Hoofdsponsor

1/35 Mijn eerste werkje T34/76 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwindejongh

Well-known member
Registered
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
283
Hallo iedereen, om verder te gaan vanuit de topic 'airbrushen' heb ik hier een update van mijn werk. Ik ben verder gagaan met chippen, hopelijk realistisch. Je mag gerust commentaar geven, daar kan ik alleen maar uit leren. hier enkele pics:
p1020932u.jpg
[/URL][/IMG]
p1020933o.jpg
[/URL][/IMG]
p1020934p.jpg
[/URL][/IMG]
p1020939mp.jpg
[/URL][/IMG]
p10209412.jpg
[/URL][/IMG]
Helaas heb ik de vlag moeten bewerken want Imageshack verbood het (raar maar waar), je kon het niet in een URL steken. :worried:
Zo, omdat een wintercamo ideaal is om een mapping op te doen zou dit de volgende stap moeten worden. Misschien grijp ik het allemaal wat hoog, maar ja t'is het proberen waard!:laugh:
Grtz, Erwin.
 
Dit ziet er zeker niet slecht uit zeer mooie chips laat je hier zien,sommige zijn een beetje te hard voor me maar dat is dan ook persoonlijk..

Het gene je ook kan doen is aan de chips is een lichtere randje om doen zodoende creeer je het bekende 3D effect...
 
Je chipping is niet slecht maar volgens ik kan zien op de foto's gebruik je uitsluitend zwart.
Het zou beter zijn om te chippen in verschillende tinten van je basiskleur (panzergrijs) en wat donkerbruin
en aan sommige van je grote chips een lichter randje te maken voor wat 3d effect zoals danny ook vermelde.
 
De chips zijn inderdaad vrij donker en nochthans gedaan met german grey, maar ok ik gaan er iets aan doen.
Bedant al voor de info.

Erwin.
 
De chips zijn inderdaad vrij donker en nochthans gedaan met german grey

Erwin.

Het zal dan aan de foto liggen, Maar je moet gewoon een paar verschillende kleurtinten maken van je basiskleur en dan beginnen chippen
zo verkrijg je een mooie kleur variatie. En je chipping stilletjes opbouwen niet te veel in eens. Veel suc6 nog
 
is dat je eerste werkje,zeer goed bezig zou ik zo zeggen
 
@ Danny Jeurissen : Volgens mij is dat een wintercamo, niet ? Ik weet het niet maar kan je daar een 3 D chipping op zetten ? De verf van je tank kan je 3-D-chippen dat wel.
Nu Danny tis niet om moeilijk te doen hoor , gewoon even overleggen ;)
 
is dat je eerste werkje,zeer goed bezig zou ik zo zeggen

Tja, 't is ene van Schoten he...

Ik moet Famo bijtreden, chips in de originele verf zijn bijna niet te zien als er een wintercamo overzit.
Die werd met verf of kalk of weet ik veel, gewoon over het voertuig gesmeerd en bedekte zo al de rest.

Toegegeven, vermits het wit er stilaan afkomt, wordt de originele kleur terug zichtbaar, en dus ook de schade daaraan.
 
Laatst bewerkt:
Misschien toch maar eens even aan de grote modelbouwers vragen: moet ik nu eerst beginnen met washes of inlijnen? En, hoe lijn je het beste in?
T'zijn misschien stomme vragen voor jullie, maar voor mij is't allemaal den eerste keer:8

Grtz van Schoten.
 
Laatst bewerkt:
ben wel geen grote maar zal toch even antwoorden ;)

Normaal zet ge altijd eerst een wash en dan begin je met inlijnen

Het inlijnen kan je op verschillende manieren doen, de gemakkelijkste is met olie verf hier kan je een geruime tijd iets corrigeren als het nodig is.

Gewoon je olie verf verdunnen met white spirit en dan met een penseel het stilletjes rond het gewenste detail laten lopen.

Proefinlijnen.jpg

Cheers,
André
 
Domme vragen bestaan niet !! ik vroeg het vroeger aan niemand en mocht mijn model weggooien....

Ik let er wel op dat mijn washes goed verdund zijn ,zodanig dat het geen dikke brij is want anders is het gewoon niet mooi om aan te zien en schilder je gewoon i.p.v. een wash te leggen.
Als ik een pinwash zet (zo rond de boutjes en opstakeltjes) gebruik ik deze meestal ook om in te lijnen. Vind ik dat er teveel opligt of tis niet naar mijn gedacht , dan spoel ik gewoon mijn penseeltje goed uit , dep het af (niet droogwrijven) op een stukje wc-papier zodanig dat mijn penseeltje nog vochtig is en dan wrijf ik weer voorzichtig op de wash en lost mijn wash weer op. Nu, i.p.v. alles eraf te nemen kan je het ook half wegnemen en lichtjes uitwrijven naar buiten toe ,zodanig dat je wash van iets naar niets gaat, uitdeemsteren als het ware ( jawadde wat een uitleg zeg !!) Dat lichtjes uitwrijven noemt men ook "blenden".

Voor je zulke dingen doet op je model raad ik toch sterk aan om het eerst uit te proberen op een proefstuk. Ik doe dat altijd om het weer in de vingers te krijgen. Dat proefstuk krijgt al dezelfde bewerkingen als mijn model , AB-en, filters of een wash, enz...
 
Ik kan aan de heren hun uitleg niks zinnigs meer toevoegen, alles is gezegd.

Eén correctie, Churchill is inderdaad geen grote, ik schat zo'n 1.78 m. Voor het overige is het wel een der beste bouwers/schilders die ik ken.
 
Ik kan aan de heren hun uitleg niks zinnigs meer toevoegen, alles is gezegd.

Eén correctie, Churchill is inderdaad geen grote, ik schat zo'n 1.78 m. Voor het overige is het wel een der beste bouwers/schilders die ik ken.

Correctie Guy, ben maar 1.74 m dus zeker gene grote :D:D:D:D:D:sleep:
 
Jawadde, da is een pak nuttige informatie, laten we maar beginnen zou ik zeggen! (zit nu toch 6 weken thuis met ne voet in de plaaster):laugh:
Ik denk wel dat ik het bij het inlijnen en de wash ga houden qua verwering, de mapping lijkt mij iets te ver gegrepen voor ne rookie.:unsure:
Merci al, na dit alles nog een paar pics!

Groeten, Erwin.

Nog een klein vraagje: komt er iemand van jullie naar Lier voor de convention 2010?
 
Jawadde, da is een pak nuttige informatie, laten we maar beginnen zou ik zeggen! (zit nu toch 6 weken thuis met ne voet in de plaaster):laugh:
Ik denk wel dat ik het bij het inlijnen en de wash ga houden qua verwering, de mapping lijkt mij iets te ver gegrepen voor ne rookie.:unsure:
Merci al, na dit alles nog een paar pics!

Groeten, Erwin.

Nog een klein vraagje: komt er iemand van jullie naar Lier voor de convention 2010?

Gewoon opletten dat ge niet met je plaaster op je model terecht komt he :D
Ja en rustig aan je verwering opbouwen, bij elk model kan je iets verdergaan en je technieken verbeteren. Veel suc6 verder
Zou kunnen dat ik naar Lier kom maar het zal in de ochtend zijn.
 
Normaal zit ik daar de ganse dag op de clubstand van onze club
(als ik niet aan het shoppen ben)

Cheers,
André
 
.......zit nu toch 6 weken thuis met ne voet in de plaaster........

Nog een klein vraagje: komt er iemand van jullie naar Lier voor de convention 2010?

Gasten !!!!!!! das hier een straffe modelbouwer, steekt express zijn voet in de plaaster om te kunnen thuisblijven om te modelbouwen . Een echten !!!!

Normaal gezien kom ik naar Lier en zal mijn Jagdpanzer eens op de wedstrijdtafel parkeren.
 
Hier zijn we dan, euhm... aangezien ik geen testmodellen heb is dit dus mijn enige model (of testmodel). En ik denk dat ik het verkl:O:Ot heb. Terug herspuiten zal wel te laat zijn zeker? :(:(
p1020943m.jpg
[/URL][/IMG]
p1020944y.jpg
[/URL][/IMG]
p1020945i.jpg
[/URL][/IMG]
p1020947y.jpg
[/URL][/IMG]
p1020949e.jpg
[/URL][/IMG]
p1020950h.jpg
[/URL][/IMG]
 
Erwin, een model heeft altijd z'n nut, binnenkort zie jij dit werk als een testmodel, zo simpel is dat. De foto's tonen in elk geval dat je vanalles wil proberen en experimenteren, dus dat belooft een heel snelle evolutie in je werk !

Mijn twee centen waarmee je kan doen wat je wil :

- foto 1 : ik zie enigzins repetitieve schade in je whitewashlaag, probeer volgende keer 'ns iets meer variatie aan te brengen.

- foto 2 : de roestaflopertjes zitten prima van kleur, maar ze horen recht naar onder te lopen omdat dit een heel traag proces is.

- foto 3 : roest kan je beter spaarzaam toepassen. Je kan ook variatie maken in de roestkleur, van heloranje bijna tot donkerbruin (oude roest).

- foto 4 : op deze plek vind je olievlekken, brandstofplekken, viezigheid en stof erdoorheen...dit komt me net iets te eentonig over (het bruine).

- foto 5 : dit vind ik een zeer mooi gedeelte op je tank, de vlag steekt ook mooi af (prachtig geschilderd !), ik zou enkel meer variatie aanbrengen in je oppervlakteschade.

- foto 6 : pinmark alert ! Dit zijn zo van die rotzakjes die je echt moet opsporen en wegwerken, de verf verraadt hun aanwezigheid des te meer.



Als je zo snel blijft evolueren (dit model heeft echt wel kwaliteiten !) kan je binnenkort aan ONS vertellen hoe we de zaken beter zouden aanpakken.

Vriendelijke groeten,

GUnit.
 
Ik had nu ook geen topmodel verwacht natuurlijk, en ben nog vrij tevreden met wat ik al heb. Maar er moet inderdaad nog wel t'één en t'ander veranderen. Hetgeen wat wel het meest frustreerd, is de onwetendheid van de basistechnieken. Gewoon niet weten wat en hoe. :aargh4:
Ik ga hem gewoon zorgvuldig proberen af te werken en dan afwachten tot de Convention Lier 2010, waar ik mijn ogen en oren de kost ga geven!:yikes:
Merci voor de positieve commentaar, da kikt wel wa op!:alcoholic:
Grtz, Erwin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan