Hoofdsponsor

1/12 Moto Guzzi V10 Centauro "Biertje!" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.294
Vanmiddag even snel een doosje opengerukt voor een rustig aan projectje tussen de anderen projecten door :?

Het slachtoffer is zoals de titel al aangeef een Guzzi die als Cafe racer word gebouwd :8

Wat foto`s van de doos en inhoud van de gebruikelijke Tamiya kwaliteit.

DSC_9267.jpg

DSC_9268.jpg

DSC_9269.jpg

DSC_9270.jpg

Ik haat chroom :)
DSC_9271.jpg
 
Leuke fiets voor een Café Racer... ben heel benieuwd hoe dat gaat uitzien :8

Proost op de goeie afloop alvast biere_zpsadcec932.gif
 
Inderdaad Peter kan een leuke fiets worden in de cafe stijl en ook wel een klein beetje een vreemde eend in dat wereldje, hoewel ik wel apartere types heeft gezien :)

Afijn ik neem nog een pintje om wat beter na te kunnen denken :)
 
Ik ben benieuwd naar je resultaat man.
Als motard trekt dit wel mijn aandacht.
 
Ja, hier schuif ik graag mijn stoeltje voor bij op de eerste rij Ron.
Ben benieuwd wat je hier van gaat maken.

Mark
 
Ik denk dat jouw chrome er veel beter uit zal gaan zien dan het plastic laagje glinstertroep van de kitonderdelen. Hoe heb je dit verwijderd Ron ?
 
Intressant Ron , mooi veel onderdelen heeft deze , ben benieuwd
 
Mooi:D een cafe racer, succes met de bouw Ron.

Fred
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Gunit inheb het chroom met dikke bleek/chloor verwijderd, bakje vullen met dit spul en de onderdelen waar het chroom vanaf moet erin liggen.
Bij het Tamiya chroom werkt het prima, hooguit 5minuten. sommigen merken hebben wat langer nodig en bij andere merken werkt het niet maar dan werkt wel weer een ovenreiniger.
 
Ben wel benieuwd hoe je die chroomdelen nadien terug gaat aanpakken.
 
Heb met zo'n fiets ooit (lang geleden) een proefritje gemaakt: zithouding is niet voor lange mensen (gegarandeerd een blote onderrug), maar het blok gaat als een beest...
 
dat is eentje dat ik zeker zal volgen ,ben er weg van van cafe racer motor
alvast veel geluk bij het bouwen er van

tom
 
Veel plezier met deze motor Ron.
 
ferme machine ik zet ook een stoel bij
dirk d
 
Ron , eigenlijk doe ik dat ook met die chroom er af te doen
maar dit is eigenlijk niet nodig , gewoon weer in een fijn grondlaag zetten ( na het opkuizen van onderdelen ) , en dan een fijne zwart glanzend ( echt glanzend ) laag er over ( hoe meer het zwart blinkt hoe mooier je chroom zal worden )
en dan met chroom van Alclad 2 nr 107 blijven in fijne lagen spuiten tot de chroom super blinkt
van een super bouwer geleerd

tom
 
Klopt Tom zo spuit ik de Aclad verf ook als ik die gebruikt, alleen erg uitkijken dat je hem niet te dik spuit want dan mag je weer opnieuw beginnen.

Stropke die motoren zijn gebouwd voor kleine Italiaantjes :)
 
Nice Guzzi Erik :mrgreen:

Ondertussen even creabea bezig geweest.
Eerst even het motorblok grotendeels in elkaar geplakt voor de passing van de tankt niet dat de tank klaar is en hij pas niet omdat het motorblok in de weg zit :angry:

DSC_9283.jpg

Crea met PS

DSC_9283%20kopie.jpg
:nowink:

Toen maar even de slijptol erin gezet om wat overtollig plastic te verwijderen.
DSC_9285.jpg

Nu nog even die rare bobbel bovenop de tank aanpakken.
 
nou dat ziet er goed uit , flinke refit , !!!
 
Zo kennen we Ron ook weer terug... hakken en zagen naar hartenlust.
"Mooie" vorderingen zullen we maar zeggen. De start ziet er al veel belovend uit.
Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ik ga hier even de dommerik uithangen zeker omdat ik nooit met iets op twee wielen en een motor gereden heb (behalve een Motobécane Mobylette).

Waarom noem je zo een machine een "café racer"?
Ziet er mij niets uit waarmee je op café trekt en zeker niet iets waar je mee rijdt als je gedronken hebt want dan wordt dit een "donorfiets" (zo genoemd in hospitalen omdat men dan de organen van de bestuurder nog kan recupereren na een ongeval).
En Guzzi is nu ook niet direct één der goedkopere merken dunkt mij.
Zou dit graag wel eens willen weten want in mijn ogen is dit toch een motor en zelfs eerder een sportmotor maar ja, ik ben ook maar een homo sapiens automobilis, verknocht aan 4 wielen i.p.v. 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan