Hoofdsponsor

1/35 Marder I - Oude metalen Dhondt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
Elke keer mijn pa mij als klein ventje meepakte naar de oudijzerhandel, maakte ik alvast mijn spaarpot leeg, want ik was er rotsvast van overtuigd, en dat elke keer opnieuw, dat ik daar grote schatten zou vinden.
Ik kan mij niet herinneren daar ooit iets gevonden te hebben, maar elke keer ging ik er vo spanning en verwachting naartoe.
Dit is ijzerhandel Dhondt zoals het voor mij had moeten zijn.

IMG_0867.jpg

IMG_0872.jpg

IMG_0869.jpg

IMG_0868.jpg

IMG_0866.jpg

IMG_0865.jpg

IMG_0863.jpg
 
hahahaha..... Heel grappig, die oudijzerhandel ken ik maar da heb ik er nooit gezien.:laugh:

fantasie is toch iets leuk hé?
 
Deze Marder I, werd op Frans chasis gebouwd door bouwkommando Becker. Wie dit niet kent moet dit zeker es opzoeken want dit is een boeiend stukje geschiedenis.
Dit tiepe diende alleen bij de 21e pantserdiv toen die na de Afrikacampagne terug werd opgebouwd. Er zijn er wsl geen uit de zak van Falaise gekomen.
In feite had deze dus bij een Franse oud ijzerhandel moeten staan, maar daar had ik nu even lak aan. De wegen van de handel der oude metalen zijn ondoorgrondelijk. :-)
 
Zeg wel Walesha, hehehe

Ik heb geprobeerd de panzer 50jaar roest te geven en ook de textuur van oud roest, en een contrast te maken met het nieuwere roest en het ongeroeste metaal in de bak.
Ik heb verder contrast proberen te maken door ook een stuk koper in de bak te leggen en dit die typische groen blauwige corrosie te geven.
Nog een beetje meer kleurendiversiteit door het blauwe zeiltje.
Het plankje heeft bewust roeste nagels erin steken, ik vond dat wel passen bij het onderwerp.

IMG_0864.jpg
 
Ik weet nog goed, toen ik zo'n jaar of tien was ging mijn oom die automekanieker was regelmatig naar een autokerkhof: "bob den boer" in Deurne om wisselstukken te zoeken, die had er toen wel degelijk een paar tanks en pantserwagens staan, maar vraag me niet dewelke want daar had ik toen nog geen benul van.

Enne ja, het model oogt heel realistisch, het zou idd "echt" zo kunnen zijn aan de ingang van het terrein... ik kan het me zo voorstellen.
 
Haha, herkenbaar. Als ik zo ergens naar toe ging dacht ik ook altijd stukken van vliegtuigen te vinden enzo :D

En een mooi model !
 
Schroothandel Dhondt in Tielt? Die ken ik. Die leveren bij ons.
Maar die komen steeds met hun vrachtwagen en niet met een tank. :laugh::laugh::laugh:


Wel mooi gemaakt. Mijn complimenten voor dit kunstwerkje!!



Droop
 
Leuk dio, en er zit een verhaal aan vast das altijd plezant, goed gedaan!
 
ziet er goed uit, zo te zien krijgen de koperdieven geen kans...
 
Mooi gedaan.
Ook leuk, dat stuk oud hout, waar die opstaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan