Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ben eindelijk mee .
Hoe minder gewicht in de wagen hoe sneller hij rijd.
Mooi in ieder geval en tof dat ik de twee delen apart kan zien.
 
Bedankt voor de reacties.

Klopt wat de gordels betreft, ik had het pas door toen ik de foto's bekeek dus zal nof even kijken of er iets aan te doen is nu alles op zijn plek zit.
 
Ziet er echt knap uit.Welk materiaal zijn die gordels? Willy.
 
Bedankt Willy, Ik heb voor de gordels plakband gebruikt en dit geschilderd, het plakband wat ik heb gebruikt is veel te stug bleek later dus als het nog eens voor kom dat ik gordels moet maken dan zal ik voor een ander materiaal gaan.

Het BMF werk is gedaan en de decals zijn geplaatst nu even een dagje wachten en dan kan de vernis er weer bij gepakt worden.

27fe851070da5eb4ba850d357196712c.jpg

3cdcf9567dd5b1758bd1a9388e8ac949.jpg

Daar de gordels met geen mogelijkheid door wilde hangen heb ik maar een andere manier toegepast probleem opgelost.

77fa84f35d80a3826605cb87d3f6e42e.jpg

BMF (Bare Metal Foil) Special :)
Kleine uitleg hoe te werken met BMF dit is mijn manier van werken.

1 Materiaal dat er nodig is, BMF, Scherp mes met veel reserve mesjes want je moet regelmatig een nieuw mesje nemen om makkelijk te kunnen snijden, Wattenstaafjes voor aan te wrijven en tandenstokers om de BMF goed aan te drukken. Niet op de foto een pincet om de BMF op zijn plek te krijgen.

2 Bij ramen doe ik altijd eerst de hoeken. Dit vind ik makkelijk omdat je dan niet een lange strook BMF aan het stoeien ben om het netjes rond te krijgen.

3 Daarna met strookjes BMF opvullen.

4 Als eerste pak ik de staanders/spijlen aan en daarna pas de lange stukken zie volgende foto`s.

5 Foto`s 5-6-7 is de algemene werkwijze met BMF. Eerst een strook aanbrengen die je aan de uiteinden voorzichtig aandruk.

6 Daarna met het wattenstaafje lichtjes aandrukken, die dit voorzichtig om eventuele plooien te voorkomen is dit eenmaal gedaan dan kan je nogmaals met het wattenstaafje het BMF iets steviger aandrukken.

7 Als laatste met de tandenstoker de BMF goed aandrukken in de naad waar gesneden moet worden.

8 Bij de spijlen de BMF insnijden en aandrukken met het wattenstaafje.

9 Het eindresultaat van al het gepriegel :)

10 Rest nu alleen de binnenzijde nog af te werken door voorzichtig het rest materiaal weg te snijden.

Ik vind zelf dat dit werk aardig wat weg heeft van behangen alleen is het allemaal wat kleiner :8

b6d8218a5137488783f9fd5789886449.jpg
 
Hey Ron ,

Gordels veel beter nu 😄
Zeer mooie how to voor de BMF. Kijk uit naar het vervolg.

Greetzzz Modest.
 
Onder de indruk van wat je daar uitsteekt pfff. knap.
 
Bedankt mannen :)

@Modest, De riemen zien er zo en stuk beter uit maar voor mij is het net nog niet kloppend maar vind het voor nu wel best :)

Pascal het is inderdaad een werkje wat je niet even in een middagje doe je moet echt wel je kop erbij houden want een keer verkeerd snijden is of een snede in je lakwerk of opnieuw starten. Ook uitkijken voor je vingers met dit soort mesjes weet ik uit ervaring.:wub:
 
Ziet er mooi uit met daarbij een goede uitleg.
Marc S.
 
Mooie uitleg. Als je een fout hebt gemaakt, kan je dan de BMF er terug afhalen na het aandrukken ?
 
Bedankt Marc S. en Michel.

Ja Michel de BMF kan je weer verwijderen als je een foutje heb gemaakt, gaat niet altijd makkelijk maar is toch nog goed te doen met geduld.
 
Ah ok, goed om weten. Als ik ooit eens een auto maak ga ik dit proberen.
 
Het leven van een modelbouwer gaat niet altijd over rozen :)

Ik had de Beemer zijn eersten lagen Tamiya clear gegeven laten drogen een paar dagen en toen licht opgeschuurd en weer een paar lagen Tamiya clear aangebracht en toen kreeg ik een ongewenste reactie, erg vreemd ik deed niets anders dan wat ik altijd doe. Nu zit ik me te bedenken dat de eerste lagen Tamiya clear uit een potje kwamen die ik nog had staan en de volgende reeks lagen Tamiya clear waren pas aangekocht dus een verse lading clear erop. Dus het enigste wat ik me nu kan bedenken is dat de oude en nieuwe laag Tamiys clear niet echt vriendjes waren.

Ze roepen altijd in het echt ziet het er stukken beter uit maar in dit geval precies andersom. Op de foto is hij al een beetje nat geschuurd met korrel 400.
8e3ee8334af336d91801b6b4b4bf9f5a.jpg

Nog een enkel stukje nakijken. De witte stofjes zijn van een stuk papier wat ik gebruikte om mijn werk telkens droog te maken om te controleren of alles nog goed gaat :)
1719301fee9e96826edf98e195c62924.jpg

2 uur later.
b8571208223179376a31d1e64fb07991.jpg
 
Ron, da's (opnieuw) balen man, het zit je echt niet mee met deze wagen.
 
Bij mijne BMW juist hetzelfde weet ge nog ?
 
Weet je waar ik het meest van baal Erwin dat is dat ik het niet weet wat de oorzaak is. Maar nu is het alleen nog een kwestie van polijsten en poetsen.

Coachke nu je het zeg herinner ik me het weer. Je zal bijna zeggen dat er iets in het plastic zit wat problemen wie zal het zeggen?
 
Oei dat is jammer. Was het een spuitbus of met de aibrush?

Vreemd toch hé.
 
Chinees voor mij maar het leest niet gezond met de verf..
Maar schijnbaar kan je het nog rechtzetten als ik het goed lees.
Moed in deze wel deugniet van een auto.
 
Die BMW is blijkbaar vervloekt. Soms kunnen de weersomstandigheden ook een rol spelen bij het spuiten, luchtvochtigheid of te droge lucht. Meest waarschijnlijke oorzaak is de 2 verschillende vernispotjes denk ik. Hopelijk geraakt je nu zonder verdere problemen tot op het einde. Willy.
 
Michel ik gebruik geen spuitbussen dus alles met het kwastje en airbrush :)

Willy ik denk ook dat de schuld bij de oude en nieuwe vernis lig. Zoals ik altijd het is maar plastic en verf en gaan rustig verder met de BMW from Hell :laugh::laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan