Hoofdsponsor

1/35 DUKW on the beach of Normandie [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PatrickR

Guest
Ben na lang twijfelen en wat inspiratie te hebben gezocht in Normandië, uiteindelijk toch begonnen om eens te proberen om een diootje te maken.
De figuurtjes zijn reeds onder handen genomen, en dit is een "voorzet" hoe het er ongeveer zou moeten uitzien..
1_dio2.jpg
1_dio4.jpg
1_dio5.jpg
1_dio3.jpg
Nog wel wat werk onder ander aan de DUKW + lading + ijzerwerk op strand.
Ik had gedacht de mouse te bestrijken met plaaster en daarna met duinzand in te strijken? Moet ook nog op zoek naar wat kleine kiezel. (en zeewater..:laugh:)

Graag jullie mening, tips, ..?

Groetjes,

Patrick
 
He patrick dit ziet er zeker niet slecht uit ook je figuurtjes mogen gezien worden,het is moeilijk te zien op de foto maar moeten de voertuigen nog geschilderd worden of niet...
2_Carteret20strand.jpg

Wat betreft de stranden heb ik hier een mooie foto die je kan gebruiken,verder het idee van plaaster en zand is zeker niet slecht het water zou je misschien met still waters vallejo kunnen maken..

Vallejo20Still20Water.jpg
 
Ik vind het idee heel leuk maar die jeep vind ik er niet echt in thuis horen.
Met welk materiaal maak je trouwens je hoogteverschil?
Het lijkt wel op oase, dat spul waarmee ze bloemstukken maken...
 
@ Danny: was van zin het "still Water" eens te gebruiken, die fles staat hier al een tijdje te lonken naar mij. Die eerste foto zou zo wat de strook zand moeten worden zoals ik ze wil zien.
@ Bart: die jeep is een "ontplofte" jeep, maar kan zijn dat ik die inderdaad nog terug verwijder, of vervang door een krater. het materiaal is inderdaad oase, is heel gemakkelijk te snijden zonder al te veel rommel. En inderdaad de voertuigen zijn nog niet geschilderd, ook moet er op de Dukw nog wat extra's komen (jerry kannen, oiliedrums, munitiekisten, rantsoenen, .. )

Patrick
 
Nog een hoop werk zo te horen,ik kijk al uit naar de volgende update...
 
ik heb wat verder gewerkt aan ondergrond. Alles vastgekleefd en de zijkanten netjes gemaakt met wat hout. Nu alles wat laten drogen en daarna lekker vol kliederen met gips..
Ik heb op het einde van het strand nog een verhoging aangebracht om het begin van de duinen aan te geven.
1_onder1.jpg
1_onder2.jpg
Ook de finale opstelling gekozen (denk ik) :$
1_onder3.jpg
1_onder4.jpg

Vandaag begin ik met afwerken van de DUKW en de andere details (ik veronderstel wel dat het hobby-weer zal blijven vandaag) :laugh:

grtjs,

Patrick
 
Voor je water moet je eens kijken bij Christophe, hij heeft zijn eigen water en sponsort ook dit mooie forum ;)
 
Vind het idee niet slecht en ben benieuwd naar het verder verloop. Ik gebruik zo veel mogelijk het échte zand uit de plaats die ik wil uitbeelden en daarom deze tip van een vaste 2x per jaar Normandië reiziger:
- het strand op Omaha is meer okerkleurig en is in feite met niets te vergelijken dat we hier kennen. Het is raar want ook in de onmiddellijke omgeving komt dat kleur zand bijna niet voor.
- het strand op Utah heeft daarentegen zand die vergelijkbaar is met dat van onze kust. Als je zou opteren om echt zand te gebruiken zou ik je aanraden om aan onze kust van dat fijn stuifzand te scheppen. De korrel is veel fijner en komt dan ook beter overeen met het model.

Indien je Utah uitbeeld dan kan je de jeep gerust weglaten, er werd daar niet te veel kapotgeschoten.
Het kanon op de DUKW is echter een praktijk die in hoofdzaak in de Pacific werd toegepast door de Marines en niet bij de landing in Normandië. DUKW's die dergelijk kanon vervoerden waren topzwaar en zeer kwetsbaar voor de golfslag waardoor ze vlug water maakten en zonken.
Tenslotte nog deze tip: soldaten, ook die in voertuigen, die in Normandië aan land kwamen droegen allen een soort reddingsgordel om hun lichaam. Het is een item dat zeer veel vergeten wordt wanneer een landing uitgebeeld wordt. Deze aan boord van een DUKW droegen zelfs een reddingsvest.
 
Jaja zo kennen we hem , onzen Erwin ten voeten uit ;) ^^
Altijd leuk om hem bezig te horen /zien /lezen....
 
Vind het idee niet slecht en ben benieuwd naar het verder verloop. Ik gebruik zo veel mogelijk het échte zand uit de plaats die ik wil uitbeelden en daarom deze tip van een vaste 2x per jaar Normandië reiziger:
- het strand op Omaha is meer okerkleurig en is in feite met niets te vergelijken dat we hier kennen. Het is raar want ook in de onmiddellijke omgeving komt dat kleur zand bijna niet voor.
- het strand op Utah heeft daarentegen zand die vergelijkbaar is met dat van onze kust. Als je zou opteren om echt zand te gebruiken zou ik je aanraden om aan onze kust van dat fijn stuifzand te scheppen. De korrel is veel fijner en komt dan ook beter overeen met het model.

Indien je Utah uitbeeld dan kan je de jeep gerust weglaten, er werd daar niet te veel kapotgeschoten.
Het kanon op de DUKW is echter een praktijk die in hoofdzaak in de Pacific werd toegepast door de Marines en niet bij de landing in Normandië. DUKW's die dergelijk kanon vervoerden waren topzwaar en zeer kwetsbaar voor de golfslag waardoor ze vlug water maakten en zonken.
Tenslotte nog deze tip: soldaten, ook die in voertuigen, die in Normandië aan land kwamen droegen allen een soort reddingsgordel om hun lichaam. Het is een item dat zeer veel vergeten wordt wanneer een landing uitgebeeld wordt. Deze aan boord van een DUKW droegen zelfs een reddingsvest.

Zeer waardevolle tips, maar over Utah gesproken, het mocht dan niet zo'n hel geweest zijn als op Omaha, er werd daar serieus gevochten én kapotgeschoten.

Goed dat je de Jeep weggelaten hebt want dit zou impliceren dat de eerste aanvalsgolven achter de rug zijn, terwijl je figuren in volle actie de stranden opstormen (al zal er nog wel sporadisch geschoten zijn vanuit de landzijde).
 
Ondertussen nog wat verder gewerkt aan mijn "beach". Foto's komen er aan hoor!
Ik had zelf ook twijfel over of deze DUKW op DDay was ingezet maar ik vond na lang zoeken uiteindelijk een "bewijs" dat deze toch gebruikt was in Normandië: (museum in Nederland)

http://www.military-vehicle-photos.com/picture/number1229.asp

en

http://www.military-vehicle-photos.com/picture/number1563.asp

Deze DUKW zou gebruikt zijn door het 7th Army in Normandië.
Originele foto's heb ik jammer genoeg niet gevonden.

Wat de "life vest of riem" betreft, dit was gewoon een opblaasbare riem, die onmiddellijk werd afgeworpen door de soldaten omdat die niet erg comfortabel was en hun hinderde bij het lopen...
1_lifebelt.jpg

Deze ga ik niet toevoegen denk ik, de reddingsvest voor mijn "bemanningsleden" was ik vergeten, die ga ik zeker trachten aan te brengen!

In alle geval bedankt voor de tips & blijf meedenken, dit is erg motiverend guys!! (Foto's volgen zoals beloofd zo snel mogelijk)
:veryhappy:
 
Ondertussen snel enkele foto's genomen:
VOOR:
2_grond1.jpg
ZIJKANT:
2_grond2.jpg
EVEN PASSEN :wub:
1_grond3.jpg

Nog enkele putjes invullen met zand (je ziet nog een stukje groene ondergrond) Ik zou nog een strook kiezeltjes willen aan de waterlijn alvorens het zeewater in te vullen.... zoiets dus....
3_grond1.jpg


Patrick
 
Dit ziet er zeer goed uit Patrick het aangebrachte duingras geeft onmiddelijk meer leven aan het dio,doe zeker zo verder dan wordt het een top dio...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan