Hoofdsponsor

Piet Pienter, Bert Bibber en Susan [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi werk en ik wist niet dat die strip al zo oud is.

Mark
 
Jiver, is dit volledig zelf gemaakt? Je bent een echte kunstenaar hoor, proficiat met al je weken die je maakt, kom je naar de ledendag zaterdag??
 
Jiver, is dit volledig zelf gemaakt? Je bent een echte kunstenaar hoor, proficiat met al je weken die je maakt, kom je naar de ledendag zaterdag??

Helaas, als ik een kans wil maken om de Predator buste in Gent te Tonen binnen 2 weken, heb ik elke minuut vrije tijd nodig. Maar de volgende wil ik wel bijwonen.
 
Helaas, als ik een kans wil maken om de Predator buste in Gent te Tonen binnen 2 weken, heb ik elke minuut vrije tijd nodig. Maar de volgende wil ik wel bijwonen.

Afgesproken ;)
We willen je graag eens ontmoeten, en als het kan een kleine demo geven op een van de volgende ledendagen, zou veel volk aantrekken denk ik, :)
 
Prachtige bustes hoor Jiver, maar ik ben wellicht iets bevooroordeeld in mijn oordeel, daar ik reeds een buste heb die jij gemaakt hebt (Galaxa), en waar ik nog steeds zeer tevreden over ben (nu nog de tijd vinden om deze te schilderen).... ;)
 
Prachtige bustes hoor Jiver, maar ik ben wellicht iets bevooroordeeld in mijn oordeel, daar ik reeds een buste heb die jij gemaakt hebt (Galaxa), en waar ik nog steeds zeer tevreden over ben (nu nog de tijd vinden om deze te schilderen).... ;)

Ik bezit ook de Rode Ridder er dan nog bij, alleen, ook even tijd vinden om te schilderen.
Als ik zo zie, als stripliefhebber, man wat zou ik dit graag kunnen.
Echt Jiver, je bent een rasartist man.
 
Mooi te zien dat je meerdere stijlen doet Jimmy.
Ik ken deze strip niet.
Zelf ben ik groot fan van Ric Hochet en zag dat je hem al deed. Zou hem ook eens willen doen met Baardemakers en nichtje Nadine en natuurlijk de professor.
Kan er een beetje melancholisch van worden, het levenswerk van een artiest zo in de albums gepakt.
Mijn aandacht gaat wel uit dan naar de Rik jaren 70/80. ( bedoel, aanschouw de beul in vroege albums en later getekend)

kijk....heb je weer iemand geinspireerd....

Rene
 
Bedankt Rene,

Sinds een paar jaar, is 80% van mijn opdrachten stripfiguren. Dan sta je op een gegeven moment voor een verplichte stijlbreuk en dat is zeker niet simpel in het begin.
Rik Ringers vind ik zelf niet echt mijn beste werk, maar de toenmalige opdrachtgever vond het allemaal goed.
 
ik ga het niet in opdracht doen maar als hommage aan Tibet, ga Rik toch eens proberen.

en als ik beter word zal ik eens een gooi doen naar keizer Trigo.
Iets wat ik van jouw hand even zo wel voor me zie....
 
ik ga het niet in opdracht doen maar als hommage aan Tibet, ga Rik toch eens proberen.

en als ik beter word zal ik eens een gooi doen naar keizer Trigo.
Iets wat ik van jouw hand even zo wel voor me zie....

Ik kan je zo al een lijstje geven van strip-items die ik nog of opnieuw zou willen maken.

Storm
Legende
Rode Ridder te paard
Durango
Prins van de nacht
Thorgal
 
Laatst bewerkt:
zucht...Storm en Roodhaar.....

als je het dan precies zo weet te schilderen als Lawrence het deed....
 
Weet je Jiver, een mooie serie om iets mee te beginnen "Rooie oortjes" :07::yup::) ;)

Nee, grapje.
Meer zoiets als XIII of Largo Winch.
Heb dan best interesse in een copy.
 
Weet je Jiver, een mooie serie om iets mee te beginnen "Rooie oortjes" :07::yup::) ;)

Nee, grapje.
Meer zoiets als XIII of Largo Winch.
Heb dan best interesse in een copy.

Er is inderdaad nog genoeg om in 3D te maken, da's hoegenaamd geen probleem. Alleen zijn er dikwijls mensen bij betrokken die alleen maar euro-tekens in de ogen hebben en daar heb ik een hekel aan. Ik spreek nu over licenties en dergelijke.
 
Er is inderdaad nog genoeg om in 3D te maken, da's hoegenaamd geen probleem. Alleen zijn er dikwijls mensen bij betrokken die alleen maar euro-tekens in de ogen hebben en daar heb ik een hekel aan. Ik spreek nu over licenties en dergelijke.

Dat kan ik volgen.
Als je soms ziet welke bedragen er gevraagd worden voor bustes of volledige figuren van strips.
Maar voor eigen plezier....
Blijf ons in elk geval verbazen met uw kunnen, vind het gewoon schitterend.
 
ja.

en het zure is dat dié figuren die dan in liscentie uitgebracht werden volslagen ruk zijn. En veel te duur.
Feit dat de echte liefhebber al een undergroundcircuit hiervoor moet aanspreken zegt genoeg.

Als ik Rik Ringers maak is het uit pure liefde. Ik zou een hele andere inslag hebben bij mijn onderzoek dan centjes.
De uitdaging om de specifieke uitlijning van een figuur op papier toch herkenbaar te krijgen in 3D.
Jimmy slaagt hierbij in de Rode Ridder-reeks. Dat Vandersteen je nog niet benaderde.
Daredevil, ook zo eentje. Ik vind Wally Woods versie het best/ leukst, zijn misschien maar 12 verhalen geweest maar in mijn beleving is hij de beste tekenaar.
Bedoel, zou het een eer vinden als Marvel me het vroeg ( ...) maar zie het niet gauw gebeuren. Toch zal je eerder een Daredevil op de markt vinden die ernstig op Affleck gelijkt.

Laten we het lekker voor onszelf doen.

heb ik overigens onlangs nog eens verteld dat ik Jimmy nog steeds dankbaar ben..?
Voor zijn stimulerende posts én zijn advies.

René
 
In het geval van de Rode Ridder zit het anders in elkaar. Ik lig niet echt in de bovenste schuif bij Standaard Uitgeverij, de licentiehouder. In 2005 maakte ik voor de eerste keer een RR-buste.Ik was nog niet lang zelfstandig begonnen. Het was mijn bedoeling om die buste officieel uit te brengen, vandaar de onderhandelingen met SU. Bijna tegelijkertijd vroeg een andere klant van hen om figuurtjes te maken van Rikki & Wiske. De masters werden quasi meteen goedgekeurd. Ik stond echter ook in voor de produktie en ik had erop gerekend om mijn toenmalig systeem van kleurgieten kunnen toe te passen. Helaas, Parastone, een firma die ook S&W beeldjes in hars uitbrengt, weigerde toelating te geven om de mijne in hars te gieten. Domper, want het reserve-plan hield in dat de figuurtjes in metaal werden gemaakt. Ik kende gelukkig iemand die dat deed, een Duitser. Die verscheen enkele weken later met 2 kartonnen dozen in mijn atelier. In totaal 5000 onderdelen, die moesten zuiver gemaakt , gemonteerd en geschilderd worden. Een onmenselijk werk voor één persoon. Natuurlijk ver over de deadline en daarenboven werden de figuurtjes door SU afgekeurd, de dag dat ze zouden uitgebracht worden, 'wegens onvoldoende kwaliteit'. Vele figuurtjes zijn kapot gegaan door, naar mijn mening, ontoereikende verpakking. 600 beeldjes, mijne heren, goed voor zo'n 5000 euro omzet. Door deze tegenslag is mijn eigen project ook in gevaar gekomen. Dat werd dan later wel overgenomen door iemand anders. Die hebben er eigenlijk ook niet veel mee gedaan, achteraf bekeken.
Kortom, ik ben in 2007 naar mijn vast werk teruggekeerd. En als ik nu iets maak is het net genoeg om onder de radar te blijven:)

Dit is maar om aan te tonen dat het niet altijd van een leien dakje loopt. En het kàn wel degelijk vlot gaan, de recente opdracht van Bert Bibber en Co ging als een fluitje van een cent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan