Hoofdsponsor

1/24 Citroén DS3 WRC '12 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Een nieuw project , een nieuwe Citroén Ralley wagen ; De DS3 , opvolger van de C4 in het WRC kampioenschap 2011 en meteen dat jaar goed voor de wereldtitel na het winnen van 10 wedstrijden en Sebastian Loéb zijn 10de en Citroén zijn 7de wereldtitel behaalde .
De kit is van Heller op schaal 1/24 en de box oogt alvast heel mooi.
groetjes,
Sabre
:nowink:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie kit.
Alleen spijtig dat redbull vervangen is door vlekken.
 
Prachtige auto, succes met de bouw van dit project.
 
Fraaie kar man, ga je 'm ook vies maken als na een stevig stukje scheurwerk ?

Waarom mag RedBull niet en andere reclame wél eigenlijk ?

Veel plakplezier Sabre :)
 
ik vermoed zo dat het te maken heeft met dat red bull meer geld vroeg dan heller wilde betalen;)
 
ik vermoed zo dat het te maken heeft met dat red bull meer geld vroeg dan heller wilde betalen;)
Aha, nou ja... de basis voor het logo zit er tenminste.

@ Sabre : je bouwt hier dus een specifieke auto waar die RB reclame op hoort.
Ga je dat dan zelf nog aanpassen met zelf schilderen of eigen decals maken ?
 
Je kan de decals voor deze ook bestellen.
 
Fraaie kar man, ga je 'm ook vies maken als na een stevig stukje scheurwerk ?

oh ja! vies doen kthx!!

klara03a.jpg


viez is goed!

:D
 
ja , die decals van RedBull he. Dat zit me helemaal niet lekker, ik vindt het bmaar niks die rode vlekken. Eerlijk gezegd was mij dit niet opgevallen toen ik ,de kit kocht want anders was hij lekker in de winkel gebleven . Ik begrijp dit niet van Heller, maar het zal inderdaad weer om de (reklame) centjes gaan zeker .
Die decals zelf maken zie ik nu niet direkt zitten dus kan ik die mischien bestellen/aankopen , zoals camaro sugereerd ; Alleen weet ik niet waar ik online terecht kan daarvoor . Kan iemand helpen ? Camaro?
Een andere mogelijkheid is om de RB decals gewoon weg te laten , dit lijkt me nog het intresantst. Of met de airbrush een ander ontwerp te maken aansluitend op ,de verdere decals .
Vervuilen bij een Ralleywagen lijkt me wel toepasselijk , dus ook daar wil ik eens rustig bedenken wat kan . Ik ,heb er geen ervaring mee maar ga het wel eens toepassen denk ik .
Maar eerst een weekje uitwaaien aan zee
grtz,
Sabre
 
Ik denk dat er een klein misverstand is met de DS3 van Heller. De Redbull decals zijn wel degelijk aanwezig, maar omdat Heller geen licentie had van Redbull, hebben ze de Redbull decals in stukken gesneden tijdens het ontwerpen hiervan. Dus je kan gerust zijn. Je kan de Redbull versie maken of je kan het vel van Hobby Design bestellen. Ik heb de doos ook liggen en de Redbull decals zitten er in. Het zou zonde zijn van het model mocht je de RB decals weglaten, maar ze zijn aanwezig. Je moet alleen wat puzzelen.
 
Bedankt Lesley , ik moet hier mea culpa slaan en zeggen dat ik te vroeg gaan klagen ben . Ik had inderdaad het decalvel maar oppervlakkig bekeken en niets wees erop dat de RB decals aanwezig waren , maar na jouw berichtje ben ik natuurlijk wat nauwkeuriger gaan kijken en inderdaad , het is zoals je zegt een puzzlwerkje maar ze zijn wel degelijk aanwezig . Alvast bedankt en natuurlijk ga ik die aanbrengen op het model , ze horen erbij.
Ik ga ook eens kijken bij Hobby Design die je vermeld . Intresant om weten wat daar allemaal te verkrijgen is.
Ik was nog wel niet begonnen met het bouwen , ga nu een weekje naar zee , maar het kriebeld weeral om er aan te beginnen
groetjes
Sabre
 
Na een weekje "rust" ben ik begonnen met het samenbouwen van het "chassis" , het binnenplatform met zijn bijhorigheden zoals het dash-bord , zetels enz , daarbij de veiligheidskooi en de wielen. Alles past prima , alles is netjes gegoten . De reeds geplaatste (kleine) decals op banden en stoelen geven een stugge indruk , laten zich moeilijk manipuleren en vragen heel wat setting solution om ze netjes op hun plaats te houden.
Hier volgen enkele fotos van de opbouw

De velgen, banden , verbonden met de schokdempers

attachment.jpg



attachment.jpg

het "binnenplatform"

attachment.jpg



met deel van veiligheidskooi

attachment.jpg

attachment.jpg
grtz , sabre
 
het chassis is met het aanbrengen van de zijwanden omzeggens klaar en dus ben ik begonnen met de schilderswerken en staat het koetswerk in zijn basiskleuren . De verschillende kleuren aanbrengen vraagt veel afplakwerk , maar dat is nu eenmaal zo in de autosport en eens afgewerkt zijn het rijdende reclameborden . Er liggen dus ook bij dit project nog heel wat decals te wachten .
Hier de fotos
grts , sabre

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg
 
attachment.jpg

attachment.jpg

het model in zijn basiskleuren
grts sabre
 
Ziet er al goed uit.
Ben benieuwd naar de decals.
 
Het aanbrengen van de decals is achter de rug . Het was dus inderdaad een echte puzzel dat Redbull gedoe maar uiteindelijk met een goed resultaat . Alleen viel het aanbrengen van de decals , die best mooi zijn , serieus tegen. Ik heb toch al heel wat decals "gezet" in de loop der jaren maar nog nooit zo een stugge , stijve en harde ,onhandelbare plakkers tegengekomen . Gewoon niet "plat" te krijgen op de minste welving van het koetswerk . Het heeft heel veel tijd en een massa micro sol decal setting gekost om tot een behoorlijk resultaat te komen . En het is eraan te zien , die decals zijn gewoon te dik. Daarna heeft het model zijn laagjes glansvernis gekregen en is het verder afgewerkt door het plaatsen van de ruiten die bij deze kit perfect passen.
Hier de fotos van het eindresultaat

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg




attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


groetjes ; Sabre
 
Schoon machien Sabre. Deze is heel erg geslaagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan