenwoordigd.
Ook heb ik via internet een paar schilders zaken gevonden,maar bij een bezoek daaraan en enkele bestellingen later blijkt dit toch
niet echt vlot te lopen,zo moest ik wachten tot de reiziger langs kwam en daar was soms wel 2 maanden voor nodig.
Met de Lucas handel heb ik heel goede ervaringen en eens een bestelling geplaatst is er vrij snel geleverd.
Ook het personeel help goed mee,nu ik op zoek ben naar andere producten en pigmenten zoeken ze een oplossing terwijl u wacht.
Over de Artois producten kan ik niet mee praten.
ik ben nog opzoek naar een goedkopere resin bij vos chemie betaal je voor 1 liter Acomp en 1 liter Bcomp ongeveer 47 euro
voor de siliconen vorm rubber iets van een 28 euro voor 475 gr.
Prijzen kunnen natuurlijk wel verschillen hier en daar.
Let wel de giethars kan je maar 6 maanden bewaren ,ik heb nog kunnen gieten tot na 8 maanden maar dan is het wel de maximum tijd denk ik.
groeten luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan