Hoofdsponsor

Anders / onbekend Castel Sant'Angelo [DONE]

  • Onderwerp starter Christophe
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Om eveneens een beetje voorbereid te zijn op de groepsbouw want ik heb nog nooit een papieren model gemaakt ben ik begonnen aan dit modelletje.



Het bestaat uit 7 bouwplaten en 11 pg uitleg. Ik heb het gevonden op de site van Canon.

Hier de eerste foto's.











Er zitten hier en daar nog wel een paar foutjes in maar het is vooral een kwestie van oefenen.
Ik ben benieuwd naar wat het zal zijn voor de groepsbouw.

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee Fred dat is niet de bedoeling :laugh:

Ik heb wel bewondering voor diegene die die bouwplaten maken. Dat lijkt mij ook niet simpel. Want alles past zo mooi perfect in elkaar.

Christophe
 
Aah, de fameuze Gevangenis van de Kerk...ik durf bijna te wedden dat die kerels daar in Vaticaanstad wensten dat er niet zoiets bestond als "Beschermd Monument"... ik ben er zeker van dat ze heel dat kasteel het liefst van al uit de geschiedenis zouden willen verwijderen :)
 
Ik heb wel bewondering voor diegene die die bouwplaten maken. Dat lijkt mij ook niet simpel. Want alles past zo mooi perfect in elkaar.

Christophe

Er schijnt een pc programmaatje voor te zijn.....

Fred
 
Er schijnt een pc programmaatje voor te zijn.....

Fred

Je doelt wellicht op Pepakura Designer, denk ik. Echter de bouwplaten die ermee gemaakt worden, worden over het algemeen enkel geopend door Pepakura Viewer (gratis), die bouwplaten zijn echt niet van de poes hoor, met minuscule stukjes en dergelijke... een handleiding is er dan meestal niet, want dan moet je de 3D afbeelding draaien, in-en uitzoomen om te zien waar welk stukje hoort te komen.
 
Aah, de fameuze Gevangenis van de Kerk...ik durf bijna te wedden dat die kerels daar in Vaticaanstad wensten dat er niet zoiets bestond als "Beschermd Monument"... ik ben er zeker van dat ze heel dat kasteel het liefst van al uit de geschiedenis zouden willen verwijderen :)

Hier een korte uitleg over het gebouw:

Ontworpen worden als een mausoleum, gebouwd worden met dat doel en eeuwen later een museum zijn. In de tussenliggende jaren / eeuwen heeft het ook dienst gedaan als een verdedigingsbolwerk. Vele pausen hebben hier hun veiligheid gezocht en tijdens de periode dat het een gevangenis was, zijn er vele beroemdheden te gast geweest.

Legende in het kort
De Engelenburcht heeft zijn naam te danken aan een legende. Op kerstdag 590 hield Paus Gregorius I (paus van 590 tot 604) een grote plechtige kerkelijke optocht om God te smeken een einde te maken aan de heersende pestepidemie. Tijdens een smeektocht (processietocht) droeg de paus een afbeelding van de maagd Maria. In een visioen zag hij boven het mausoleum de aartsengel Michael zijn bebloede zwaard in de schede steken, wat betekende dat Gregorius' bede was verhoord en de strijd tegen de pestepidemie voorbij was. Waarschijnlijk heeft de burcht tijdens deze gebeurtenis zijn huidige naam “De Engelenburcht” gekregen. Paus Bonifacius IV (regeerde van 608-615) liet op de plaats waar de aartsengel zou zijn neergestreken een kapel bouwen.
Het gebouw is vanaf de 15e eeuw tot 1901 gebruikt als gevangenis, waar diverse beroemde gevangenen vertoefd hebben.


Christophe
 
Mooi stukje geschiedenis bij je bouw.:22:

Fred
 
Mooie keuze hoor, ben dan ook zeer benieuwd naar de rest van het bouwwerk.

En leuk dat je een stukje geschiedenis erbij plaatst. Ik vind dat zo´n extra stukje een topic wel compleet maakt.... :)
 
Mooi model Christophe. Zal ik zeker (zelf beginnende papierbouwer) volgen.
 
Succes er mee! Als aspirant papierknutselaar ga ik dit draadje ook volgen.
 
Hier nog een paar foto's van de laatste vorderingen.





Tot nu toe valt het allemaal nog wel mee en past alles mooi in elkaar.
 
Mooi Christophe!
Zijn de Belgische eurocenten zoveel groter als elders :8 of is dit gewoon heel klein papiervouwwerk....
 
Bedankt Wim.

Ik frees die eurocenten zelf, deze is eigenlijk 10 cm in diameter. :D:D:D:D
 
Ik heb dus voor dit project Bristol van 200gr gebruikt en ik merk nu dat dit te dik is. Bepaalde stukkjes passen hierdoor niet mooi in elkaar. Ik ga dus voor de groepsbouw zeker overgaan op 160 gr.
Dit is wel een goede oefening voor het uiteindelijke project. Ik heb al veel bijgeleerd.
Foto's volgen, ook van de fouten.

Christophe
 
En zo kunnen we dus van elkaars "fouten" leren! :33:

Fred
 
Hier een paar foto's waar je kan zien waar het fout zit.



De toren hier staat helemaal scheef. Ik heb vanalles geprobeerd om hem recht te krijgen maar het ging niet.



Ook op deze foto zie je dat de hoek vooraan een millimetertje open staat.




Ik heb wel gemerkt dat het gemakkelijker is om de onderdelen met veel lippjes eerst te rillen en dan pas uit te snijden. Maar misschien dat Fred hier kan zeggen wat zijn ervaring is.



Ik ga dit project wel verder afmaken, maar ben niet echt tevreden met het resultaat.

Christophe
 
Probeer eens de lipjes dunner te maken.
Je gaat zachtjes over de vouwlijn met een scherp mesje, en daarna kan je een laagje van het papier "afschillen"

Lukt soms bij mij.
 
Daar had ik bij de Vmax ook wel eens last van.
Ik sneed er dan gewoon een paar uit dan.:ohmy::ohmy:

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan