Hoofdsponsor

1/32 Wingnut Wings Roland D.VIa

ERVARING
*
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
afgerond
COMMENTAREN
zeker

DannyVM

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2023
Berichten
291
Locatie
Dendermonde
Dit was mijn allereerste Wingnut Wings kit die ik ooit gebouwd heb.
Voor de decals heb ik gedeeltelijk de WNW decals en die van Old Propeller gebruikt.
Marking decals WNW en Lozenge Old Propeller. Rigging is de Ushi rigging wire en turnbuckles heb ik zelf gemaakt.
Figuur is van Kellerkind.

EYTVPRRl.jpg


N2qEJAcl.jpg


Jr884HSl.jpg


gyOtTxNl.jpg


6bhfwqNl.jpg


rMqxfA6l.jpg


U2xDosBl.jpg


EYTVPRRl.jpg


qD6gqyAl.jpg


8GvCK4Xl.jpg


MVG

Danny
 
Eigenlijk heb ik nog nooit een Duitse tekst gezien op een modelbouw-titelbordje die geen taalfout bevat. In dit geval gaat het om de gewenste hoofdletter 'T' in Feuertaufe en de gewenste hoofdletter 'W' in Weg. Zelfstandige naamwoorden krijgen in het Duits een hoofdletter. Ik vind dat zonde en onnodig, niet in de laatste plaats omdat het gebruik van die Duitse titels weinig of geen toegevoegde waarde heeft. Dat iedereen het doet, wil niet zeggen dat de volgende zich in de rij moet aansluiten om onderdeel te worden van die groep 'iedereen'. Het is niet zo dat de toeschouwer niet begrijpt dat de piloot, of ontwerper, of legeraanvoerder, Duitssprekend is.

Het model zelf is weinig gezien, zeker op dit forum; en de exemplaren die al zijn gebouwd zullen hun gezelschap niet al teveel uitgebreid zien worden. De overgebleven Wingnut Wings-kitjes zijn prijzig geworden en de exemplaren die er nog zijn zullen veelal in de kast blijven liggen, helaas. Jij hebt er gelukkig een mooie bouw van weten te maken, inclusief piloot.
 
Eigenlijk heb ik nog nooit een Duitse tekst gezien op een modelbouw-titelbordje die geen taalfout bevat. In dit geval gaat het om de gewenste hoofdletter 'T' in Feuertaufe en de gewenste hoofdletter 'W' in Weg. Zelfstandige naamwoorden krijgen in het Duits een hoofdletter. Ik vind dat zonde en onnodig, niet in de laatste plaats omdat het gebruik van die Duitse titels weinig of geen toegevoegde waarde heeft. Dat iedereen het doet, wil niet zeggen dat de volgende zich in de rij moet aansluiten om onderdeel te worden van die groep 'iedereen'. Het is niet zo dat de toeschouwer niet begrijpt dat de piloot, of ontwerper, of legeraanvoerder, Duitssprekend is.

Het model zelf is weinig gezien, zeker op dit forum; en de exemplaren die al zijn gebouwd zullen hun gezelschap niet al teveel uitgebreid zien worden. De overgebleven Wingnut Wings-kitjes zijn prijzig geworden en de exemplaren die er nog zijn zullen veelal in de kast blijven liggen, helaas. Jij hebt er gelukkig een mooie bouw van weten te maken, inclusief piloot.
Beste Roy, bedankt voor uw inbreng. Wat betreft de tekst........Het straffe is dat deze tekst van een Duitser komt, m.n. Alex van Ushi Van Der Rosten. Hij heeft me deze tekst toegezonden. Zelf ben ik de Duitse taal niet machtig, daarom dat ik het aan hem had gevraagd om de zin te maken. Wel interessant om weten, waarvoor dank.

Inderdaad, de Roland is niet veel gebouwd geweest. Nu toevallig heb ik gisteren op de beurs van Putte nog iemand zien lopen met een WNW Roland in de hand, in feite zelfs dezelfde kit als ik toen heb gebruikt. WNW had twee verschillende kits van de Roland.

MVG

Danny
 
Het is uitzonderlijk te noemen dat je überhaupt iets van Alexander toegezonden krijgt, zie hier ter lering en vermaak.
 
Het is uitzonderlijk te noemen dat je überhaupt iets van Alexander toegezonden krijgt, zie hier ter lering en vermaak.
Waar ik over spreek dateert al van 2013. Ik heb toen heel wat besteld via zijn site en ik kreeg altijd wel een extraatje van hem. Zo heb ik op die manier de gehele range van zijn metallic polish powders in mijn bezit. Nu, hij was niet snel met zijn verzending (meestal duurde dit wel een week voor het geleverd werd), maar ok, daar kon ik wel mee leven. Dus ik kan niet meespreken over zijn huidige staat van service, want het is sinds toen dat ik daar heb besteld. Ik bestel nu vooral via Richard van Aviattic. En sinds Christian de Europese tak van Aviattic verzorgd is het vrij makkelijk om nu aan W.W.1 materiaal te geraken zonder de hoge Douane kosten die opgelegd worden als het van G.B. moet komen.

Ik heb je verhaal gelezen wat betreft Ushi, en ik vind het zeer jammer dat hij op deze manier met zijn klanten omspringt.

MVG

Danny
 
Aviatic is een erg sympathiek bedrijf met leuke producten.
 
Aviatic is een erg sympathiek bedrijf met leuke producten.
Inderdaad. Ik ken zowel Richard als Christian en die mensen zijn echt wel super.
Ik kijk enorm uit naar de Pfalz. heb gisteren de kit kunnen bekijken op de beurs, weliswaar niet compleet maar wat daar inzit is gewoonweg klasse.

MVG

Danny
 
Ook deze is weer schitterend.
Die toestellen daar blijf je naar kijken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan