Hoofdsponsor

Anders / onbekend Koelkast "Panasonic"

T

TomPattyn

Guest
Onze schoonzoon zal volgende week verhuizen en heeft dus wat xtra en nieuwe huisraad nodig. Dus als kerstkado krijgt de lieve jongen wat centen om dit te verwezenlijken.
Nu gewoon centen geven is zo gewoon, dus had mn vrouw het idee of ik niet een koelkast ofzo kon maken om de centen erin te stoppen...

Een koelkast maken, tjah... Duuuuus waar neem je dan je toevlucht in om dit heuvel uit de wereld te helpen, de modelbouw natuurlijk en dus meer bepaald "Papercraft".

En zo geschiedde, na wat zoekwerk kwam ik dit modelleke tegen:

http://pks.panasonic.co.jp/kyou****su/zukou/craft/c02/index.html

sized_koelkast1.jpg

sized_koelkast2.jpg

sized_koelkast3.jpg


Heb van de bouw zelf geen foto's genomen, maar dit is het resultaat na het knippen, plakken en vloeken (het model had de klassieke rondingen in de deuren en eerlijk gezegd, dit was gene K*k om goed te doen passen)

sized_DSC05468.jpg

sized_DSC05469.jpg

sized_DSC05470.jpg

sized_DSC05471.jpg


Zoals je kunt zien staan er redelijk wat zwarte vingers en vlekken op + een witte koelkast is toch ook zo klassiek en mn vrouwke wou een kleurke, dus Tommeke met zn olieverfkes naar 't vrouwke en ze koos dus haar kleurke... "Cerulean Blue"

Heb eerst met een dik plat penseel de verf opgebracht zodat alles goed gedekt was, nu als je enkel dit doet dan ziet het er niet uit. Nadien met een papier tissue de verf er zogezegd terug afgewreven, zo bekom je een mooi egaal vlak zonder strepen.

sized_DSC05472.jpg

sized_DSC05473.jpg

Bekijk bijlage


Hierna zijn we dus even verdwenen in de kelder en heeft de koelkast nog wat lagen hoogglanslak gekregen om hem mooi te doen blinken. Let wel voor het interieur hebben we het beperkt gehouden om dat de centen er nog moesten inpassen. Normaal kan je dus schappen, een ijsbakje enz voorzien in dit model.

sized_DSC05475.jpg

sized_DSC05476.jpg

sized_DSC05477.jpg


Zo dit was voor mezelf een tussendoorke waar ik best fier op ben, kvind hem geslaagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat schitterend zeg Tom,leuk zo iets;)mag je gerust es doorgeven.
 
Amai,
schone frigo.
 
Oke heb ik over gekeken dus :p

Helaas ik kan geen Japans of chinees.moeilijk zo he

Je hoeft er echt geen Japans voor te kennen ze Patje, onze dochter kent dat maar ik niet. Gewoon met de muis over de downloadlinks gaan en je ziet waar ze voor staan. Voor het bouwen is het ook niet zo moeilijk.
 
Leuke manier om een cadeautje van te maken Tom. En ook nog goed gelukt.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan