Hoofdsponsor

1/9 after the battle... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

maerlandt

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
1.104
om eens te pauzeren ga ik eens een figuurtje van 200mm starten ipv 54mm.
Voor de mannen van de voeruigen,dat is dus schaal 1/9.
Het betreft eentje dat allang ligt te loeren naar mij namelijk ( hoe kan je het raden) een ridder die van het slagveld komt.
Op het eerste zicht is er niet zo veel opkuiswerk meegemoeid dus dat treft, ik kuis dit op en leg hem dan een dagje aan de kant omdat je dan daarna nog foutjes en oneffenheden tegenkomt.
attachment.jpg

attachment.jpg

wordt vervolgd...

grt Nicolas
 
Vindt ikzelf ook , het is van andrea.
attachment.jpg
 
Andrea is inderdaad wel een goed merk voor figuren. Weer eentje die onze aandacht verdient.
Ga ik weer met veel plezier volgen. Lijkt wel of er twee materialen zijn gebruikt Nicolas ?
Ik dacht resin en white metal te zien of vergis ik me ?

Mark
 
ziezo eerste laag zit erop.
attachment.jpg
attachment.jpg

nu alles laten drogen en daarna de maliënkolder doen.
Normaal doe ik eerst het gezicht,maar als er een metaalgedeelte tussen zit doe ik deze eerst omwille de poeder die anders overal opligt en moeilijk van tss te krijgen is.

grt Nicolas
 
Nicolas, toch nog een vraagje. Zijn helm zit die er al vast op ?
Ik vraag dit maar omdat Jan (Grijze Wolf) in een ander topic de opmerking maakte dat dit eigenlijk beter is om dat pas op het laatst vast te zetten i.v.m. het aanbrengen van schaduwen op het gezicht...
Gebruik jij misschien een andere methode dan deze van Jan ? (Alhoewel ik dacht dat er alleen een verschil zat in de gebruikte materialen, is dit blijkbaar niet zo...)
Sorry voor de vele vragen, maar ik probeer zoveel mogelijk op te steken van de experts (wanneer zij dan hun geheimen prijsgeven;););) :D )

Mark
 
Haha, neenee, de helm zit niet vast. Gewoon aantonen hoe hij zit.
 
me vanmiddag eens beziggehouden met de maliënkolder.
attachment.jpg

eerst een laagje zwart van humbrol gelegd.
attachment.jpg

en dan met poeder ingewreven.
attachment.jpg

de randen en het middenstuk wordt in koper gedaan.
attachment.jpg
attachment.jpg

moet volledig in een wash worden geplaatst om schaduwen te krijgen.
ook aan de ogen ben ik begonnen.
attachment.jpg
attachment.jpg
de iris moet nog geplaatst worden en de afwerking errond.


grt Nicolas
 
Hallo Nicolas, die truc met het metaalpoeder is echt goed. ziet er mooi uit.
Je laatste foto is tegen het licht genomen, slikt een beetje de kleur vrees ik.

Grtx Jan
 
ik weet het Jan, ik en foto's nemen dat gaat niet samen, ga eens proberen mijn best te doen.:unsure:

Ben begonnen met het gezicht te schilderen.
attachment.jpg
attachment.jpg

de bedoeling is dat ie wat een licht bruin vermoeid kleurtje krijgt van het land waar hij heeft gevochten.
als schaduwen gebruik ik mars brown.
attachment.jpg

en gebruik als basis kleur titanium white met napels yellow en een puntje mars brown.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

alle commentaar en tips zijn welkom !

nu ga ik verdoen aan zijn tweede helft en nek.

grt Nicolas
 
ziezo , gezicht bijna klaar alleen nog wat detailkes opvoeren ,en we komen er niet meer aan.;)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

het kapke op zijn neus en de snee op de wang moet ge nog nie bezien,die moet nog bewerkt worden met wat bloed.
attachment.jpg

grt Nicolas
 
Ziet er goed uit, ben benieuwd of er kleurverschil op zit als hij droog is.

Grtx Jan
 
normaal mag het niet want er zit een "versneldrogerke" in, tja dat is een geheimpje van de de figuristen hè?;)
 
Nicolas, dat zwart van humbrol dat ge hebt gebruikt, is dat matt, semi-gloss of gloss ?
Verder weinig aan toe te voegen, pracht werk.
Ben benieuwd wat er juist gaat gebeuren met de "bloedgift" ?
Oh ja en misschien als je het wil delen, dat geheimpje van de figuristen (versneldrogerke) ?

Mark
 
Hallo mark, we gebruiken altijd matte kleuren van humbrol
Enne dat product bestaat uit bijenwas.
 
Prachtig gedaan man.
Mooie effecten op het gezicht.
Wat moet je dan doen met de bijenwas als ik vragen mag?
 
sorry voor de vlugge reactie die ik had geschreven zonder er iets bij te vertellen( was via mijn smartphone geschreven en had niet veel tijd).
het product is een oilliquide van winsor & newton waarvan uw olieverf sneller droogt en een beetje glans heeft.
dit moet met een HEEL klein beetje mengen met je verf, niet teveel of je krijgt "een blinkerke!";)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan