Hoofdsponsor

"Tempelier" (1/50)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maerlandt

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
1.104
tja" kleermaker blijf bij je leest" vind ik wel iets dat waar is , daarom heb ik nog eens "gescharreld" in mijn figuren collectie en vond ik er nog een figuurtje van een tamelijk onbekend merk die ik eens gekocht heb in een beurs ergens tegen het Brusselse .
attachment.jpg
het moet iets van een oostblok land zijn want het waren Polen of zoiets die je moeilijk verstond.
Heb er niet zo veel voor gegeven ik denk zo'n 10euro.
de gieting valt ook goed mee ( resin ) maar het enige dat altijd een beetje een gevaar is bij zulke producten van daar, dat heb ik ook met het merk M-models , dat deze zeeeeeer broos zijn bij het opkuisen van het figuurtje , maar voor de rest zijn ze zeer fijn afgewerkt.
attachment.jpg
zoals je ziet is het opnieuw een middeleeuwerke ( daarom de boven vermelde uitspraak.;) )
het gaat hierom een kruisvaarder uit de 13de eeuw ( één van de laatste kruistochten) die samen werden gedaan met de teutonen en hospitaliers .
dus de zevende kruistocht voor de geintereseerden die gehouden werden in 1270. en voor degene die meer wilt weten over deze personen moet eens het catharijneconvent in Utrecht bezoeken waar deze verbonden zijn met de Johannieter orde.
zover de compacte inleiding over deze orde. als je meer wilt weten ik ben één en al open oor.:P
om verder te gaan over het figuurtje, het plezierige aan dit pakketje is dat ze 2 hoofdjes bevat , 1 met de helm of wel eentje met een cape, weet
nog niet welke ik ga maken , misschien hebben jullie een suggestie , altijd welkom! ;)
attachment.jpg
ziezo dit zal mijn volgend projectje worden.

grt nicolas
 
veel succes met deze, de Johannieters, waren het deze niet de de verdediging van Malta op zich genomen hadden tegen de turken?
 
Nicolas hier schuif ik mijn stoeltje even op de eerste rij vriend...
 
Ga ik ook zeker volgen. Ik zou deze met de helm maken . Geeft denk ik een iets beter dimensie aan je figuurtje. Veel succes ermee.

Jean-Marie
 
kies maar zelf Nicolas....ik vind het alle twee ...prachtige uitvoeringen :P:P:P....of alle twee :P:P:P
weer knap projekt :nowink::nowink:
 
gaat er weer eentje worden om te volgen, ziet er zeer mooi uit

gr peter
 
in ieder geval een zeer fijn (qua detail) gegoten figuurtje.
 
Mooi figuurtje maar wel erg dun zo te zien. Ja kan zowaar bijna door de cape heen kijken.
Succes en veel plezier met het schilderen.

Fred
 
mooie figuur , hier ga weer wel werk aan hebben.
vgr
Marc
 
Heel leuke pose, mooi gedetailleerd ook, plooienwerk is bij dit soort figuren altijd schitterend !
 
dat klopt fred, hij is heel dun en moet heel voorzichtig zijn bij de opkuis.:wacko:

grt nicolas
 
Mooi figuur Nicolas, met prachtige details.

Al vind ik het zeker interessant, ik weet eigenlijk maar weinig van ridders en kruistochten.
Wat is bijv. de rang en functie van een Tempelier als deze ?

veel plezier met plakken en schilderen :)
 
op dit figuurtje kun je niet zien welke rang deze heeft Peter , maar als men het heilig kruis draagt is meestal je functie de bedevaarders te begeleiden naar het heilig land ( lees vechten !) . de rangen werden ook bepaalt zoals in het huidige leger met soldaat , korporaal, sergeant enz...
Dit kon je uitmaken aan bepaalde kledingstukken die ze droegen zoals bij de romeinen.
Wat deze zijn weet ik niet precies meer uit het hoofd maar als je interesse hebt zal ik het wel eens willen opzoeken voor u.

grt nicolas
 
op dit figuurtje kun je niet zien welke rang deze heeft Peter , maar als men het heilig kruis draagt is meestal je functie de bedevaarders te begeleiden naar het heilig land ( lees vechten !) . de rangen werden ook bepaalt zoals in het huidige leger met soldaat , korporaal, sergeant enz...
Dit kon je uitmaken aan bepaalde kledingstukken die ze droegen zoals bij de romeinen.
Wat deze zijn weet ik niet precies meer uit het hoofd maar als je interesse hebt zal ik het wel eens willen opzoeken voor u.

grt nicolas
interessant Nicolas ! opzoeken mag hoor, maar ik kan met jouw antwoord en google vast een eind komen.
Ik ben niet direct van plan om ook zo'n figuur te gaan schilderen, maar mag me hier graag even wat meer in verdiepen.

doe ons maar verwennen met foto's van je schilderarbeid :P
 
Interessant topic... alweer een sprong in de donkere middeleeuwen met een prachtig figuurtje en interessante achtergrondinformatie.
 
Heb gisteren"nog eens" de film "the last crusade" gezien...indiana jones :8:8.....dacht direkt aan u Nicolas.....met de Tempeliers en dergelijke.....eigenlijk is het een heeeel intressante materie.....;););)
 
vind ik zelf ook een goeie film.
fantasie genoeg daarin!!:P

grt nicolas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan