Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor de zekerheid vragen maquettekarton zijn toch die platen foam met aan beide kanten papier?
 
Even voor de zekerheid vragen maquettekarton zijn toch die platen foam met aan beide kanten papier?

Inderdaad Ron ( als ik een stuk van gevel in baksteen wil haal ik gedeelde karton weg om rechtstreeks in de foam te krassen)
 
Ok dan heb ik nog wat van dat spul liggen, vind het zelf een beetje irritant spul omdat als ik het papier verwijderd er een heel dun laagje blijf zitten wat je bijna niet weg krijg. Ik denk dat jij dit probleem ook heefd?
 
Ok dan heb ik nog wat van dat spul liggen, vind het zelf een beetje irritant spul omdat als ik het papier verwijderd er een heel dun laagje blijf zitten wat je bijna niet weg krijg. Ik denk dat jij dit probleem ook heefd?

Ron : Ik trek ook het papier er eerst af en gebruik dan een beetje water op een keukensponsje om het dunne laagje te verwijderen .
Het gaat vanzelf probeer maar eens en de foam heeft geen last van dat beetje water.
 
Ik zou het niet kunnen, zo blaadje per blaadje vasthangen.
 
Pascal, toch nog even een vraagje over die bollards.
2 Aan de poort ok en heel normaal maar moeten er ook 3 aan die gevel staan? Was dat gebruikelijk?

Ergens lijkt het me overdreven overkomen als er ook al een voetpad voorzien is.
 
thank's.

Steven: ik vind het ontspannend om te doen.

Erwin: Schijnbaar werden de straathoeken beschermd tegen de koetsen.
Na het bekijken van etsen en schilderijen zijn ze steeds terug te zien in de betere buurten en kleine straten.
Vond het eerst ook raar maar achteraf gezien begrijp ik de reden wel voor die bollards.

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dank u.

Voor mij is de setting klaar na het verweren gebouw.
Ben zeer zuinig geweest zoals u zal bemerken daar er nog geen sprake was van zure regen. (onder de ramen zijn er nog geen zwarte vuile strepen zoals nu).
Elke opmerking is welkom.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu wil ik nog een poging wagen voor wat meubels op eerste verdiep zodat ik raam kan openzetten en dan natuurlijk het grote waagstuk , de figuren wat voor mij toch steeds een gevecht is.
 
Prachtig Pascal.
Persoonlijk zou ik iets meer weathering aangebracht hebben maar dat is ieders keuze natuurlijk en weet ook niet hoelang verondersteld word dat het huis er al staat.

Een opmerking bij de vierde laatste foto met die dakkapel. Daar heb ik de indruk dat enkele dakpannen de lucht ingaan en dus niet meer verlijmd zijn.

Wat gaat er gebeuren met de kar? Groenten en fruit? Bloemen?
 
.....Wat gaat er gebeuren met de kar? Groenten en fruit? Bloemen?

Als ik zo'n kar zie denk ik aan deze scene (ik weet het, verkeerde tijdsperiode, maar toch... :D ) :


Trouwens Pascal, prachtwerk wat je hier tentoon stelt :wow:
 
Als ge dit kunt, kunnen figuren geen probleem zijn.
Echt sterk wat ge hier uit uw mouw schud.
 
Jan en Dirk: bedankt, we gaan hier ons best doen
Erwin : om uw nieuwsgierigheid te blussen enkele foto's maar is nog lang niet klaar.:P:laugh::D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit is een pracht werk, heel mooie gevel en voorwerpen.
 
Dank u Steven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dryfit postillon

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sterk, vind ik meer dan gelukt.
Foto's vergroten natuurlijk de kleinste fouten, en sommige dingen zou ik uit schilder oog misschien iets anders doen.
Maar dit is zeker al een niveau om u tegen te zeggen.

grtx Jan
 
Hele mooie figuur Pascal met een heel goed geslaagd gezicht, dacht bijna zelfs dat hij een heel fijn brilletje droeg (2de foto).
De bloemenkar komt ook goed. De potten lijken mij uit steen gemaakt, was dat vroeger ook zo of was dit meer hout of metaal?
 
Mooie vorderingen Pascal.
De figuur is inderdaad geslaagd, ook al zeg je dat dit voor jouw een moeilijke klus is.
Ben je van plan met dit dio deel te nemen aan wedstrijden ? Ik denk dat je wel eens in de prijzen kan vallen.
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan