Hoofdsponsor

1/24 Toyota Tom's supra GT [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Marin1

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 feb 2015
Berichten
421
men zou geen modelbouwer zijn als men niet met meer dan 1 projectje bezig is :8

ondertussen ook een autootje bouwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
goe bezig Marin , nen Toyota heb daar in een vorig leven nog bij gewerkt een Supra een beest van een auto
Suc6 makker
Marc
 
Veel succes met deze. Naar het schijnt zijn de decals een uitdaging. Zal zeker volgen.

Greetzzz Modest
 
Succes met deze mooie wagen.
 
dank u voor de reactie's

een deel klaar voor de primer , ik gebruik die van zero paints.

attachment.jpg
 
Mooie wagen, één van de mooiere Toyota ontwerpen, veel succes.
 
staat in de primer , beetje bijwerken

attachment.jpg
 
vandaag de body en de chassis in eindkleur gespoten en nog wat kleine spulletjes
toch aan het spatbord weer verf die precies opentrekt, enkel daar, heb daar al eens problemen mee gehad bij een ander model.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ziet er best leuk uit knap spuitwerk , eens goed geslist ( geschuurd ) zullen veel van die kleine foutjes wel weg zijn
Marc
 
ziet er best leuk uit knap spuitwerk , eens goed geslist ( geschuurd ) zullen veel van die kleine foutjes wel weg zijn
Marc

dank u marc, dat is een werkje voor morgen en dan de clear coat erop, ook zero paints.
 
de vraag van vandaag :

zou ik nu eerst de decals plaatsen of eerst de clearcoat en dan de decals ?
 
Neen Marin om goede resultaten moeten (? ) decals op een blinkende ondergrond gekleefd worden anders krijg je de kans dat je silvering krijgt wat is dat zal je denken
Wel rond iedere decal zit een doorschijnend randje en dat rand durft als eens op te lichten in de vorm van kleine witte vlekjes omdat op matte ondergrond er gemakkelijk kleine luchtlaagjes ontstaan daarom is het aangeraden om decals opeen blinkende ondergrond te kleven daarna mag en kan matte of blinkende vernis gespoten worden
Een goed 3 lagen en je ziet bijna niks van de randen van de decals niet meer
Marc
 
dus eerst vernis , dan de decals en dan nog eens vernis ?
 
Precies.

Maar silvering treed niet alleen op bij de randen van de decal maar overal onder de decal dat is niet altijd zichtbaar als er solide kleuren zijn gebruikt op de decal maar als er wat transparant tussen de kleuren in zit dan ben je de pineut dan is ook daar de silvering zichtbaar.
 
vandaag de body in de clear coat gezet, is de eerste keer dat ik met 2K clear coat van zero paints werk en ik moet zeggen dat dit goed meevalt en goede resultaten heeft, ben er tevreden over

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ook de wielen in kleur gezet

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke primer heb je gebruikt omdat je spreekt over verf die open trekt?
Ook al gehad door de verkeerde primer te gebruiken en sorry als ik andere tegen spreek, schuren hielp niet. Euvel blijft als je niet verandert van primer.
Om de silvering te verhelpen, kan je Nitro Thinner van AK Interactive gebruiken. Heeft geen invloed op de lak eronder maar wonder boven wonder verdwijnt de silvering. Deze tip een aantal jaar geleden gekregen op dit forum.
 
zoals Marin boven vermeld had " zero paint " dus snap ik het niet goed van dat opentrekken van verf ( siliconen op die plaats ) de dood van elke carrosier
Marc
 
Welke primer heb je gebruikt omdat je spreekt over verf die open trekt?
Ook al gehad door de verkeerde primer te gebruiken en sorry als ik andere tegen spreek, schuren hielp niet. Euvel blijft als je niet verandert van primer.
Om de silvering te verhelpen, kan je Nitro Thinner van AK Interactive gebruiken. Heeft geen invloed op de lak eronder maar wonder boven wonder verdwijnt de silvering. Deze tip een aantal jaar geleden gekregen op dit forum.

de primer van zero paints, de kleurlaag ook zero paints en de lak ook.
en het is enkel op die plaats, links vooraan aan de naad aan het spatbord, nergens anders.

ik ga zowiezo proberen met de primer van alclad bij volgens model. en ben aan het twijfelen om volgend model met vallejo in kleur te zetten op de alclad primer en vernis van zero paints 2K
 
Mooi resultaat hoor je clear coat . Dat is al het halve werk om je decals mooi en strak op de auto te krijgen. Zou het wel een dagje of twee drie laten uitharden. Just to be sure :)

Greetzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan