Hoofdsponsor

1/35 Leopard 2A6M CAN(met een beetje pe) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

markske

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
1.605
Hoi idereen,
ik ben niet echt een tank bouwer maar wou de zinnen even verzetten en zacht deze doos nog liggen op men rek.
Dus waarom daar niet aan beginnen.

De leopard 2A6M is een door ontwikkeling van de 2A6 maar dan voorzien van slat armour.
Deze wordt een canadees en eens klaar zou hij er zo moeten uitzien(enkel niet zo proper)
6M_CAN_Canadian_Army_Kraus_Maffei_Wegmann_004_site.jpg

De kit die ik er voor ga gebruiken is deze van tamiya(gekocht voor een prikje)
1_DSC_9726.jpg

De inhoud van de doos.
1_DSC_9727.jpg

1_DSC_9728.jpg

1_DSC_9729.jpg

De PE waar ik nog hard ga aan zwetenwacko.
1_DSC_9735.jpg

Zo en nu gaan we zien of we het voor mekaar gaan krijgen.

Mark
 
Hallo Mark,voor een luchtmanfreak denk ik dat dit een hele mooie uitdaging is,
ik ga dit zeker blijven volgen.........
 
Veel suk6.
Ben benieuwd hoe het zal worden.
Zal idd een uitdaging zijn voor de PE...

Grtn, Beyond
 
Hoewel geen WOII, ga ik deze toch volgen, indrukwekkend die hoop pe. Succes ermee, en bovenal veel plezier. GUnit.
 
We zijn er aan begonnen en heb niet helemaal het plan gevolgd:D
Ik ben begonnen met d loop van de tank deze is volledig bijgewerkt.
1_DSC_9732.jpg

Vervolgens ben ik begonnen aan de toren.
1_DSC_9741.jpg

En dan het onderstel.
1_DSC_9743.jpg

Het geheel even samen gevoegd voor een totaal plaatje en dan krijg je dit.
1_DSC_9744.jpg

Zo nu nog wat onderdelen lijmen en dan kan hij gespoten worden.(eerst nog verf en nieuwe compresor halenarghh)

Mark
 
Ik ben begonnen met d loop van de tank deze is volledig bijgewerkt.
1_DSC_9732.jpg
Mark

Dag Markske,

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je juist met de loop hebt gedaan?
Hij ziet er mooi geschuurd uit, maar verder zie ik de veranderingen niet echt :s. Maar ik heb dan ook geen referentiemateriaal om te vergelijken natuurlijk ^^

En spuit je het model VOOR je de PE gaat aanbrengen? Zal dit geen problemen geven bij het bevestigen van de PE?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, wil gewoon bijleren :k


Ziet er verder al goed uit B:

Beyond
 
Ik bedoelde eigenlijk dat de loop bij geschuurd is voor de rest is daar niets aan veranderd.

Het spuiten gaat gebeuren voor de pe er op komt in dit geval.
Anders krijg ik de camo niet mooi op de tank.
De pe wordt normaal niet in de zelfde kleur gedaan zoals je kan zien op de eerste foto.
Ik hoop dat dit inderdaad geen probleem gaat opleveren maar anders horen jullie het zeker hier.

Mark
 
Mark, ik snap je probleem. Is het soms een idee om de steunen al op de koepel te plaatsen en na de camo in zijn kleur te zetten. De PE "roosters" kun je dan in hun vorm zetten en spuiten, een druppeltje Maskol waar je moet lijmen. En klaar is Kees.......euh Mark.:k Waar dienen die "roosters" (slat armour) trouwens voor, weet je dat?

Groet,
Swa
 
Hey Mark, weet je dat het pe dat je lijmt op je tank, extra stevig wordt verzekerd door de verflagen ? Een primerlaag heeft een verlijmend effect op pe. Ben je niet bang dat je lijmrestanten gaat zien op je tank zelf, na het pe lijmwerk ? In elk geval succes van GUnit.
 
Hey Mark,

Dat wordt een serieus werk om die "kooien" in PE te maken. Hier vind je wat info over dit type Leo : CF Armoured Vehicles - Leopard 2A6M - Leopard Tank - Main Battle Tank - CASR DND 101 - Canadian American Strategic Review - Mine-Resistant Vehicles - Afghanistan Mission - Leopard 2 - RPG Cage - Tank Replacement Project - Government Military Contract

Een beetje uitleg over "Slat armour" :

Cage armor also known as bar armor, slat armor, and standoff armor is a type of armor designed to protect against anti-tank rocket-propelled grenade (RPG) attacks. It functions by placing a rigid barrier around the vehicle which causes the shaped charge warhead, which uses a shaped explosion rather than kinetic energy, to explode at a relatively safe distance. It can be defeated by tandem-charge designs such as the RPG-27 and RPG-29.
Bron : Vehicle armour - Wikipedia, the free encyclopedia

Veel succes met dit project

Groeten, Pascal
 
@Swa
De bedoeling is eigenlijk om de PE pas te bevestigen als de tank volledig gespoten is.(dus ook de steunen)
En dat van die maskol is een goed idee.
Ik heb al wel ervaring met PE maar niet dat je het moet bevestigen na het verven.

@Gunit
Een beetje wel maar als het gebeurt dat er ergens lijm resten te zien zijn ga ik deze proberen een beetje te camoufleren.

@Pascal bedankt voor de info en de link die had ik nog niet :k

Als er nog iemand tips heeft voor dit op te lossen laat maar weten.

Mark
 
Ben benieuwd hoe je dit gaat doen, dus ik zal je project zeker gaan volgen.
Veel sukses met de PE, want het is nogal het een en het ander wat ik zie.:|

Groet,
Swa
 
Waarom niet de steunen eerst op de tank monteren?

In het echt worden deze dingen ook eerst op de tank gelast en gekwast.

Ik kan me wel bedenken dat dit een zeer precies werkje word om alles goed uitgelijnd te krijgen maar je heb er wel weer gemak van als de armor erop komt.

Maar mogen de modelgoden met je zijn met dit project :k

Ron
 
@Ron
Dat werdt zo gedaan maar bij de leopard zijn de steunen tegen de romp gevezen.
Hier bij een detail foto dan begrijp je het probleem.
dat is dus de reden dat ik ze pas op het einde kan monteren.
1_DSCN0647.jpg

bron ergens op het web.

Mark
 
@Pascal bedankt voor de info en de link die had ik nog niet


Zo kennen we onze Pascal op zijn best: massa's nuttige info voor bijna elke tak van de modelbouw.

Pascal, je bent een grote aanwinst en vaste waarde op ons forum Applaus
 
Okè Mark nu zie ik het probleem.

Ik dacht dus dat het gelast was, niet dus:|

Ron
 
Een beetje verder met de Leopard.
Ik heb me niet kunnen bedwingen en ben begonnen met de eerste onderdelen van de PE te plooien en te lijmen.
Voor het plooien.
1_DSC_9745.jpg

Geplooid en klaar om de tussen schotten te plaatsen.
1_DSC_9746.jpg

Bij het plooien van de latten moet je wel zeker zijn dat je ze in de juiste richting plooit.
Anders als je moet terug plooien is de kans groot dat ze afbreken en heb je grote problemen.

De onderdelen die ik tot nutoe heb geplooid.
1_DSC_9747.jpg

Even bij elkaar gelegd om te kijken hoe dit geheel er al uit ziet.
1_DSC_9748.jpg

Voor vandaag stop ik met plooien of ik wordt zo gek als een deur.
Deze onderdelen is nog maar een klein stukje en was er al snel één uur 20 met bezig.(met de nodige**** woorden)
Maar eens ik wist hoe ik het moest doen valt het eigenlijk nog wel meewacko

Mark
 
Zo kennen we onze Pascal op zijn best: massa's nuttige info voor bijna elke tak van de modelbouw.

Pascal, je bent een grote aanwinst en vaste waarde op ons forum Applaus

Deze mening moet ik te volle en met overtuiging delen,"onze" Pascal heeft mij ook al met onschatbare informatie geholpen.....tof.....man.
 
........En Mark ik blijf het hier met héél veel belangstelling volgen....knap man.
 
Hey Mark,

Dat plooien heb je heel mooi gedaan Applaus Applaus Er kruipt heel veel tijd in, maar je bent dan ook een heel origineel model aan het maken. Blijven doorgaan, je bent heel goed bezig cute

@ Dominiek & Swa : Bedankt voor de mooie woorden cute Ik probeer graag te helpen waar het kan, en het zoeken naar referentie-materiaal vind ik leuk. Dat is zo geweldig aan ons forum : iedereen helpt elkaar, hier zijn we geen concurrenten, maar mensen die hun liefde voor het modelbouwen met elkaar delen. Nogmaals bedankt voor de reacties, het doet me enorm veel deugd cute

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan