Hoofdsponsor

1/24 The Way the Future Could Be, Mission to mars [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
nou luitjes ,,, hier een bouwverslag van een aankomend mars diorama schaal 1/24 ,,, deze had ik al tijdje in de kast gedeeltelijk gebouwd nog liggen .
het betreft een diorama met een amerikaans viking lander ,, die in september 1973 een landing maakte ... hier op de foto samen met de amerikaanse astronoom Carl sagan is ie afgebeeld ... Carl sagan maakte in jaren tachtig een prachtige TV serie , de Cosmos .

srvr_%282%29.jpg astronauts.jpg viking.jpg

De viking lander kit uit resin en vele anderen matrialen is van realspace ... de twee mars astronauten heb ik lang geleden eens aangeschaft ... zijn niet meer te krijgen ...een mars astronautje bestaat uit 12 onderdelen ... de viking lander uit 102 delen .. zeer klein allemaal gezien de 2 euro munt ... er vele photoetch delen voor het pincet werk ...

Het thema zal worden uit apollo 12 ,, deze twee apollo astronauten brachten ook een bezoekje aan de onbemande Surveyor 3 ,, mijn mars astronautjes brengen een bezoekje a nde viking lander ,,, bij de Surveyor haalden de apollo astronauten de camera eraf en namen die mee ... terug naar aarde ... bij de viking gebeurt het zelfde ...

apollo12_surveyor3.jpg

Afbeelding_070%7E5.jpg

Afbeelding_072%7E5.jpg

Afbeelding_083%7E5.jpg

Afbeelding_084%7E6.jpg

Afbeelding_085%7E10.jpg

Afbeelding_086%7E9.jpg

Afbeelding_091%7E5.jpg

Tot zover
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga je hier wel een bouwverslag van maken.... Dan zit ik zeker op de eerste rang...

Weer een mooi onderwerp. En een flinke schaal.
 
Dankje Luitjes !!

Hier weer een updatetje van het mars diorama ,, het landings gestel zit eronder ,, en enkelen hard ware kastjes en de raket motoren ... .
het landings gestel was van zeer dun white metal ,,, dat moet met de hand en nagelvijltje voorzichtig bij gevijld worden op sommige plaatsen .. als het slijptolletje zou pakken zou het wel eens gelijk kapot gaan ....
toen de bedrading ,echt een gefriemel waar je de tijd voor moet nemen ,,, eerst alle gaatjes geboord in hardware plaatsen van 0,2 mm toen toen bedrading knippen op ongeveer de lengte die men nodig heeft het overtollige wordt er zowiezo afgeknipt .. om het passend te maken , dan de draadje eerst plakken in de gaatjes, net een spagetti boel en de dan leiden naar de plaatsen ... ik kan niet alles tegelijk doen omdat sommige hardware delen later geplaats worden , anders kan je er niet meer bij ... ( ik heb nogal worstevingerstjes :wink: )

toen de base in voorbereiding , kijken waar alles komt en dan kan de mix mars suface erop .. ...

Afbeelding_143%7E4.jpg Afbeelding_144%7E5.jpg Afbeelding_145%7E3.jpg Afbeelding_147%7E4.jpg Afbeelding_148%7E3.jpg Afbeelding_146%7E4.jpg Afbeelding_149%7E3.jpg Afbeelding_150%7E4.jpg Afbeelding_151%7E6.jpg Afbeelding_152%7E3.jpg Afbeelding_152%7E3.jpg Afbeelding_154%7E2.jpg Afbeelding_155%7E2.jpg

Tot zover ....
 
Tjonge jonge, dat is een serieuze bouw weer.
Die bekabeling, word dat straks niet in een andere kleur gezet? Of gewoon met alles mee gespoten.
 
Nee Furioza , de bekabeling blijft rood ,,, en het is ijzerdraad , standaart rood en je kunt ze in alle kleuren krijgen
 
Nou Luitjes een kleine update ,,, het mars bodempje is klaar ... en de viking is verankerd als beton ... , nu komt het afwerken ...

Afbeelding_191%7E2.jpg Afbeelding_192%7E4.jpg Afbeelding_194%7E2.jpg Afbeelding_193%7E6.jpg

Tot zover .....
 
Het gepier met dunne draadjes gaat zijn gangetje ,,, het kost veel tijd ,, en soms vermoeiend die dunne kleine dingen ,, maar des te meer voldoening ,, :wink:
Bij dit model is het meer van binnenuit te werken naar buiten ,,, gezien fragile dingentjes ,,, 70 % van de bedrading zit erop ,, nu de dikker bundels die naar ronde stekkerdozen lopen en de draadjes naar de uiteinden van alle 3 de landingspoten ,,, de antenna zit erop de twee armen ,, en 80 % hardware kastjes ,,, de astronauten zijn 80 % klaar ...


Afbeelding_036~10.jpg Afbeelding_040~9.jpg

Afbeelding_041~6.jpg Afbeelding_042~6.jpg

Afbeelding_043~5.jpg Afbeelding_044~10.jpg

Afbeelding_045~9.jpg

Tot zover .....
 
Hoe zet je de draden vast? Weer met een soort klemmen? zoals de vorige toen?
 
Ja klopt met met 0,2 mm draad buigen in een U vorm en dan in de 0,2 mm gaatjes persen ,,, en anderen gewoon omwikkelen ( zoals op poten landings gestel ) en aandraaien , en dan dikker gedraaide deel afknippen ..
 
Nou Luitjes ,,, dit micro diorama zit er ook op ,, hij is klaar , na menig uurtjes pieren op 20 bij 15 cm ,, het thema heet :

Jippie! Houston, we have done it faster than Pete and Alan .

Het is een parodie op de vlucht vlucht van apollo 12 ,,, deze twee mars astronauten halen ook de camera van de viking lander af voor een retourtje naar aarde ...

het laatste onderdeel de camera erop en klaar


Afbeelding_071%7E6.jpg Afbeelding_072%7E8.jpg Afbeelding_073%7E5.jpg Afbeelding_074%7E8.jpg Afbeelding_075%7E8.jpg Afbeelding_076%7E9.jpg Afbeelding_077%7E6.jpg Afbeelding_078%7E9.jpg Afbeelding_079%7E4.jpg Afbeelding_080%7E7.jpg Afbeelding_081%7E8.jpg
 
Afbeelding_082%7E6.jpg Afbeelding_083%7E7.jpg Afbeelding_084%7E7.jpg Afbeelding_085%7E12.jpg Afbeelding_086%7E10.jpg Afbeelding_087%7E3.jpg Afbeelding_088%7E4.jpg Afbeelding_089%7E5.jpg Afbeelding_090%7E3.jpgAfbeelding_094%7E3.jpg Afbeelding_095%7E0.jpgAfbeelding_096%7E7.jpg Afbeelding_098%7E7.jpg Afbeelding_100%7E5.jpg Afbeelding_101%7E3.jpg Afbeelding_102%7E3.jpg Afbeelding_103%7E4.jpg Afbeelding_104%7E4.jpg Afbeelding_108%7E4.jpg




Komende modellen zal ik voortaan alleen het eind resultaat neerzetten

einde projeckt
 
Komende modellen zal ik voortaan alleen het eind resultaat neerzetten

Misschien begrijp ik je verkeerd maar het is hier een modelbouw site en geen stalling voor complete projecten dacht ik?
Dat je weleens een afgebouwd model zonder verslag post omdat je geen zin had in een verslag te maken daar kan ik nog inkomen.

Maar wederom een geslaagd bouw werkje van je hand.

Ron
 
Ik bedoel onder het kopje : Show uw afgewerkte projecten hier Ron ... die optie is er ook ..
 
Ik bedoel onder het kopje : Show uw afgewerkte projecten hier Ron ... die optie is er ook ..

Als we maar kunnen blijven genieten van je mooie werk en natuurlijk de mooie verslagen :)
 
Kijk eens aan, helemaal klaar. :)

Ziet er weer goed uit, wel klein deze.... :)

Ondanks dat, kijk hier nog eens naar.

Knipsel.PNG

Die zwarte streepjes zien er niet geheel recht uit. Terwijl ik jou werk altijd zo strak vind. Dat hoort bij jou en staat als soort handtekening van de meester. Dan hoort ook dit ondanks de maat. Toch wel strak en recht te zijn. :)

Verder weer geen kritiek.
 
,,, die streepjes waren zeer klein , 1 bij 0,5 mm , maar in het echt zie je het niet ,,, en voor emblemen op een space suit is dit niet erg is nooit recht anders was het een robot , zie je ook het mars poeder op de kleine zakjes ... toefje mascara op een claer coat laagje ...
 
ja maar dan de alleen voor de simple modellen met weinig construktief werkzaanheden ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan