Hoofdsponsor

1/35 T-80 UD Russian MBT [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJs

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
1.020
Vandaag een nieuw doosje open gedaan.
Namelijk de T80 UD van Revell.

Een kleine history over de T80 UD

The T-80UD main battle tank was developed by the KMDB at the beginning of the 1980s and
entered series production at the State Enterprise Malyshev Plant in 1985.
Armament
The T-80UD MBT armament includes a 125mm gun, 7.62mm coaxial machine gun and 12.7mm
anti-aircraft machine gun. The tank crew is also equipped with sub-machine guns, hand grenades
and a signal pistol. The number of rounds that T-80UD could carry is 45 two-piece rounds
(projectile and charge), The specific feature of the tank is that it is fitted with a guided missile
system to enable the main gun to fire a laser guided missile with a maximum range of 5,000 m. The
missile can be fired while both the tank and target are moving.
Fire Control System
The T-80UD is fitted with an advanced fire control system, and either the gunner or commander can
lay and fire the main armament at stationary and moving targets while the tank is stationary or
moving with a high first round hit probability.
Protection
The armour protection of the T-80UD, which includes advanced multi-layer armour and explosive
reactive armour package for the turret and chassis, provides to the T-80UD a high level of battlefield
survivability.
Mobility
The T-80UD is powered by a model 6TD-1 6-cylinder diesel engine developing 1,000 hp. The air
inlet of the engine allows air to be ducted from the least dusty quarter and enables water obstacles to
be crossed to a water depth of 1.8 m without preparation.A rubber mat hangs at the front of the
vehicle and this helps to keep down dust.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit word eigenlijk een proefproject om een 3 tone camo te spuiten.
Daar ik dit eens wil proberen met tamiya verf die ik tot nu toe nog nooit gebruikt heb.En het hetgeen ik hier uit leer kan ik dan toepassen op mijn abrams M1A2sep.

Oke hier dan al wat pics

De Boxart

001-1.jpg

De doos inhoud (plan en sprue's)

002-1.jpg

En heb natuurlijk niet aan de verleiding kunnen weerstaan ook nog wat PE

003-1.jpg

Het bouwen kan beginnen 8)
 
Tja ,en dat dat nu toch wel mijn favoriete rus is !
Als ge wilt kunt ge een boek over deze kerel eens lenen van mij. Er staan zeer mooie fotoos in en genoeg tekst. Gekocht op de beurs in Brugge.
Ge moet maar iets laten weten.
 
Beurs in Bryghia ? Was je dan ook op Sint-Michiels ??????
 
hmm, Brugge bedoel... sorry, ik vergeet wel eens in welk millinium ik leef :D
 
Ik ben benieuwd hoe zo'n Revell'tje wegbouwt qua pasvorm. En het detail, is dat een beetje scherp Dany ?
 
Tja ,en dat dat nu toch wel mijn favoriete rus is !
Als ge wilt kunt ge een boek over deze kerel eens lenen van mij. Er staan zeer mooie fotoos in en genoeg tekst. Gekocht op de beurs in Brugge.
Ge moet maar iets laten weten.

Dat zou tof zijn, da is die boek waar ik even in gebladerd heb zekers?
Stuur een pm om af te spreken.
 
Ik ben benieuwd hoe zo'n Revell'tje wegbouwt qua pasvorm. En het detail, is dat een beetje scherp Dany ?

Ja Guy qua pasvorm mmmmmmmm laat het op het eerste gezicht wat te wensen over.:dry:
En detail is ook niet te schitterend want de volledige doos bestaat uit 3 grote en 1 kleine sprue.
Nochtans zou dit een oude kit van dragon moeten zijn. Daarom heb ik een PE set gekocht voor de dragon set
en op het plan komen de nummers inderdaad overeen. misschien dat er met de PE toch nog wat moois van te maken valt.:8
We zien wel hé.
 
@ Dancooper : yep ,ik was er de zondag de ganse dag en zat bij de modelbouwclub van Roeselare (RMV)

@ DJs : Komt in orde , maar vandaag niet : weeral te druk, pffffff.......
Inderdaad t'was da boek
 
Hier een kleine update

De achterkant werd gemonteerd

004-1.jpg

Waarvan de pasvorm niet echt goe was
Maar heb besloten om het zo te laten omdat er achteraf toch niets meer van te zien is.

005.jpg

De beugels die een boomstam vasthouden werden vervangen door PE exemplaren.
Ja en de plastiek boomstam werd maar achterwege gelaten. Want zoals ze zeggen LESS IS MORE :D


006.jpg

Op het achterdek werden als de grilles uitgezaagd en vervangen door PE en ook een stukje opgegoten plastic werd verwijderd en vervangen door een eindje koperdraad van 1.5mm met 2 beugels.

007.jpg

Dat was het weer voor nu
 
ga je de binnenkant van de romp in het zwart spuiten voordat ge het achterdek erop plaatst, anders kan je de kleur van de pvc erdoor zien.
Ik zou dan wel die openstaande naad onderaan de romp wel dichtmaken, want deze zal je dan wel vanaf de bovenkant kunnen zien doorheen je roosters.
Allez tis maar om te helpen é, want als je het zelf al meegemaakt hebt weet je al genoeg ;)
 
Ja Famo ik ga hem in het zwart spuiten, allee de binnenkant toch :D

Wat die opening betreft heb je gelijk, had nog zo ver niet gedacht Bedankt voor de tip
 
Laatst bewerkt:
Oeps, heb ik hier iets verwijderd ??? Ik heb waarschijnlijk een foutje gemaakt, maar vraag me niet wat...excuses aan DJs!

Raar, ik wou enkel een antwoordje ingeven van mijn kant en zag dat niet mijn, maar DJs z'n gegevens naast het bericht verschenen(?) . De pe grilles geven gelijk zo'n fijnheid aan het dek, mooi om naar te kijken is dat. De kier zou ik wel opvullen, het kost enkele minuten werk en het geweten is gerust.
 
GUnit :tongue: :laugh::laugh::laugh: ik heb het bericht weer kunnen redden ;)

Die PE roosters zijn wel een hele verbetering zeg :O

Ron
 
Update

Begonnen met de loopwielen en de sprocket. Bij het passen van de sprocket tot de vaststelling gekomen dat die te smal was voor de tracks. Dan maar een stukje plasticcard er tussen gestoken.

T-80UD8.jpg

Ook al de plastic tracks eens gelegd wat een heel werk was om tot een betrekkelijk resultaat te komen :34:

T-80UD9.jpg

Vandaag een ganse namiddag bezig gehouden met PE.
Nieuwe beugels

T-80UD10.jpg

T-80UD11.jpg

T-80UD12.jpg

En nog een paar kleine toevoegingen

T-80UD13.jpg

En dan eens een dryfit gedaan en tot de vaststelling gekomen dat ik met een probleem zit :@ :@ :@

T-80UD15.jpg

Het zal drastische maatregelen vragen om dit op te lossen. :(
 
Ik zie niet wat het probleem is, die twee ronde gaten ?

Maar als ik naar de boxart kijk komt daar nog wat voor te zitten zo te zien dus misschien helemaal geen probleem :unsure:

Ron
 
schoon gerief, alé hoe jij hem ineen krijgt, het zal je zeker niet spijten, en ons ook niet, mooie upgrading hier!

Revell kennende zal deze ook wel een rebow zijn van ...

greetz

Bedankt, en inderdaad een rebouw van Dragon :$
 
Ik zie niet wat het probleem is, die twee ronde gaten ?

Maar als ik naar de boxart kijk komt daar nog wat voor te zitten zo te zien dus misschien helemaal geen probleem :unsure:

Ron

Ron dat zijn geen gaten hoor, het zijn de paspennen dat je ziet die in 2 gaten moeten passen van het onderste gedeelte, dus zit daar met een opening van bijna een halve centimeter.
Heb alles nog eens goed bekeken en vermoed dat de looprollen te hoog staan waardoor de tracks boven de rand komen en zo de upperhull niet past.

T-80UD9a.jpg

Zal dit vandaag nog eens nader bekijken
 
Heel mooi die beugels dit geeft onmiddelijk een meer waarde aan het model,ik vermoed dat je het probleem wel kan oplossen met het gebruiken van plasticcard desnoods aan de binnen kant zetten en de buiten kant verder afwerken met putty.
 
Ron dat zijn geen gaten hoor, het zijn de paspennen dat je ziet die in 2 gaten moeten passen van het onderste gedeelte, dus zit daar met een opening van bijna een halve centimeter.

Hahaha mij kan je alles wijs maken want ik zie ook soms roze olifanten vliegen :laugh:

Maar nu ben ik eruit hoor wat die laatste foto betrof, de spatborden lagen al op de tracks waarschijnlijk :huh:

Ron
 
Oke hier zijn we terug.
Na wat passen vastgesteld dat de spatborden vooraan wat tegenwrongen. Wat uitgefreesd en gepast resultaat noppes. Tracks geraakten er niet in. Dan alles eens opgemeten en omgerekend en tot de vaststelling gekomen dat de tracks te breed zijn volgens de maat van de echte tracks. Tracks 1/1 zijn 58cm en de modeltracks komen uitgerekend op 64 cm. Oke het verschil is wel niet zo groot maar ze geraakten er niet in en zat dan nog met het probleem dat de tracks vooraan te hoog kwamen en de upper hull aan geen kanten wilde passen. Heb dan maar een drastisch besluit genomen. De vuilbak ......... :aargh4:


Allee toch voor een deel

Dit is de maatregel

T-80UD16.jpg

Aangezien er toch niets meer te zien valt van de bovenkant van de tracks als hij klaar is was dit mijn oplossing. Het had geen zin om veel tijd en werk te steken in andere maatregels.

Nog wat de voorkant aangekleed en als ik de beschermkap van de periscopen monteerde waren de steunen veel te kort. Dan maar gaatjes geboord en 2 stukjes plasticrod van 1mm er door gestoken.

T-80UD17.jpg

Ook nog de beugels voor de sleepkabel vervangen door PE. Het is niet veel maar er kruipt veel werk in om de plastic blokjes te verwijderen en alles terug mooi in model te krijgen.

T-80UD18.jpg

T-80UD19.jpg

Morgen eens beginnen aan de turret. Heb een alu barrel besteld en als alles goed gaat komt die morgen binnen.
Allee tot de volgende
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan