Hoofdsponsor

1/24 Porsche Gt2 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Volgende update: een kleurtje er op. TS 41 Coral blue van Tamiya.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Daarna twee lagen 2k lak van zero paints en decals erop.
Daarna nog een extra laagje lak.
De moeilijkste decals om te plaatsen zijn diegene die de vents onder de canards boven op de achterste spatborden moeten simuleren.
 
Wat staat er nog te gebeuren?
-interieur en chassis afwerken
-photo etch remschijven aanbrengen
-race gordels maken
-raam en andere rubbers zwartmaken
-motor maken en inbouwen
 
Mooi kleurtje. Die 2K vernis, is dat goed te reinigen in de AB?
 
Graeme: thanks for the compliment.
Michel: gewoon goed reinigen met airbrush cleaner van zero paints. Wel uit elkaar halen natuurlijk want die lak wordt knetterhard en als hij uithardt in je airbrush, dan kan je hem weggooien.
 
die lak wordt knetterhard en als hij uithardt in je airbrush, dan kan je hem weggooien.

Of je gebruikt cellulose thinner. Dat krijgt zelfs de meest hardnekkige resten opgelost. En het kost een fractie van de cleaners die de verffabrikanten aanbieden.

Greetzzzz Modest
 
Ik reinig liever direct. Heb al eens een nozzle kapot gehad doordat de naald er bleef aankleven omdat ik niet alles gereinigd had na gebruik. Had mijn airbrush een uurtje laten staan, dus sindsdien ben ik geleerd.
Cellulose gebruik in mijn echte verfspuiten. Daar steekt het niet zo nauw omdat dat grote onderdelen zijn.
Een airbrush vind ik daar te fijn voor. Tenzij in geval van nood natuurlijk. :aargh4:
 
Laatst bewerkt:
Het vervolg van de werken:
Nog een extra laag clear en dan beginnen met de assemblage.
Eerst alles eens bij elkaar zetten voor er lijm aan te pas komt...

attachment.jpg
 
Zicht op de motor, die zit niet standaard in de kit van tamiya, wat eigenlijk wel spijtig is.

attachment.jpg
attachment.jpg
 
De kleur is not my cup of tea , maar de wagen zelf vind ik wel geslaagd. Onderkant en onderstel vind ik zeer mooi gedaan. Benieuwd naar het vervolg van dit beest.

Greetzzzz Modest.
 
Hij is af. Al een ganse tijd, maar heb nu pas terug tijd om eens op het forum te komen.
Gordels zijn er niet in geraakt.
Foto's:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.php
 
nice een specialeke he kleurtje staat hem wel
Marc
 
Speciale kleur maar wel een mooi geslaagd model.
Marc S.
 
Is dit wat men een "wide body Porsche" noemt?
Speciale kleur maar past hem wel, mooie bouw.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan