Hoofdsponsor

Andrea figuren [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.322
Omdat ik me wat meer wil oefenen om met Acryl te schilderen heb ik wat figuren aangerukt.
Het gaat hier om twee figuren de ene is 52mm en de andere 80 mm.
Waarom twee omdat ik dan een beetje door kan werken dus :mrgreen:

Na het gebruikelijke schoonmaak en primer werk zijn we gestart met de lichaamskleuren.

Ten eerste een basiskleur aangebracht.
Toen met sterk verdunde verf de higlights aangebracht, hier waren door de dikte van de verf toch wel snel zo`n 5 laagjes nodig en hetzelfde geld uiteraard ook voor de shadows.
Voordeel hiervan is dat je kan stoppen als je tevreden ben en dus niet snel te donker of te licht zit.
Ik heb zelf na twee laagjes verf een dag gewacht voordat ik verder ging omdat ik het idee had als ik meerdere lagen aanbracht dat de eerste lagen weer gingen oplossen?

Toen ik (redelijk) tevreden was heb ik alvast een paar dingen hun basis kleuren gegeven omdat je dan eenbeter idee krijg van de kleuren van het lichaam.

Hier alvast wat plaatjes van de stand van zaken op dit moment.

80mm figuur
DSC_8359.jpg

52mm Figuur
DSC_8361.jpg

DSC_8360.jpg

DSC_8362.jpg

DSC_8371.jpg

DSC_8368.jpg

DSC_8372.jpg

DSC_8375.jpg

DSC_8376.jpg

DSC_8377.jpg

DSC_8378.jpg

DSC_8379.jpg

Er moet nog wel het een en ander gecorrigeerd worden zie ik nu op de foto`s, ach ja dat hoort er ook bij .
 
Ron je bent wel erg goed bezig hé 8)8)8) goede aanpak man .........door dit te zien sta ik nog meer te springen op de figuurtjes die ik zaterdag heb op de beurs ....top man :)
 
Niet te hard op springen he want daar kunnen die figuren niet tegen hoor ;)
Maar bedankt en lijkt of ik een hoop doe maar heb een tijd niet kunnen posten door PC problemen :angry: maar we kunnen weer :)
 
Mooie figuren en een nog mooiere start ;)
 
Bedankt Beyond en we doen ons best om er iets van te maken
 
Goed schilderwerk tot zover Ron ! Die kneine ventjes zien er gewoon meesterlijk uit.
 
ziet er veel belovend uit ron 8)

kan dat vrouwmens van de ton want zal anders mooilijk schilderen worden
 
G. die kleine rakkers zijn zeker grappig alleen moet ik ze nog wat oplichten want ze zijn nu een beetje aan de donkere kant.

Amazone, de dame zit stevig in het zadel dus kan er niet af, maar het schilderen zal best wel lukken denk ik.
 
Mooie realistische huidskleur heb je bereikt, Ron !

We kijken al uit naar het vervolg van je figuren.

Groeten Rik
 
Bedankt Rik.

Ik heb ondertussen wel wat dingen gecorrigeerd dankzij de close-up foto`s :-)
 
Ondertussen weer een stukje verder met deze twee figuren.

Enkelen slaafjes van de Kerstman/
DSC_8433.jpg

Hier is het shirt gedaan maar ben er niet echt kapot van dus loop nog te twijfelen of ik het overschilderd.
DSC_8434.jpg

DSC_8435.jpg

Hier zoal je het figuur in het echt zal zien inplaats van die verschrikkelijke close-ups :-)
DSC_84341.jpg

Ook hier het shirt gedaan, was een leuk werkje :-)
Ik moet nog een oog bijwerken want het lijkt wel of ze er nu een klap op heeft gehad.
Een start gemaakt met de highlights van haar rokje.
DSC_8437.jpg

DSC_8438.jpg

We gaan weer vrolijk verder.
 
Gaat goed Ron ,, deze zijn echt niet makkelijk , loepwerk .
 
Inderdaad de meeste tijd henb ik wel een loep op mijn kop zitten om te zien wat ik doe :-)
 
ron maatje... ik volg hoor.... zijn mooie figuren die ook op mijn lijstje staan om aan te schaffen..... kijk uit naar de volgende update .....
 
Zijn inderdaad hele leuke figuren die Pin-ups en de reeks waar die kerstman in valt.
Ben zelf niet echt een figuur schilder maar met deze heb ik wel aardig wat plezier en ook de smaak te pakken om wat meer met figuren te doen.
 
Weer een stukje verder met Santa.
Ik heb zijn shirt opnieuw geschilderd omdat in de vorige versie de schaduwen te hard naar mijn zin waren.
Zijn vest gedaan alleen wat problemen met de rode highlights, probleem met het lichter maken van het rood is dat de kleur snel naar op oranje gaat lijken dus daar nog even een oplossing voor vinden.

DSC_8443_1.jpg

DSC_8442_1.jpg

DSC_8446.jpg
 
Het gezicht ziet er mooi uit Ron.
Ben benieuwd naar de rest.
 
Gisteren geholpen aan de rechterschouder met als gevolg dat bouwen er even niet inzit heb ik toch geprobeerd om wat schilderwerken te doen en dat ging net met de nodige pauze`s, 5 houden minuten kwasten een uur rust :wub:

Maar de eerste van de twee figuren is bijna af op wat bijwerk puntjes en een draadje wat ik ergens moet spannen en dan is hij definitief gereed en het vrouwke heeft weer een kado voor onder mijn boom uhh kerstboom.


DSC_8474.jpg

DSC_8475.jpg

DSC_8476.jpg

DSC_8477.jpg

DSC_8479.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan