Hoofdsponsor

1/48 Mississipi 1870 Sergal schaal: 1:50

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

petra

Guest
Zoals jullie misschien hebben gezien in "nieuw gekocht, heb ik deze mooie gekregen van Rik: de Mississipi

attachment.jpg

Er zit een hele hoop hout en andere dingen in, die zal ik tonen als ik daaraan kom, als jullie het niet erg vinden

Heb een hele mooie leidraad gevonden bij onze nederlandse buren, van iemand die deze al heeft gemaakt...Ga ik heel veel kunnen uit halen, die man heeft echt een hele mooie boot afgeleverd...

Deze heeft gevaren van 1870 tot 1920

heb al de romp ineenzitten, en wel met het legosysteem en ik moet zeggen, het is een hele grote hulp (heb er trouwens moeten gaan halen, want had dit niet in huis)...

Hier komen de foto's

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

De onderdelen passen fantastisch ineen, hopelijk blijft het zo ook voor de andere onderdelen...

Voila, tot zover.... ga nu eerst de nodige spanten afschuren, 3 in totaal en het voorste stuk , de rest is niet nodig...
 
je vliegt er nogal in petra tog veel suc6 met de bouw .

wim heeft deze ook gebouwt je kan mischien zijn topic eens door nemen daar zul je zeker veel in terug vinden ;)
 
Je weet ze wel uit te kiezen Petra... alweer helemaal mijn smaak!!! Ik heb de Mississippiboot van Amati in de wacht liggen (lijkt er op hé) dus ik ga hier zeker volgen. Succes ermee!!!
 
lap het gaatje van de lijm zal dan weer verstopt zitten hahahaahahahaha
 
Als ik Rik toch niet had hé hahahahahaha

Ook alweer opgelost se...
 
Wow, dat is al heel snel dat ik een bouwverslag zie komen van deze Mississippi, ik kom vooraan zitten als er nog plek is.
Het zijn gewoon machtig mooie boten (of zijn het nu schepen :O).
Heel veel plezier met de bouw.

wim heeft deze ook gebouwt je kan mischien zijn topic eens door nemen daar zul je zeker veel in terug vinden ;)

Heb inderdaad de King of the Mississippi gebouwd, maar dan uit de kit van AL in de schaal 1 : 80.

Petra, welke lengte wordt deze boot bij de schaal van 1:50, dat moet al gauw 1 meter zijn.
 
Dat is zeker een mooi schip dat we met plezier gaan volgen Petra.

Fred
 
Wow, dat is al heel snel dat ik een bouwverslag zie komen van deze Mississippi, ik kom vooraan zitten als er nog plek is.
Het zijn gewoon machtig mooie boten (of zijn het nu schepen :O).
Heel veel plezier met de bouw.



Heb inderdaad de King of the Mississippi gebouwd, maar dan uit de kit van AL in de schaal 1 : 80.

Petra, welke lengte wordt deze boot bij de schaal van 1:50, dat moet al gauw 1 meter zijn.

Wim, deze wordt 110 cm lang...een heel end hé...
 
Zo, weer ff wat fotokes...

Heb eerst de spanten en de kop wat bijgeschuurd om mooie omlijningen te krijgen...

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Dat is het hout die ik ervoor gebruik... Hard Balsahout...1.5x6mm
attachment.jpg

en mijn eerste latje zit erop...zo moeten er eerst 9 aan elke kant komen
attachment.jpg

en zo ziet het er uit, mooi recht vindt ikzelf...hopelijk blijft het zo, want kan met dit model geen bouwplank gebruiken...wel mijn statief...
attachment.jpg
attachment.jpg

dat was het voorlopig...

Kommentaar meer dan welkom mannen...
 
Je vliegt er wel in Petra !!

Aan de zijkanten van sommige spanten zie ik nog wat zwart, als dit het zwart is van 'lasercut' zou ik dat nog even weghalen. Lijm houdt daar niet goed op.
 
Amai, dat is goed vertrokken Petra. Wel een hele mooie boot.
 
Je vliegt er wel in Petra !!

Aan de zijkanten van sommige spanten zie ik nog wat zwart, als dit het zwart is van 'lasercut' zou ik dat nog even weghalen. Lijm houdt daar niet goed op.

dank je voor de tip Wim...kan dat nu nog wel doen..kan ik met een gerust hart verder lijmen...

@Christophe, ben al wel gans de week thuis met een infectie op de luchtwegen daarom dat het redelijk vooruit gaat, is ook een makkelijk te monteren boot, op dit moment (en als ik het goed lees bij die man bij de noorderburen blijft dit ook zo, hoewel die italiaanse vertalingen niet echt het van je is...)
maar met die leidraad van die man kom ik al een heel eind...
 
de romp krijgt al mooi vorm ,

we volgen in stilte mee

tom
 
Heb eigenlijk eens een vraagje...als ik aan de rondingen van de spanten kom(waar de onderkant begint...), ga ik mijn latjes wat moeten afschuinen op de lengte....doe ik dat voor of na dat ze eraan zitten... (als jullie snappen wat ik bedoel?)
 
Petra, afschuinen van plankjes doe je voor het plaatsen.
Maar een foto maakt het misschien nog duidelijker.
 
ben nog niet zo ver ze Wim hahahahaha was al ff voorbereiding hé... maar dacht al wel dat ik het ervoor zou moeten doen, zodat de latjes over de ganse lengte mooi tegen elkaar komen te liggen en geen hoeken vormen... zal vanmiddag eens vragen aan Rik om een foto te zetten met pijltjes vanwaar ik bedoel....
 
Zo, dat is wat we noemen een "vliegende start"
Het schuin maken van de latjes ( verjongen ) gebeurd zoals Wim al aangeeft voor het monteren.
Kijk eens goed rond op het forum want er staan veel goede tips hier en daar!

Fred
 
Zo, dat is wat we noemen een "vliegende start"
Het schuin maken van de latjes ( verjongen ) gebeurd zoals Wim al aangeeft voor het monteren.
Kijk eens goed rond op het forum want er staan veel goede tips hier en daar!

Fred

Fred, het is niet verjongen dat ik wil zeggen hoor...het is meer over de hele lengte van het latje, zodat ik mooie ronde vormen krijg in de draai...en mijn latjes mooi aaneensluiten...of noemen ze dat ook verjongen?
maar vanmiddag vraag ik aan Rik of hij mijn foto ff wil bewerken met pijltjes (weet namelijk niet hoe je dat doet), zodat jullie beter begrijpen wat ik bedoel...
 
petra ik denk toch dat da verjongen is hoor ;-)
we leren elke dag bij e
vanaf de dag dat we niets meer bijleren zijn we domme sussen
er zijn al een paar knappe schepen gepaseerd waar dit is toegepast .
speur maar is lekker rond nu je thuis zit ;-)
 
het kan ook afschuinen zijn als het niet verjongen is.

dit wil zeggen als je de latjes tegen elkaar legt komen ze van achter tegen elkaar maar staan ze langs voor nog open . dit heb je meestal bij erg ronde spanten.

mischien is het dit wat petra bedoeld ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan