Hoofdsponsor

1/84 Bouwen Amergio Vespucci

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

amergio bouwer

Guest
hallo
is mijn eerste keer dat ik een houten boot ga maken.
Deze heb ik gekocht via de krantenwinkel van het blad Deagostini.
Maar ben de boekjes die bij elke levering er bij zijn verloren door de een of ander reden.
Daar ik vroeger gevaren heb op de binnenvaart en kustvaart ben ik wel op de hoogte hoe een schip & boot er uitzie.
Maar toch om een boot van deze omvang te maken heb je natuurlijk wel je wel even meer nodig.
Bij het zoeken naar informatie ben ik op deze site gekomen waar ik via de foto waar leden hier de Amergio aan het maken zijn, heb ik al een aantal dingen kunnen maken.
Zoals:
De romp is al beplankt en staat nu klaar om de tweede laag er op te zetten.
Het dek lig er ook al op.
En dan al een aantal kleine dingen ook al voorbereid Schouw, dekhuizen,overkappingen, kompasvleugels.
En ook al enkele onderdelen in de grondverf gezet.
Nu zou ik graag de Amergio afwerken maar ik denk dat ik zonder hulp niet verder zal kunnen omdat een aantal latjes en zeker het materiaal om de masten de maken heb , maar niet goed weet wat voor wat hoort.
Kan er A.U.B. iemand mij verder helpen of als er iemand eventueel de foldertje die bij de ondedelen van Diagostini waren mij bezorgen zou ik een gelukkige persoon zijn
met vriendelijke groete jp Amergio bouwer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een foto van het begin van het maken van de romp

attachment.jpg
 
een tweede foto van deromp in een verder stadium

attachment.jpg
 
ik zou me om de masten nog niet te veel zorgen maken hoor dit is helemaal het laatste wat op het schip komt.
probeer eerst je romp mooi te krijgen want dit is best een mooilijke klus.

de nageltjes zitten denk nog in je beplanking , weet niet of dit zo moet blijven of ze er nog uitmoeten.
maar moet er niet geplamuurt worden op deze latjes ? of word het een hout uitziende romp ?
 
Welkom op ons forum.
De helft van de boekjes heb ik al ingescand.
Als je via pb je e-mailadres bezorgd wil ik deze gerust al doormailen.
En de ontbrekende nummers kan ik je ook op deeze manier bezorgen.
 
Dat weet ik ook maar de foto die hier staat is al een tijd geleden genomen en is de romp al volledig beplankt en al geplamuurt en staat klaar voor de tweede laag met plankjes
heb de romp al glad geschuurd en zoals je schrijft het is een hele job om die glad te krijgen
zal eens een foto nemen van de romp zoals ze er nu uitziet
 
Hallo modelbouwerke
het zou mij goed uitkomen als je dat zou kunnen maar moet ik dan hier mij emailadres doorsturen
toch al bedankt om zo snel te reageren
groetjes
 
Veel succes met dit mooie schip.
Ben ook zeer benieuwd naar de andere foto's.
 
Dat is een mooi schip.
Succes bij de verdere afwerking en laat de -foto- maar komen zodat we goed kunnen zien hoever je ermee staat.

Fred
 
Hallo modelbouwerke
het zou mij goed uitkomen als je dat zou kunnen maar moet ik dan hier mij emailadres doorsturen
toch al bedankt om zo snel te reageren
groetjes

Je mag je e-mailadres per PB doorsturen.
Als je op mijn naam gaat staan hier naast de topic krijg je de keuze om een persoonlijk bericht, een PB dus te zenden.
Op die manier kan je me je e-mailadres bezorgen.
Of via modelbouwerke apestaartje modelbouwen punt be

Heb ondertussen al een PB ontvangen.
 
Hoi J.P.

Succes met de bouw van je boot, benieuwd naar de foto's van hoe ver je bent.
 
hallo
ga vandaag fotos maken van wat ik met de romp al heb gedaan en ook van de andere onderdelen die ik al kon in elkaar zetten en eventueel een grondverf gezet
nogmaals is mijn eerste keer dat ik aan de bouw van een houten schip begin en dat zonder plannen wel al de onderdelen van de amergio vespucci van deagostini
groetjes:8
 
hallo,op dit forum zijn wij al met een paar dezelfde boot aan het bouwen,ik sta nog niet zover als u, de romp is pas dicht,en nu begint het schuren hé,als u problemen heeft met de masten en tuigage,ik heb de plannen daarvan gekregen van Modelbouwertje en en hij stuurt mij regelmatig afmetingen door van de dingen die op het dek staan die ik dan scratch bouw,probeer ook op het net zoveel als kan fotos te verzamelen zodat u kan zien hoe zij er werkelijk uitziet.ik zal u zeker volgen,en bij problemen bij de bouw vraagt u maar op.
grtz
Lus
 
hallo,op dit forum zijn wij al met een paar dezelfde boot aan het bouwen,ik sta nog niet zover als u, de romp is pas dicht,en nu begint het schuren hé,als u problemen heeft met de masten en tuigage,ik heb de plannen daarvan gekregen van Modelbouwertje en en hij stuurt mij regelmatig afmetingen door van de dingen die op het dek staan die ik dan scratch bouw,probeer ook op het net zoveel als kan fotos te verzamelen zodat u kan zien hoe zij er werkelijk uitziet.ik zal u zeker volgen,en bij problemen bij de bouw vraagt u maar op.
grtz
Lus
hallo Lus
bedankt om te reageren maar heb al bericht gekregen van Modelbouwertje en hij is ook bereid om mij verder te helpen
god zij dank want zit nu even strop met de verschillende houten latjes weet niet goed wat er voor dient
kan je me zeggen wat je vindt van de foto die ik gepost heb ;)
groetjes
 
:.
Ziet er zeer verzorgd werk uit.

Tip,plankjes tot 1 mm dikte kun je mooi afknippen op de zijkanten van dek en romp bv, met een goede zijkniptang.
Als het een goede is ga je zelfs bijna niets moeten schuren.
Hallo Lonesome
dank je voor het compliment en bedankt voor de tip , waar kan je zo tang kopen
groetjes :8
 
Gewoon in een modelbouwwinkel,ze gebruiken die voor stukjes ui de pastiekkits te knippen.
Je kan ze ook in de vakhandel opsnorren van het merk knipex.
Deze heb je in staal en inox,maar wel prijzig en geen goede ervaringen mee,er springen vlug brokjes uit het snijvlak.

ok zal eens gaan zienvoor zo zijkniptang bedankt
 
hallo A.B,voor zover ik de fotos heb bekeken ziet de romp er goed uit,ik denk dat de latjes die u bedoeld, dienen om de romp voor de 2 maal te bekleden,maar als de romp heel goed geschuurd is en geplamuurd, is dat niet nodig om dat te doen,want de romp moet toch geschilderd worden! wat het dek betreft denk ik dat u het nog moet opschuren tot het mooi vlak is en met een potlood de naden moet na trekken, de fotos volgen( geen tijd vandaag).
het is maar een tip hé.
grtz
Lus
 
kijk eventjes bij mij, op mijn fotos kunt u zien wat ik bedoel met het dek;
grtz
Lus
 
hallo A.B,voor zover ik de fotos heb bekeken ziet de romp er goed uit,ik denk dat de latjes die u bedoeld, dienen om de romp voor de 2 maal te bekleden,maar als de romp heel goed geschuurd is en geplamuurd, is dat niet nodig om dat te doen,want de romp moet toch geschilderd worden! wat het dek betreft denk ik dat u het nog moet opschuren tot het mooi vlak is en met een potlood de naden moet na trekken, de fotos volgen( geen tijd vandaag).
het is maar een tip hé.
grtz
Lus
Hallo, Lus ga vandaag fotos maken van de romp en hier posten, wat het dek betref het is een goede tip om het dek nogmaals op te schuren zodat het goed vlak is=.
is mij ook opgevallen met naar de fotos te zien dat het niet vlak is, dank je wel voor de tip ga ik zeker doen.
er zit monenteel een laagje vernis op om geen vlekken te krijgen bij schuren of verven
groetjes A.B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan