Hoofdsponsor

1/35 Cv9040b [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Famo

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jul 2009
Berichten
2.758
En ziehier een tussendoortje (nog ééntje :8 ) , maar wel een speciaaltje.

Het gaat over deze jongen : het zweedse infanterie gevechtsvoertuig de CV9040B. Ik zal er een link naar wikipedia bijzetten omdat de uitleg toch wel interressant is volgens mij, en zij het beter kunnen uitleggen dan ik.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/CV90

En indien jullie er ééntje zouden willen kopen om indruk te maken op de vrouwen en jullie buren, hier een promofilmpje

http://www.youtube.com/watch?v=ZaWCjoEcBHQ&feature=related

Enfin, de doos is van Academy

attachment.jpg

En de inhoud bevat toch wel mooi gedetailleerde stukken wat altijd een pluspunt is. Een minisetje PE en een alu-loop.

attachment.jpg

Tevens kan je kiezen tussen de tracks op een "rekker" ( elastiek voor onze Noorderburen ;) ) of voor schakel per schakel. Voor deze laatste kan je ook nog kiezen met of zonder de schoentjes erop want deze zitten op een sprue apart.

attachment.jpg

En das alles, niets meer niets minder. Met andere woorden: GEEN bijgekochte photo-etch, geen friuls , geen gescratch !
HARD TIMES ARE COMING !!!!
Maar ja , ik had vandaag op de beurs van MMV ( een leuke beurs trouwens) gezegd ,aan de collegas van de club waar ik lid van ben en ook aan enkele forumleden die bij ons aan tafel stonden, dat het ééntje zou worden recht uit de doos en dat ik die eens vlug ging maken. Oorverdovend hoongelach en rollende ogen alom é , maar ik hou woord !
@ Silenoz : ik ben al gestart met hem op het forum te zetten manneke, weldra zal er een eerste update volgen :)) .
 
ik ben benieuwd wanneer de eerste foto's van gescratchte onderdelen zullen verschijnen ;)

leuk project, lijkt me toch een aardige brok om te kauwen als tussendoortje.
 
Ik volg volledig Famo en zoals Burglar hier al aangeeft kijk ik ook met ongeduld uit op de eerste foto's van de gescratchte onderdelen....
 
Ik volg volledig Famo en zoals Burglar hier al aangeeft kijk ik ook met ongeduld uit op de eerste foto's van de gescratchte onderdelen....

Hahahaha...ons Famoke niet scratchen...hahahaha...je hebt toch nog genoeg koper en messing in huis?

Ik heb het niet volgehouden, en gij ook niet, bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Indrukwekkend wat deze in huis heeft toch, leuk filmke. De camo is machtig om toe te passen.
 
Laatst bewerkt:
Aha zo te zien ben er toch al aan begonnen, ik ben BENIEUWD OOTB ??????????????

Ja ik was dus 1 van die leden met Oorverdovend hoongelach en rollende ogen. :D:D :8 :8
 
En das alles, niets meer niets minder. Met andere woorden: GEEN bijgekochte photo-etch, geen friuls , geen gescratch !

Rofl, da's nog eens een goede mop, we zijn nochthans geen 1 april dacht ik :D
 
ik ben benieuwd en heb deze ook nog liggen.

Mark
 
Aha zo te zien ben er toch al aan begonnen, ik ben BENIEUWD OOTB ??????????????

Ja ik was dus 1 van die leden met Oorverdovend hoongelach en rollende ogen. :D:D :8 :8

k'was er ook bij... :wub::wub::wub::wub:

Famo heeft die doos enkel gekocht voor de foto. ;)
 
Hey,

Indd, ikzelf was ook van de partij, Famo, we houden u in de gaten, maar zoals al gezegd door GUnit, ootb, mmmmm.......;) :))
 
Yoooooo gastjes, wel een hoop leuke reacties zeg !

Maar ik zal volharden
PE en scratch ontwennningsverschijnselen negerend zal ik doorgaan zoals het een Famo betaamt
Jullie gehoon zal verstommen
Twijfels zullen omslaan naar erkenning
Een CV9040B zal OOTB verschijnen zoals een Phoenix uit de vlammen.



Trouwens ,hoe begin je eigenlijk weer om een model OOTB te bouwen ?
 
Yoooooo gastjes, wel een hoop leuke reacties zeg !

Maar ik zal volharden
PE en scratch ontwennningsverschijnselen negerend zal ik doorgaan zoals het een Famo betaamt
Jullie gehoon zal verstommen
Twijfels zullen omslaan naar erkenning
Een CV9040B zal OOTB verschijnen zoals een Phoenix uit de vlammen.



Trouwens ,hoe begin je eigenlijk weer om een model OOTB te bouwen ?

ten eerste zorgen dat er in de verste verte geen plasticard of koper is te bespeuren. En dan voorzichtig het dozeke opendoen.....
 
eens gekeken naar de inhoud en 't ziet er een mooi modelleke uit die zich echt leent voor een OOB bouw. Dus Famo, veel succes met deze en laat u vooral niet opnaaien door die andere ;-)

http://www.aeroscale.co.uk/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=6484

52973824.jpg


http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6161&mode=&order=0
 
Ben ook eens benieuwd naar dit modelletje. Ziet er op de film wel iets agressief uit!

Groeten, Erwin.
 
Is dit een pantservoertuig, ...of bestemd voor de bosbouw ? :8

In ieder geval, veel succes met je OOTB-bouw ! :D:D:D

Groeten Rik
 
Is dit een pantservoertuig, ...of bestemd voor de bosbouw ?

In Zweden staan veel bomen é

@ Markske : Ik ben eraan begonnen en moet zeggen dat alles tot nu toe past als gegoten. Het is van Academy maar bouwt als een Tamiya. En tis dat dat we moeten hebben !
 
Ik ben benieuwd hoe je de camo gaat aanpakken.
En zou academy ook de andere versies uitbrengen?

Mark
 
Mooi idee van die winter camo.

Mark
 
@ Markske : ik heb er geen enkel idee van wat de andere versies betreft
Wat het camo-patroon betreft ,zal ik voorzichtjes de vlakken afplakken met tape en proberen het schema van de foto te volgen. Heb al links en rechts gezien dat dat een beetje de standaardcamo is van die jongens. Ze word tegenwoordig ook op de STRV's gezet heb ik al gezien op enkele fotoos

@ Silenoz : chique camo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan