Hoofdsponsor

1/87 Dieren H0

Ik sluit me aan bij de anderen in verband met het witblauw, op de foto's ziet het er eerder uit als het Milka-ras (niet denigerend bedoeld, eerder figuratief).

Bij de ruiters, maak je nog de tuigage?
 
Leuke reacties, dank jullie :)

Peter, men kan Preiser figuren zowel beschilderd als onbeschilderd aanschaffen.
De prijs is dan ook verschillend...
Van andere merken, zoals Merten, zijn deze altijd geschilderd, maar dan een beetje "grof", veel te dikke verf en niet echt afgewerkt.
Omdat er op de modellen echter steeds een naad zichtbaar is, en ik deze verwijder (en dus ook de verf daar), moet ik wel een nieuw laagje verf voorzien.
De figuren van Merten gooi ik ook nog eerst even in de ovenreiniger, want sommige lagen verf komen in schilfers los...

Pascal, ik weet aan geen kanten wat ik wel en/of niet ga gebruiken van alles wat ik liggen heb.
De dieren zullen verspreid op de tafel neergezet worden, dus zal het niet zo opvallen dat het zo'n grote boerderij moet zijn :D
Ik ga, in de tijd dat ik nog niet kan beginnen aan de treintafel zelf, proberen om zoveel mogelijk scenery te bewerken.
Veel materialen zijn tweedehands of +40 jaren oud, en kunnen dus allemaal een lift-up gebruiken ;)

Coachke, de ruimte die ik uiteindelijk wil vrijmaken voor de tafel is inderdaad redelijk groot.
En als alles volgen plan lukt, komen er zelfs twee etages.
Ook de onderste etage (soms wel eens schaduwstation genoemd) wil ik gedeeltelijk aankleden.
Wilde plannen......

Airbus en Silenoz, de opmerking van Dirk was al blijven hangen, en had er al enkele keren aan gedacht.
Jullie geven nu de doorslag om het toch aan te pakken ;)

Bart, het tuigage zal nog aangepakt worden,, het is te opvallend zo, zonder teugels in de handen...
 
Amai, zo een veestapel.
Zeker dat je een treinbaan wil bouwen en geen Ark? :D :D
 
Amaai amaai, allemaal dieren, en ook Paarden vallen onder vee, veestapel of grote huisdieren. Maar omdat bij te houden zullen er toch een paar tracktoren bij moeten komen
 
Zal blijkbaar een grote treintafel worden.Heb dat vroeger ook nog gehad.Alles was ook van Marklin.Lokomotieven en wagons heb ik nog altijd,zelfs nog in de originele verpakking.Dit alles is ook zo een veertig jaar oud.Succes verder.
Marc S.
 
Bedankt voor de interesse Marc :)
Zelf heb ik ook Märklin liggen, allemaal nog analoog..
Denk dat ik één loc heb die digitaal is, maar die heb ik enkel als verzamelobject :)

Om dan nog eens terug te komen op de Belgische Blauwe ofte Dikbil, deze is iets bijgewerkt:
attachment.jpg

Het was inderdaad een goede beslissing om het blauw aan te pakken, dank jullie ;)
 
Paarden

Terug naar de paarden.
Dochterlief is een grote paarden fanaat, dus als zij paarden ziet op mijn werktafel, dan komt ze gegarandeerd kijken en uitleg geven wat er allemaal verkeerd aan is...
Ik heb haar dus gevraagd om mij te helpen en paarden uit te zoeken welke zij mooi vindt.
Als referentie heeft ze mij volgend boek uitgeleend:

attachment.jpg
(Bron van alle vb foto's.)

Er zijn intussen al een vijftal paarden zo goed als klaar, nog een laatste inspectie ronde en een laagje matte vernis op sommige.
De eerste:

PINTO
attachment.jpg

attachment.jpg

TINKER
attachment.jpg

attachment.jpg

ARDENNER
attachment.jpg

attachment.jpg

FJORD
attachment.jpg

attachment.jpg

CLYDESDALE
attachment.jpg

attachment.jpg
 
Schitterend met zo'n hulp erbij en dat je moet doen wat ze kiest. overigens heel mooi geverfd
 
Bedankt voor de interesse Marc :)
Zelf heb ik ook Märklin liggen, allemaal nog analoog..
Denk dat ik één loc heb die digitaal is, maar die heb ik enkel als verzamelobject :)

Om dan nog eens terug te komen op de Belgische Blauwe ofte Dikbil, deze is iets bijgewerkt:
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=121021

Het was inderdaad een goede beslissing om het blauw aan te pakken, dank jullie ;)


Ziet er stukken beter uit
Mvg

Airbus56
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan