Hoofdsponsor

1/72 Duitsland / Rusland [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Dag Mannen,

Na het zien van al deze pracht ben ik ook aan het bouwen begonnen.
De bedoeling is dat het een dio word van een veldslag tussen Duitsland en Rusland.
Een concreet idee heb ik niet maar komt nog hoop ik.
Dit is mijn eerste dio ooit en wou starten met de dio set van REVELL met de titel Stalingrad maar meer en meer groeit het idee om zelf iets volledig te bouwen. Ik ga wel de voertuigen van dit pakket gebruiken plus nog wat extra. De figuren weet ik nog niet ik heb er ivm een voertuig waar ik nu mee bezig ben wel al figuren van PREISER die wel mooier zijn in gebruik.
De Duitse tank van de set is al klaar en zal proberen om hier foto's te zetten.
Ben nu aan een duitse halftrack bezig.
Tips en opmerkingen zijn altijd welkom, hou jullie maar niet in, ik ben niet van chocolade en kan tegen een stootje.
Ben van het principe "al doende leert men".
Daar het mijn eerste dio is en eerste gebruik van pigmenten en washes verwacht ik dus zeker en vast opmerkingen.

main.php
[/IMG]
main.php
[/IMG]
main.php

main.php

main.php

main.php


huidig projectonderdeel

main.php

main.php

main.php

main.php


Dit zijn voorlopig de laatste foto's.
Zal trachten elke update te posten.
De laatste foto's zijn genomen met GSM, fototoestel stuk. :17::02:
 
Die eerste tank is dat een tiger ? Zit er knap uit, mooi verweerd voor zoiets klein. Echte roest gebruikt voor de rups en wielen ? Doe zo verder! MEt je gsm, zien er toch goede kwaliteit uit.
 
Die eerste tank is dat een tiger ? Zit er knap uit, mooi verweerd voor zoiets klein. Echte roest gebruikt voor de rups en wielen ? Doe zo verder! MEt je gsm, zien er toch goede kwaliteit uit.

Het is een PANZER III. De foto's van de PANZER III zijn nog genomen met fototoestel.
Het zijn deze van mijn huidige bouw de Sd.Kfz.251/9 die met mijn GSM genomen zijn.
Bedankt voor het compliment.
 
Voor je eerste ben je goed bezig hoor.
Misschien op je Panzer III nog een dun laagje Whitewash op doen?
 
zeker goed bezig hoor doe zeker verder en durf te experimenteren .

elke keer een stapje hoger proberen , dit vraagt wel tijt en zal niet op 123 lukken .
als je elke keer een beter rezultaat neer zet is dat heel goed.

de panzer 3 ziet er zeker goed uit want ik vermoed dat hij met de borstel geschilderd is 8)
 
Misschien de pigmenten bovenop je Pz III een beetje meer gedoseerd aanbrengen en een beetje verschillende tinten gebruiken. dat steekt meer leven in je model.
Dat geldt ook een beetje voor je kanonewagen. Less is more !
Geen paniek, al doende leert men.
Ik vraag mij nu af is dat 1/48 of 1/35 ? of ben ik nu zo verkeerd ?
 
Hey,

Ten eerste aan iedereen al bedankt voor de reacties en opmerkingen. Dit is wat het forum leuk maakt en interessant maakt om terug te komen.
Iedereen wil blijkbaar helpen met zijn/haar kennis en ervaring om een newbee zoals ik een mooi resultaat te helpen neer zetten.

@beyond: Dat van die whitewash ga ik zeker eens uittesten op een stuk.

@amazone: goed gezien, deze is inderdaad met de borstel geverfd.

@famo: boven op de panzer III zijn enkel washes gebruikt van het merk MIG (standard rust en licht rust)
Als ik de foto's bekijk kon dit inderdaad iets minder zijn. zoals ik in eerste bericht vermeld heb is het de eerste keer dat ik washes en pigmenten gebruik.
Op de wielen zijn pigmenten van het merk MIG gebruikt maar denk ik ook dat ik iets te enthouziast was ben aan het overwegen om hier nog iets aan te doen maar weet niet goed hoe.
Zoals Beyond zegt is het inderdaad schaal 1/72.

@opperator: is het mogelijk om de naam van de topic te veranderen, ben vergeten de schaal er in te zette (namelijk 1/72), met dank aan famo om me onrechtstreeks er aan te herinneren.
 
hey buzzy, interessant project! Misschien wel wat beter opletten bij je afwerking: de laatste foto van de Sd. Kfz. 251, de scheiding tussen de binnenkant en buitenkant van het voertuig. Daar heb je "buiten de lijntjes" geverfd. Tis een detail maar het valt wel op.
Wat je Panzer III betreft, mooi kleur maar mss wat minder en doordachter je roestvlekken aanbrengen. Nu lijkt het allemaal wat vlekkerig op je model. De roestvlekken wat beter inwerken in je model met verdunner. Wat de pigmenten op het onderstel betreft: op foto 5 (rechterkant van de Pz. III) zijn de pigmenten veel beter aangebracht dan aan de andere kant. Voor de rest goe bezig!
Die Pz. III is trouwens een zeer mooie kit van Revell. Ik heb deze zelf gebouwd een eindje terug: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5316
 
@mad ice: Bedankt voor de tips.
Ik heb uw topic even bekeken, echt heel mooi.
Wat de Sd.Kfr.251 betreft lijkt het nu inderdaad of ik buiten de lijnen gekleurd heb maar enkel de binnenkant is nu geverfd. De buitenkant is nog de plastickleur.
Hij komt net als de panzer III in het grijs (zoals de binnenkant) zoals hij in de strijd tegen rusland gekleurd was. update's komen nog.
 
Yo de mannen,

Hier nog een paar foto's van de bewapening van de Sd.Kfr.251.
main.php
[/IMG]
main.php
 
Vandaag nog even aan de Sd.Kfr.251 gewerkt. De rechter track staat er op (dryfit).
Foto's volgen later nog.
 
Zoals beloofd een foto van de vorderingen van gisteren (rechter track).
Heb wel gezien op de foto dat ik wat voorzichtiger met de lijm moet zijn.
main.php
[/IMG]

Dit is wel een dryfit van de wielen. Ik krijg het geheel (wielen en tracks) er nog af.

nog een extra foto van fender.

main.php
[/IMG]

main.php
[/IMG]
 
Laatst bewerkt:
ze liggen er goed op, mijn gedacht
 
Netjes gedaan,kijk al uit naar de verdere vorderingen van dit project...
 
Vandaag nog even verder gedaan.
onder de spatborden modder aangebracht.

Dit is zonder
main.php
[/IMG]

Dit is met, ook al 1 rupsband vast gezet en 1 voorwiel.
main.php


Zoals u ziet zijn de pigmenten wel nog niet helemaal droog.

Heb ondertussen ook 2e rups en voorwiel vast gezet maar nog geen foto's van.
Zal proberen om deze morgen te plaatsen.
Ook moet ik hem dan nog verder verweren en aanvallen met washes enz.
Het einde komt wel in zicht en dan is het verder met de Russische tank in mijn ander topic "Duitsland/Rusland deel 2.
Aan iedereen alvast bedankt voor de reacties.
Tips en opmerkingen zijn ook welkom.
"Al doende leert men" zegt men e.

Moet toegeven dit is een heel leuk forum met leuke en gezellige collega bouwers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die modderlaag in de fenders ziet er prima bello uit !
 
@GUnit Bedankt voor de opmerking.
Terug iets nieuw tot een goed einde gebracht dus.
De opmerkingen en tips die men hier krijgt zorgen er echt voor dat men moed blijft hebben om zijn model af te werken.
Top mannen.

mvg
Werner
 
Hey,

Hier nog wat updates.
De tracks en de wielen zijn geplaatst en de eerste stappen van verwering zijn ook gezet.
Heb wel een foutje gedaan, moet eerst de decals zetten zodat ze opgaan in het verweren.
Ook de modder op de tracks is een van de volgende stappen.
Het glanze op de tracks is Wash van MIG die een olie en vet indruk geeft.

mvg
Werner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan