Hoofdsponsor

1/32 Wing Nut Wings Jeannin Stahltaube.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
oob
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker

DannyVM

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2023
Berichten
291
Locatie
Dendermonde
Na het probleem met de Zvesda C-130H Hercules is het even wachten op een vervangstukje. Dus ondertussen gaan we van start met een ander projectje.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Wing Nut Wings kit, m.n. de Jeannin Stalhtaube. Dit toestel vloog bij de Duitse luchtmacht voor W.W.1 en in de eerste twee jaar van de oorlog voornamelijk als verkenner. Vanaf 1916 werd dit toestel voornamelijk gebruikt voor opleiding.

Het is een ongewoon vliegtuig, in feite is het een toonbeeld van hoe het allemaal begon. Vanaf 1914 deed dit toestel zijn intrede bij de Duitse Keizerlijke luchtmacht. Het was ongewapend en werd vooral gebruikt voor luchtverkenning. De bemanning bestond uit een piloot (achterste cockpit) en een waarnemer (voorste cockpit). Het was uitgerust met een Daimler benz D.1 van 100Pk. latere versie's hadden een Argus As.II motor van 120Pk. Vanaf het gebruik in 1914 tot 1916 werd er meermaals door de waarnemer een pistool of kleine bommen meegenomen. Bommen werden met de hand uit het toestel gesmeten op de vijandelijke linies of de waarnemer gebruikte zijn pistool om vijandelijke toestellen onder vuur te nemen.

Ik ga een toestel maken dat rond 1915 in dienst was. Ik ga dit recht uit de doos maken, gebruik makend van diverse rigging. Van Ushi, tot Prym en EZ line. Rigging zal een groot deel van dit project uitmaken wat dit vliegend kunstwerk hangt aaneen van kabels en draden.

sZwOKFhl.jpg


Mooie foto van het toestel dat ik ga bouwen, samen met een profiel in kleur.

c3GWBD2l.jpg


T6NKeJpl.jpg


Beginnen doen we met de onderdeeltjes, nodig voor de cockpit en motor van hun sprue's te halen en netjes klaar te maken voor het primen. De motor onderdelen ga ik primen met Alclad II glos black primer, de cockpit onderdelen worden met de Mr.Surfacer black primer gespoten.

R36RsE4l.jpg


Nog niet veel gedaan, maar morgen starten we met alles in hun kleurtje te zetten.

MVG

Danny
 
Leuk en veel succes gewenst met de bouw en de rigging.

Ik veronderstel dat dit toestel de opvolger was van de Etrich Taube ?
 
Leuk en veel succes gewenst met de bouw en de rigging.

Ik veronderstel dat dit toestel de opvolger was van de Etrich Taube ?
Dank u.

Het was een opvolger maar dan ontworpen en gebouwd door de Fransman Emil Jeannin, die in 1870-71 naar Duitsland is uitgeweken.

MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan