Hoofdsponsor

1/35 M26 Pershing [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.675
Mijn volgende project is dit monster: de M26 Pershing.

Bedoeling is om deze later op een dio te plaatsen, denk aan iets met een kerktoren.

Een beetje achtergrond info:

De M26 kwam op het strijdtoneel in 1945, hij was vooral bedoeld om te wedijveren met de Duiste Tigers. Later werd hij ook ingezet in de Koreaanse oorlog.


attachment.jpg
Zo nu kunnen we van start gaan.

Grtz Bart.
 
Mooie tank! Veel succes ermee.
 
Heeft deze eigenlijk nog een actieve rol gespeeld ? Ik bedoel, werden er Duitse tanks mee uitgeschakeld ? Want ik weet dat bijvoorbeeld de Comet Cruiser, een tijdgenoot van deze, slechts één uitschakeling op haar conto heeft.
 
Ik denk dat deze nauwelijks iets gedaan hebben in wo2, ze waren daar iets te laat voor.
 
Deze pershings hebben wel degelijk een rol van betekenis gespeeld in de laatste fase van de oorlog.
Het beste voorbeeld is het gebruik van deze tanks bij de verovering van de brug bij remagen
Er is een stukje film op hét internet waar te zien is. Hoe een pershings tank een panter uit schakeld. Dit heeft plaats gevonden in Cologne. Een bekende foto is die van een panther wrak voor de kathedraal.

Groet Martin

Zie http://www.anicursor.com/colpicwar2b.html
Voor het verhaal
 
Mooie kit Bart, veel suc6. OOTB of met goodies?

@VisjeMar, leuke bijdrage!
 
Dat is weer eentje die de nodige aandacht van ondergetekende verdient...
Ga deze dus met de veel interesse volgen Bart.
Succes gewenst.

Mark
 
Zeer mooie kit Bart hier mee kan je alle kanten uit,veel succes met dit nieuwe project vriend...

VisjeMar zeer mooie info...
 
Succes Bart met de bouw en spuitwerken van deze M26 Pershing
 
Eigenlijk ben ik niet zo goed bezig, mijn éné project is nog niet volledig af en ik begin al het andere.

T'is de schuld van Tamiya:D.
De pershing is al zo goed als gebouwd, alles wat je verwacht van een Tamiya kit, perfecte pasvorm weinig prustwerk. Ook de onderdelen zijn correct, eerst vermoedde ik dat er hier en daar een foutje zat. Maar na de referentie foto's er bij te halen zat Tamiya toch juist.

Allé de eerste foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu alles controleren, en in de primer steken.

Grtz Bart.
 
Bart,
Ik ben nieuw op dit forum en ga deze zeker volgen.
Succes toegewenst!

Grtn Gino
 
De Pershing bouwde zoals gezegd heel vlotjes, dus heb ik hem als snel in de primer gezet.;)
Nu een dag of twee uitharden, een preshade aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik zat te twijfelen om eerst de basiskleur te zetten en dan pas de preshade, maar heb dan maar gekozen om eerste de preshade te doen. Hierna volgt de basiskleur en indien nodig een tweede preshade.

Grtz Bart.
 
Ziet er goed uit Bart.
Heb je de kleur van de primer verdonkert om te preshaden, of gewoon een donkerder kleur gebruikt ?

Mark
 
Mooi spuitwerk, ik ben benieuwd naar de rest :)
 
Die'ne tank ziet er toch heel indrukwekkend uit! Ik volg mee.

Thierry
 
De Pershing is nu geschilderd in Olive drab, decals zijn aangebracht.
De roadwheels zijn al een beetje gedrybrushed met een mix van Titan white, Black en Royal blue olieverven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu alles een overspray met matte vernis geven en laten uitharden.

Grtz Bart.
 
Mooi, maar zie ik daar een beetje "silvering" onder je decals?
Dit zal moeilijk weg te krijgen zijn, vergeten om een laagje blinkende lak aan te brengen op deze plaatsen?
Je kan ze misschien nog losweken met water of micro sol, maar wordt wel een delicate operatie om de decals niet te beschadigen...
 
Ik wou net hetzelfde schrijven als Beyond.
Ik denk dat je iets te snel hebt willen gaan, het is anders mooi gespoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan