Hoofdsponsor

1/48 Bf 110 D Nachtjager

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
Oob
BOUWBUDGET
70 euro
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Graag tips
Zwarte verf komt saai over en is eigenlijk geen kleur.
Ik doe er steeds wat blauw bij.
rood ,geel en blauw mengen tot je bijna zwart heeft kan ook.
Heb er in het begin van de hobby eens mee bezig geweest om op te zoeken.
 
ik neem gewoonlijk het aller donkerste grijs Panzer grey denk ik dat komt veel realistischer over , vele vrienden van mij denken zelfs dat het zwart is ( geleerd van Roy waarvoor mijn dank )
 
Nato zwart (Tamiya) of Teerzwart (Revell) zijn in feite zeer donker grijs dat aanleunt tegen het zwart.
Deze kleuren zijn realistischer op schaal dan echt zwart.
Het proberen waard ;)
 
Voila, de cockpit steekt ineen. Nu nog alles gepast zien te krijgen in de romp. Wordt geen gemakkelijke taak.

Groetjes 😉😉😉

Jeanke
20221228_114836.jpg20221228_115259.jpg
 
Hallo,

De romp ineenpassen met de cockpit viel reuzegoed mee. Alles paste heel goed in elkaar. Hier en daar heb ik een naadje moeten opvullen met putty maar al bij al viel het goed mee.

20221228_134834.jpg

Dan heb ik de canopy gedryfit omdat ik nieuwgierig was of het goed zou passen en met hier en daar wat trekken en duwen komt dat wel in orde.

20221228_132245.jpg

Verder al begonnen met de voorbereiding van het spuitwerk, wil zeggen dat ik de cockpit heb afgeplakt.

20221228_133330.jpg

Nu even jullie mening. Heb al voorlopig kleurtjes geselecteerd voor het spuitwerk. Voor de onderkant heb ik Tamiya XF 1 flat black gekozen en voor de bovenkant een iets lichtere kleur nl. Tamiya XF 63 German grey. Wat denken jullie ervan ?

20221228_134710.jpg

Groetjes 😉😉😉

Jeanke
 
Wat de kleuren betreft, hebben wij bovenaan al een aantal meningen gegeven. Had je die gelezen?

Ik schat in dat German Grey een té lichte weergave is van het gewenste zwart. Wel vind ik het een interessante gedachte om twee verschillende kleuren te gebruiken. Persoonlijk zou ik gewoon zwart gebruiken, maar dan met een druppeltje wit erbij (of zoals de anderen zeggen, druppeltje blauw of geel).
 
Persoonlijk zou ik het zwart vervangen door één van bovengenoemde, of toch ook aanschaffen om toch in huis te hebben en eventueel te proberen. Mengen zoals Roy aangeeft kan natuurlijk ook ;)
Cockpit ziet er wel mooi uit.
 
Of het zwart met de panzergrijs
 
Een optie is eerst een vlekkerige laag zwart, en dan daarboven een laagje van dat grijs, kan wel een interessant effect geven denk ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan