Hoofdsponsor

Anders / onbekend A wonderful world : King of the road [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
om wat afwisseling te hebben naast mijn heroseust figuurtjes heb ik deze dan maar ineens opengetrokken....

attachment.jpg

Terug een zeer mooi figuur van Andrea, zoals we gewend zijn in witmetaal.....vind ik op zich wel goed omdat het zwaarte aan uw model geeft maar een nadeel ervan vind ik dat het zeer zacht en dus plooibaar is.... opletten met kleine onderdelen.....

weinig opkuiswerk en redelijk vlug geassembleerd....

Ik heb na vele overpeinzingen besloten om deze mini in 3 delen te gaan schilderen omdat sommige onderdelen na verlijmen zeer moeilijk te bereiken zijn....

Hier een tweetal foto's van de delen die ik ga schilderen voor ik alles samenvoeg... en al een kleine aanzet aan het gelaat en handjes....

attachment.jpg

attachment.jpg

deze onderdelen zijn opzich makkelijker te schilderen dan wanneer alles zou zijn samengevoegd..... en omdat de lijmvlakken weggestopt zitten geen enkel probleem dus.....

ik ga proberen om telkens na een schildersessie een update te plaatsen maar om nu van elk laagje een foto te nemen heb ik spijtig genoeg geen tijd.....

Tips en dergelijke steeds welkom....

Groeten Jonas..
 
Veel plezier met dit figuurtje.
 
Succes Jonas ,altijd leerrijk en leuk de opbouw en de kleurafwerking van zo'n figuurtje te volgen ;)
 
Ziet er idd een zeer mooi figuur uit.. succes...
 
en de eerste uurtjes zijn een feit... ongeveer een 4 tal uurtjes aan het hoofd bezig geweest.....
ben zeer tevreden over die set van andrea om huid te schilderen.... is wel wennen maar ik denk voor een eerste maal dat dit al niet slecht gedaan is..... de rest zal nu vlug volgen aangezien de kop (snappie) er af is.....

misschien voor de mensen die deze set niet zo goed kennen even een korte uitleg..... de set bestaat uit 6 kleuren... 2 basiskleuren (licht en donker) 2 highlightkleuren (1st light en 2nd light) en 2 schaduwkleuren (1st shadow en 2nd shadow)

een korte uitleg om deze set te gebruiken, ik weet niet of het echt zo moet maar zo werkt het best volgens mij....

Eerst schilder je de basislaag volgens wat je wil neerzetten een licht of donker type..... vervolgens heb ik het 1st leght gemengd met de gebruikte basis op een 1:1 verhouding..... dit sterk verdund naar ongeveer 1:10...... met gedeminiraliseerd water en drupje dreft.......vervolgens deze beginnen plaatsen op bijna volledig het hoofd behalve de echt diepe delen.......

Vervolgens heb ik hetzelfde gedaan met de 1ste schaduw dus ook eerst gemend met basis op 1:1 en vervolgens met water op 1:10...... deze laag heb ik dus de dieptes grotendeels gedaan overlappend met het eerdere laag en enkel de heel hoge delen niet...... zo krijg je een echte overlapping van uw laagjes.....

daarna is het wat spelen met deze 2 om een eerste diepte te creeeren.... overdrijf er niet mee want er komen nog laagjes op......

Daarna is het de beurt aan de laatste fasen.... eerst de 2nd light puur gemengd met water in jawel een 1:10 verhouding.....de allerhoogste delen een lichte laag gegeven........zeer weinig gebruiken en lichtjes overlappen.....

Dan komt de 2nd schadow om de allerdiepste delen voldoende diepgang te geven.....

ik vond het zeer makkelijk werken..... ik persoonlijk heb voor een iets donkere afwerking gekozen omdat dit figuur zich daartoe perfect leent......

nu de foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groeten Jonas.....
 
Ja hallo Jonas, das een ferm begin dat ge hier neerzet.
Toffe How-to erbij. Lijkt me geen twijfel meer : trobwal is back...;)
Veel uitdrukking in het gezicht en knappe schilderwerken.
Ik blijf volgen.

Mark
 
Jonas, goed begonnen
Heb twee kleine opmerkingen of voorstellen

1 kleine onderdelen toevoegen na het schilderen oké, indien de hechting van het boven en onderdeel niet van de eerste keer lukt na het schilderen is knoeien en nadien bijschilderen gegarandeerd.

2 het gezicht is mooi gedaan (je hebt een keuze gemaakt voor iets donkerder) maar het linker en rechter gedeelte zijn niet even goed uitgewerkt. bij het frontaal aanzicht valt het niet op maar bij de zij aanzichten is het mij persoonlijk opgevallen. bij de laatste foto zou ik het jukbeen nog een beetje oplichten en het onderste deel van het oor. Bij de tweede foto is er afstand tussen het begin van het haar en hetgeen je geschilderd hebt, hier moet je kiezen wat er het gemakkelijkste kan bijgewerkt worden. Persoonlijk vind ik haar bij werken gemakkelijker als nog een stukje huid moeten bijschilderen is een persoonlijke keuze.

Heb geen schrik van duidelijke foto's te posten, deze zijn goed en zo krijg je ook duidelijke voorstellen en opmerkingen indien je wil.

Grtx Jan
 
Dat is een leuk figuur Trobwal en een die bj mij nog op de lijst staat om aan te kopen maar dan moet ik eerst nog even twee anderen af maken.
Ik ben het wel met Grijse Wolf eens over het gezicht maar dat is nog goed te corrigeren.
Kijk ook nog even naar die gietnaad die over de mouw van de jas loopt is zonde als deze blijf zitten.
 
bedankt mannen voor de input....

@jan.....ik heb er voor gezorgd dat de delen die nog te lijmen zijn je hier niks van kan zien... nu bestaat het uit 3 grote delen.... het bovengedeelte, het ondergedeelte en de hond apart.... ik zorg ervoor dat er geen verf op deze plaatsen komt en die zijn zo makkelijk te plaatsen en samen te voegen....

@ron..... het gezicht is waarschijnlijk door camera en verkeerde lichtinval..... heb toch een kleine highlight aangebracht op de jukbeenderen en oorlel....


Vandaag de jas onder handen genomen......

Schaduwen aanbrengen met deze techniek is vrij nieuw voor mij dus moet ik nog een beetje zoeken naar de juiste balans maar het begint er al aardig uit te zien.....

Zoals gewoonlijk comments meer dan welkom....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groeten Jonas....
 
ziet er goed uit jonas, de jukbeenderen zijn inderdaad goed opgelicht nu en de omwalling rond de ogen zijn ook duidelijk donker zodat ie daar op zijn dooie gemak , no stress, zit te vissen. Een machtig figuurtje.:$
 
Goed bezig Jonas,

ik heb je vorige tekst nog eens gelezen en ben over dit gevallen. ?
. overdrijf er niet mee want er komen nog laagjes op.....

volgens mij is je verdunning van de verf goed maar probeer je teveel verf in een keer aan te brengen, in mijn begin periode werd ik er veelvuldig op gewezen dat ik te snel resultaat wilde. Beter duizend fijne laagjes als honderd dikke ?

attachment.jpg

ik gebruik verf nooit direct uit de wedbox, mijn penseel word telkens op een blad papier afgestreken.

je techniek gaat er in ieder geval met rasse schreden op vooruit.

Grtx Jan
 
inderdaad nooit teveel verf ineens gebruiken , anders krijg je een ophoping en dan verberg je de details. dat is ook mijn techniek zoveel mogelijk afwrijven op een blaadje en in mijn geval met olieverf tamponeren ipv wrijven.
 
Ziet er goed uit Jonas. Je maakt grote vorderingen vind ik.

Mark
 
en alst mijn vrouwke haar werkend weekend is hebben we toch zo veel tijd om te schilderen..... het eerste gedeelte is (zo goed als) klaar... zal nog wel een paar keer door mijn handen gaan om hier en daar een correctie aan te brengen maar voorlopig ben ik al zeer tevreden over het resultaat... begin de kunst van het blenden ook stillaan onder de knie te krijgen..... nu verder met het grondwerkje en de hond.....

foto's van de werken dusver..... ik zit nu ongeveer op eeen 20 a 25 tal uurtjes....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


comments and verbeteringen welkom....

Groeten Jonas....
 
Al ben ik geen master in figuurschilderen..........potverkoffie Jonas ,je schilderkunsten zijn er zéér goed op vooruit gegaan sinds je dame met haar hondje,wat je nu laat zien is zeker van een hoger niveau,je kreeg wel tips van onze vriend Maerlandt,maar toch jijzelf deed het.....schitterend je te zien groeien in jou vrij nieuwe hobby,namelijk figuurschilderen! ;)
 
Wat mij betreft ziet het er al zeer goed uit Jonas.
Qua persoonlijke smaak : de jas vind ik nogal aan de groene kant (kan ook optisch bedrog van de foto zijn),
en de worstjes nogal rood ((idem als de jas).
Verder alleen maar lof. Wou dat ik dat ook al eens kon doen (acrylverf) maar heb daar de juiste aanpak nog niet van.

Mark
 
echt een knap figuurtje, je gezicht vind ik wel geslaagd...
 
moet mij eigenlijk dringend eens achter een deftig toestel gaan... de foto's zien er helemaal nie uit zoals in het echt... in het echt is het naar mijn mening bijna perfect maar als ik de foto's zie heb ik zoiets van... pfffft nie goe...

bedankt voor de reacties mannen....
 
Je schilderkunsten gaan goed vooruit.
Ziet er al knap uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan