Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.4 Ausf.E [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swa

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
1.067
Een post van een Dragon model artno.6264 schaal 1:35, welke gebouwd gaat worden "straight out of the box". Gezien de multi media kit is dit voor mij voldoende. De bedoeling is dat het een DAK uitvoering wordt, met de locatie in Afrika nog een ?
PICT0306.png
PICT0307.png
PICT0315.png
PICT0316.png
PICT0317.png
PICT0312.png
Het gereedschap voor op de fenders.
PICT0311.png
De uitlaat.
PICT0308.png
De losse onderdelen van de fenders.
PICT0309.png
PICT0314.png
Wielen en magic tracks.
PICT0313.png
En nog lekker wat PE en andere metalen onderdelen om het model te vervolmaken.

De kit bevat trouwens meer dan 1000 onderdelen.

Bij dit model kan ik nog het nodige laten zien van het bouwproces en eventueel wat uitleg geven over het werken met PE en metaal bij dit model. Met de afwerking volgende. Hull, turret en dergelijke zijn nog niet gelijmd dus nog niet letten op naden, kiertjes of andere onvolkomendheden.

Groet,
Swa
 
Ook weer een mooi model. Je krijgt het nog druk. :D

Bij dit model kan ik nog het nodige laten zien van het bouwproces en eventueel wat uitleg geven over het werken met PE en metaal bij dit model. Met de afwerking volgende. Hull, turret en dergelijke zijn nog niet gelijmd dus nog niet letten op naden, kiertjes of andere onvolkomendheden.

Heel graag. :D
 
Zeker weten Rik!;) Maar ben altijd met een 3 of 4 modellen tegelijk bezig want het gebeurt mij nog wel eens dat ik even de inspiratie of de drive in een model verlies. Of het spuiten komt even niet gelegen (garagewerk volgens mijn eega):p, dan is het makkelijk dat je snel kunt overschakelen naar iets anders. Het nadeel hieraan is dat je wel eens met lang lopende projecten zit! Maar ja, de fun zit in het bouwen niet in de tijd.:rolleyes:

Groet,
Swa
 
Terug een mooi project Swa, ga er voor :rolleyes:
 
Dat ziet er al heel netjes uit Swa;

Ik ga deze zeker op de voet blijven volgen;)

Ga je ook wat luikjes open zetten zodat je het interieur kan zien?
 
Pantani: Zullen we zeker doen.
Churchill: Is wel de bedoeling, maar het interieur is niet echt gedetaileerd zoals bij een aftersales set. In de turret is enkel het kanon, draaimechanisme en de stoeltjes aanwezig. Ik wil hier een commandant in plaatsen en maar deze mist zijn benen.:mad: Dit zou nog geen probleem hoeven zijn maar waar staat hij op?:confused: Bij de bestuurder e.d. is enkel een MG voorzien. Daar zal ik zowiezo wel wat met de luiken doen.:rolleyes:

Groet,
Swa
 
Even snel wat foto's gemaakt voor een update.:p
PICT0318.png
Op dit moment is een zijde van de fenders voorzien van PE.
PICT0319.png
De luiken van het motorcompartiment aangebracht.
PICT0320.png
De rookinstallatie voorzien van zijn kettingen.
PICT0321.png
De dekseltjes van de sloten aangebracht, door het muntje een idee van het formaat.

Hier nog een foto van het gereedschap wat ik normaliter gebruik voor het aanbrengen van PE.
PICT0327.png
Van de tangetjes en pincetten is het maar een selectie, daar mijn ervaring leert dat je die nooit genoeg hebt!;)

Hoop dat jullie het weer wat vinden.
Bij vragen en opmerkingen hoor ik het graag.

Groet,
Swa
 
Als je zo'n model ziet dan word je wel eens eventjes stil... . :eek:

Prachtig Swa!



Droop
 
Ook ik sta nu maar even met mijn mond vol tanden. Prachtig :eek:
 
Op de foto met je gereedschap zie ik 2 lijmen van Pacer.
Die Slozap ken ik, maar waar dient die zapacap dan voor?
 
Die zapcap is een acselerator. Die zorgt ervoor dat de secondenlijm sneller droogt en vast zit. ;)
 
Op de foto met je gereedschap zie ik 2 lijmen van Pacer.
Die Slozap ken ik, maar waar dient die zapacap dan voor?
Die Zap-a-gap zou volgens de fabrikant speciaal ontworpen zijn om kleine kiertjes op te vullen.
Dat kan je dus daarmee doen maar eigenlijk is het gewone dunne ca-lijm. cute

Het verschil tussen Slo-zap en Zap-a-gap is dat Slo-zap door z'n viscositeit een langere droogtijd nodig heeft en je dus tijd hebt om correcties toe te passen.
De Zap-a-gap is in een oogwenk droog.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Swa Dat ziet er weer heel netje en proper gebouwd uit;)
 
Medebouwers weer bedankt voor de complimenten.

En Droop had het bij het juiste eind, ZapaGap heeft een vullend vermogen. Is dit eventueel nog niet voldoende en/of het kiertje oid te groot, kun je altijd wat talkpoeder bijmengen. Echter kan je model wat gaan ruiken naar pas gepoederde babybilletjes, het is maar wat je lekker vindt!? I like napalm in the morning.:D

Ten aanzien van PE ligt het eraan welke ik gebruik, als het snel moet hechten de ZapaGap. Heb ik meer tijd nodig voor te plaatsen de Slowzap.B:

Groet,
Swa
 
Toch weer raar he, ik heb dat spul hier dat je bij de secondenlijm doet en dan is het gelijmde gelijk droog. wacko

Zal toch niet weer die naamsverandering hebben zoals met plamuur enzo. cute
 
Update voor het opstarten van schilder/spuitwerk van de panzer:
panzer41.png
De manschappen zoals nu getoond wil ik zo ook aan gaan brengen op het model om weer eens wat anders erbij te doen.
panzer42.png
panzer43.png
De rol is met Milliput zelf gemaakt en voorzien van de nodige smuck. Omdat mijn inziens deze soldaten in hun tank leefden en zoveel mogelijk bij hadden.
panzer44.png
Deze foto is voor mij een duidelijk voorbeeld dat je ook te ver door kan schieten in het bouwen, het getoonde slotje met klem bestaat uit maar liefst 6 onderdeeltjes.:s Maar aldoende leer je!:k
panzer45.png
panzer46.png
Wederom wordt alles gebruikt om spullen mee te nemen, en in de wielbakken zitten dan ook naast een wiel andere zaken dan waar ze voor zijn.
panzer47.png
De achterzijde in detail met de uitgeboorde uitlaat en de sleepkabels.
panzer48.png
De magic tracks op zijn plaats hetzij nog wel met tape omdat ik dit makkelijker vindt om verder mee te werken.
panzer49.png
Tussen de spare track heb ik gebruikte wielen gestoken waar de rubber band af is, mijn inziens werden deze wanneer ze vervangen waren niet achter gelaten. Let ook op de PE kettingjes.

Hebben jullie nog opmerkingen dan hoor ik ze graag.
En nu eerst een pint want zoals ik het bekijk heb ik een klein mijlpaaltje bereikt, mijn 100ste berichtje.:D

Groet,
Swa
 
opmerkingen? euh.... euh....... die pint heb je verdient!
Ik vind gewoon dat hetgeen je hier toont ongelooflijk mooi is. Qua details ken ik er niks van, want ik ben dan ook geen echte tankenbouwer........ maar appreciëren kan ik het des te meer.
 
zeer proper swa,
al de details steken er zoveel leven in en gaan uiteindelijk veel kleur in je model brengen.
Ik vind enkel de rol nogal dik en grof...

voor de rest: petje af

groeten

koen
 
Bedankt voor de lovende woorden, we gaan proberen om er verder weer een net model van te maken.

@Koen: met Milliput was dit het dunste lapje wat ik kon maken, mijn vrouw is zelfs eventjes de'r deegroller kwijt geweest (stt, niet verder vertellen). Heb jij een tip om het nog dunner te maken of gebruik jij een ander materiaal? Ik zal zeker voor het spuiten het nog aan een extra check onderwerpen en met de Dremel bijwerken.

Groet,
Swa
 
Amai beste Swa, dat gaat wat geven ! Dit ziet er razend knap uit en ik zou hem liever zelf in deze toestand gebouwd hebben ! Tip om milliput bijna doorzichtig te rollen : babytalk aan vingers, werkblad en platte pannenkoek van milliput doen, het gaat het kleven 100 procent tegen. Succes, erg mooi topic ! GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan