Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Cargomaster: we gaan gestaag verder, momenteel met kleine dingetjes maar er komen af en toe updates.

Coachke: het zou moeten mogelijk zijn om er een deur uit te snijden en dan een plaat klaarzetten tegen de truck die later de deur zal vervangen.

Vandaag al wat geprutst met de pedalen. Onderzoek (een paar foto's bekeken dus) heeft uitgewezen dat er twee verschillende modellen van pedalen zijn in de truck. Op de foto heb ik ze al gamaakt en liggen ze in de juiste volgorde:

attachment.jpg

De eerste, het ontkoppelingspedaal, is gemaakt van stretched sprue met een gesmolten uiteinde:

attachment.jpg

Rem en gaspedaal zijn gesneden en gevijld uit een plaatje van een sprue raam:

attachment.jpg

Nu nog een manier vinden om ze mooi vast te maken. Door die verschillende details zal ik de deur van de chauffeur er uithalen. Helaas zal dat een point of no return zijn eenmaal het zaagwerk begint.
 
Hoi Alain,ik hoop dat je een exacto zaagje hebt om dat deurtje eruit te halen.Zeer fijne zaagsnede en werkt makkelijk ook.
 
Laat dat het tegenslaat so what het moest hier snel vooruit gaan in tijd van gevaar speelt schoonheid geen rol he alleen beperkte veiligheid
Je neemt een stukje styreen op maat iets groter dan de deur en rondom om de omtrek prik je langs de binnenkant van de plaat met een puntje op mooi dezelfde afstanden zodanig dat je aan de ommezijde puntjes ziet dan is de deur erin gezet met rivetten zo klein is dat wel mooi hoor een geduld werkje dat de moeite loont en zo kan je nog verschillende pansterplaten maken , zorg ervoor dat je niet door de styreen drukt want dan zijn het gaatjes
Is maar een ideetje desnoods maar je scharniertjes buitenop de deur
Marc
 
Dat heb ik niet, dat is dus het probleem. Ik hebenkel een grof zaagje op de dremel dus zal ik wachten met de deur en eerst zo'n zaagje aanschaffen. Eens bij burglar kijken als hij dat in de winkel heeft.
 
De deur ging ik niet opnieuw monteren maar openlaten en suggereren dat er een plaat voor zal komen. Qua ladders zijn dat goede voorbeelden, als de pruts in de cabine klaar is begin ik er mee.
 
Alain met een garendraad kan je mooi de deur eruit zagen mooi in de naad schuren het kan zijn dat je sterkgaren nodig hebt maar ik heb het als dikwijls zien gebeuren op fora
Marc
 
Dat zal ik eens bekijken op het net met zo'n garendraad, lijkt me beter dan met een grove dremel.

Momenteel blijkt dat het ene werkje het andere meebrengt in de cabine. Aangezien er diverse toestellen gemonteerd zijn moeten die ook een kabel hebben. Daarvoor ben ik gaan neuzen in m'n verzameling 'rommel' en daar vond ik kabeltjes. Op zich niets mis mee maar ze zijn eigenlijk te dik voor hier. Daarom zo'n dingetje (naam ken ik niet) genomen en daar het ijzerdraadje uitgepeuterd. Dat is veel dunner en ook in alle richtingen te plooien. Momenteel ligt het draadje te drogen, door het tussen een wasspeld te klemmen kon ik het ophouden en zo met een spuitbus gekleurd. Het zal nog een laag krijgen want nu is het te bruin, net als het interieur. Misschien is dat te dun? Zal de dryfit uitwijzen.

attachment.jpg

Een ander werkje is de afwerking van het scherm, een boord van karton vastgelijmd met secondenlijm. Eerst een onderkant, als dat droog is de zijkant, als die droog is de boven kant en ga zo maar door. Wel een accidentje gehad tijdens het plakken, er zit nu een barst in het scherm maar ik heb als gsm's en smartphones gezien met een barst die het nog doen dus lijkt het niet zo'n groot probleem. Integendeel misschien, het draagt bij aan het battle thema.

attachment.jpg
 
Het metaal uit zo'n zak binders (?) gebruik ik ook heel vaak :)
Als je dit héél mooi recht wil krijgen, dan kan je dit door met een metalen lat er over te rollen ;)
 
Vervolg van de pedalen. Het ontkoppelingspedaal is op z'n plaats gezet, daarvoor moest er een gaatje gemaakt worden want volgens de foto's die ik zag zit het pedaal zo vast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor het gaspedaal en de rem moest er een stukje onder gelijmd worden want die staan op de vloer vast volgens de foto's. Zodra het ontkoppelingspedaal droog is kunnen ook die gemonteerd worden.

Met kitbashing kan je mooie en leuke dingen maken maar het is wel steeds zoeken naar oplossingen om het vooropgestelde plan uit te voeren. Deel van de fun en aangezien er veel kleine dingetjes moeten gedaan worden kan je een probleemgeval aan de kant leggen tot er een oplossing is.
 
Leuk project Mr. Artex :)
Tof om te zien hoe met vallen en opstaan een dergelijk voertuig groeit.

Stukje terug in het verslag vroeg jij je af hoe de stoelen te doen.
Ik moest meteen aan de "chocotof stoelbekleding" denken.

De "How To" vind je hier
En een aantal plaatjes van het effect zie je hier

gefantaseerd groetje ;)
 
Die chocotof is veruit de beste manier om zetels te bekleden, ik vergeet echter steeds om die snoepjes mee te brengen bij het boodschappen doen. Volgende keer koop ik er zeker, zal het zo meteen opschrijven.

Nu het computerscherm...dat bevalt me niet helemaal. Vraag is als het de moeite zou zijn dit te monteren in de cabine. Misschien nog eens proberen om het wat bij te werken? Het idee op zich bevalt me wel maar de uitvoering niet zo.

attachment.jpg
 
Alain ten eerste het lijkt niet erg op een computer scherm he de afrondingen zijn te rond en het geheel is iets te grof afgewerkt
Bekijk op het net eens naar computer schermen en probeer zo eentje na te maken leg een model vast in uw afbeeldingen en daarna kan je het zolang bekijken als je maar wil en een oud doosje van een cd daar kan je veel mee doen he of die blisterverpakking van iets ( doorschijnende stijve verpakking van klein toestelletje )
Marc
 
Alain, wat Coachke al zegt : meer strakke vormgeving oogt geloofwaardiger.

Mijn gedachten :
het gaat om de illusie van een digitaal scherm.
Ik zou dan juist een weergave kiezen die niet op het eerste gezicht aan een boek doet denken.
Dus voor effect juist lichte letters op een donkere ondergrond gebruiken.

Je kunt bijv. op een zwart scherm een opstart logo zetten.
Voor een effect van licht : wit omzomen met een dun lijntje blauw (met gebruik van zwarte of zeer diep blauwe ondergrond)
(Als omzomen te moeilijk is kan men ook als eerste een blauwe vorm schilderen en die
dan zo ver mogelijk weer invullen met wit).

Misschien heb je hier iets aan, tis maar meedenken hè ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je er een dikke druppel glossy vernis in legt en laat drogen, zal het er naar verwachting al meteen beter uitzien.
 
Het scherm ligt wat aan de kant momenteel, ik heb al een paar ideeën om iets anders te maken maar dat moet nog eens van dichtbij bekeken worden. Iets met een opstartlogo lijkt me wel wat. Ergens in de decals zal wel iets te vinden zijn daarvoor. Het hoeft geen windows-logo te zijn, het is tenslotte fantasie. Vernis zal ik ook eens proberen, dan kan het scherm eventueel toch gebruikt worden of ergens anders.

Vandaag de nieuwe ladder afgewerkt en het ziet er wat minder lomp uit (dankzij de levering van smallere buisjes). Nu is het aan jullie om een oordeel te vellen want ik heb soms al eens een vooroordeel en vind het snel goed genoeg om niet opnieuw te moeten beginnen. Indien toch nog te zwaar kan er nog een dunnere ladder gemaakt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Gas- en rempedaal zijn ondertussen ook al vastgelijmd. Ziet er niet zo slecht uit, lijkt op de foto's die ik gevonden heb. Wel nog een likje verf geven uiteraard.

attachment.jpg
 
Alain je moet je voorstellen in de tijd en de plaats waar zich de truck zich bevind wat zijn daar de opties of wat materieel was of is er voor handen daarom die ladder kan voor mij , alles kan en mag in tijd van gevaar of dreigende oorlog
ze is goed van lengte en de maat klopt ongeveer met de werkelijkheid beter dan het vorige
Marc
 
De ladder is inderdaad goed bruikbaar, ik bekijk die nu al een tijdje en het blijft me bevallen. De suggestie van ter plaatse gemaakt met materiaal dat voorhanden was zit hem een beetje in de treden die niet recht gelijmd zijn. Haastig samengelast met buizen die ze hadden liggen.

Een bedieningspaneel in de cabine wil zeggen dat er ook een kabel moet komen die naar het te bedienen ding loopt. De dunste kabel die ik heb liggen ziet er wel oké uit in de dryfit. Enkel nog vastmaken en afknippen.

attachment.jpg
 
Hoi Alain, de ladder is dan wel wat fijner dan de vorige, maar vind 'm nog steeds te dik.
"Alles kan" mag dan wel zo zijn, persoonlijk vindt ik echter dat ook bij fantasie-bouwen geloofwaardigheid belangrijk blijft.

Iemand gaf al eerder de tip om kippengaas te gebruiken voor een ladder.
Is makkelijk op maat te knippen en te vormen en het heeft een geloofwaardige dikte.

groet ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan