Hoofdsponsor

Anders / onbekend The Bike Lady 80 mm Figur [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Gezien ik een beetje het forum wil gebruiken om het ook ietwat onbekende gedeelte vlakke figuren te promoten een van mijn andere werkjes waar ik aan bezig ben.

The bike lady

als eerste heb ik op het www een voorbeeld gezocht

attachment.jpg

dit voorbeeld druk ik af op wit bakpapier, dit is dun en kleeft niet vast op de massa die ik gebruik.
voor deze stukjes gebruik ik momenteel Supersculpey maar Fimo of iets anders gaat ook

attachment.jpg

de massa draai ik persoonlijk door een pasta machine, maar een oude deegrol of iets anders doet het ook.
hierbij zorgt men dat men een groot genoeg stuk verkrijgt waar de afgedrukte tekening op past.
de papierklem ligt er enkel op om mijn fototoestel te kunnen focussen.

attachment.jpg

Nu druk ik de tekening zachtjes door op de masse.

attachment.jpg

als volgt word de figuur met verschillende tools uitgewerkt zodat men een licht reliëf verkrijgt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dit duurt een beetje, maar speelt weinig rol gezien de massa pas hard word als ze gebakken wordt

de figuur voor ze de bakoven ingaat.
attachment.jpg

de figuur is 80 mm hoog en +/- 2 mm dik

Nu moet ze enkel nog geschilderd worden, de volgende twee foto's geven de eerste twee sessies weer

attachment.jpg

attachment.jpg

opmerkingen en voorstellen mogen zoals gewoonlijk.

Grtx Jan
 
Wow Jan, een paar vraagjes:
-dus je legt de tekening onder een bakpapier?
-maar ik snap niet hoe je het figuur "doordrukt"op de fimo.
Of heb ik wat gemist.

Kerel, kerel, echt subliem!
Man man, dat wil ik ook eens proberen , maar eerst het snappen van het doordrukken.

Grt Nicolas
 
Waarschijnlijk niet goed uitgelegd, de tekening word op het bakpapier afgedrukt. In je printer instellingen zoeken naar iets wat weinig inkt afgeeft bijvoorbeeld instellingen voor coated papier.

De afgedrukte tekening leg je op de massa en de tekening teken je op de tekening na, doordat het bakpapier zeer dun is en niet kleeft verkrijg je alles wat je overgetekend hebt als zacht druk in de massa.

ik kleef de tekening vast met tessa aan de bovenzijde zodat men het blad af en toe is kan oplichten om het resultaat te bekijken.

Grtx Jan
 
Thx Jan, dat is duidelijker.
Grt Nicolas
 
Wauw,ziet er toppie uit,blijf ik volgen! :)
 
Nicolas, gewoon proberen het voordeel van werken met Supersculpey of Fimo is zolang je het niet gebakken hebt kan je prutsen tot je blauw word.

Een beetje geschilderd heb ik gisterenavond ook nog.

attachment.jpg

Grtx Jan
 
man dat ziet er goed uit.
mijn handen jeuken om dit zelf eens te proberen.
Jan ken je deze site:
www.anakron.fr

grt Nicolas
 
Dat ziet er weer schitterend uit Jan.
Knappe uitleg hoe je dit zelf kan doen. Je bent blijkbaar ook van veel markten thuis...
Ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Heb tussendoor nog een beetje aan de Bike lady gewerkt.

attachment.jpg

Grtx Jan
 
Een beetje aan gewerkt noemt hij dat...sdfkkjskng:wow:sdfkkjskng Knappe schilderwerken Jan.

Mark
 
Manman, supertof is dit, iets wat ik ook ooit 'ns wil proberen te doen.
 
Ze is af tenzij jullie nog voorstellen hebben, bedankt voor het volgen
attachment.jpg

attachment.jpg

Grtx Jan
 
:wow::wow::wow: meer valt er niet over te zeggen Jan.
Prachtig schilderwerk en knappe uitvoering van de figuur zelf.
Ik zet ze voor je in de galerij.

Mark
 
tja jan wat moet ik hier meer over zeggen!
subliem geschilderd .

grt Nicolas
 
Prachtig gewoon !!
Toch een vraagje: komt er nog glans vernis over de motor om die meer te doen blinken of niet?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan