Hoofdsponsor

1/35 overzet schuit [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

amazone

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
4.896
had nog een mooi prentje tegen gekomen dat ergens tegen de muur hing en vond het op zich wel erg mooi .
daarom wil ik het ook weer maken . want er is niets zo frustrerend dan heel de dag wachten tot de lijm hard is en dan met je duimen liggen draaien :wacko:

het is dus maar een kleinigheidje waar tog heel wat werk aan is.

DSC01187.jpg

het scheepje gaat erg mooilijk worden :nowink: maar dat ga ik het laatste maken van allen.
eerst moet ik de koets zien te maken . ik heb nog een plastic kid liggen 1:35 van een boere kar met 2 paarden dus daar ga ik wel wat van gebruiken zoals de paarden en de wielen + assen. de koets zelf ga ik dan zelf moeten maken.

ga het dan weer in een klein diotje gieten want dat maakt het verhaaltje wat af.

alle info is natuurlijk van harte welkom
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier er mee Dirk.
Maar wat het moeilijk aan deze boot, ze ziet er simpel uit, maar dat kan bedrieglijk zijn.
 
thx wim het scheepje stelt wijnig voor en dat kan iedereen hier op het forum wel maken.
maar het is niet omdat het makelijk is dat het niet mooi kan zijn.
de meesten willen een ingewikkeld schip maken ( ik ook ) maar de éénvoud kan soms ook mooi zijn.
dit is gewoon bouwen zonder nadenken enkel de koets is redelijk mooilijk om helemaal zelf te maken dus daar licht deze keer de uitdaging. en daar gaat waarschijnlijk ook de meeste tijt in steken.
 
Leuk idee Dirk, succes met de uitvoering ervan.
Zo te zien aan het plaatje gaat het hier om een veerpont aan een kabel. De voorste en achterste man zijn duidelijk met een kabel bezig.
Ga je die ook in je dio verwerken?

Fred
 
Laatst bewerkt:
hoi fred ik dacht eerst dat ze alle drie een stok vast hadden maar nu je het zegt zou dat inderdaad wel eens een touw kunnen zijn . en alleen de man opzij van de koets met een stok om een beetje bij te sturen voor de stroming.

dat heb je goed gezien thx 8) als dat zo is ga ik het zeker zo maken .

wel weet ik niet of de koets hele maal uit hout is ze lijkt me overtrokken te zijn met stof of leer. weet iemand daar mischien iets van ?
 
......wel weet ik niet of de koets hele maal uit hout is ze lijkt me overtrokken te zijn met stof of leer. weet iemand daar mischien iets van ?

Hier enkele foto's die wellicht kunnen helpen?
main.php


main.php


main.php


Zoals je kan zien zijn niet alle koetsen volledig uit hout gemaakt ;)
Mocht je meer afbeeldingen willen zoeken op het net, zoek dan eens onder de naam Horsedrawn coaches ;)
Veel suk6 met deze originele schuit :D
 
thx beyond
dit is de kid die ik nog had liggen waar ik een paar onderdelen van gepakt heb

DSC01202.jpg

dit word de voorkant

DSC01201.jpg

achterkant

DSC01200.jpg

zijkant

DSC01199.jpg

deze hollandse koets is weer een raar ding als je naar andere koetsen kijkt dan is het stuk waar je gaat zitten licht dit boven de assen . bij de hollanders is dit weer anders natuurlijk
 
Dit is er terug eentje om te volgen.

Grtz Bart.
 
ik heb geprobeert het zo goed mogelijk naar het prentje te maken maar zoals schepen zullen er ook vele verschilende zijn .

IMG_0004.jpg

IMG_0002.jpg

de binnenkant heb ik bekleed met stof en buiten staat alles in de plamuur dat kan hard worden.
 
om het leer te bekomen aan de buitenkant koets heb ik ff een testje gedaan waar ik best over content ben

geschilderd met aqua color van ravell lederbraun nr 84

ik heb een koffie zakje gepakt omdat hier tog een soort lederen tekening in zit en dit geschilderd.

005%7E34.jpg

003%7E53.jpg

002%7E56.jpg
 
Hoi Dirk,

Wat een orgineel idee en de bouw ervan gaat je goed af, en een koffiezakje ja zo zie je maar de meest gewone dingen lossen een moeilijk probleem op.

Succes blijf zeker volgen.

Gr
Dirk
 
Dat is inderdaad een heel mooie idee met die koffiefilter, de structuur zit er knal op.

Grtz Bart.
 
heb het leer aan de deur ingebonden. het touw ga ik nog wel zwartmaken

010%7E8.jpg
 
Mooie oplossing met het koffiezakje.
Alleen de touwen ogen nu best wel groot, hoort dat zo?
 
denk omdat het wit is wim maar ik heb ze al zwart gemaakt en ook het frulletje bovenaan er tegen gehangen. heb het meisje ff op het dak gezet voor de schaal dat maakt het enigsins beter om inteschatten hoe groot alles is. het touw is 0.5mm touw

013%7E5.jpg

de deur stijlen zijn 3 mm en daar moest ik omheen met mijn touw mischien bedoel je dat dat ze wat ver naar buiten geknoopt zijn. maar dat kon ik hier niet anders maken. op de foto boven vallen ze ook erg op dus dacht ik dat het niet zo erg ging zijn.
 
Het ziet er al bijna uit zoals op de tekening. Mooi werk hoor.

Grtz Bart.
 
Ziet er heel goed uit Dirk.
Ik vind dat je heel heel dicht komt bij wat je op de foto ziet.
 
thx mannen

heb nog eens 2 dagen tijt gehad om de koets af te werken.

010%7E9.jpg

008%7E11.jpg

005%7E35.jpg

011%7E5.jpg
 
Dat gaat weer snel Dirk :).
Het wordt heel mooi en inderdaad vallen die 'witte' touwen nu niet meer op.
 
het kleine meisje poseerde ook eens graag

006%7E25.jpg

003%7E54.jpg

voor de drie mannen die de boot voort roeien heb ik de nog overgebleven rangers die in de doos zaten van mijn saving private rian eens goed onder handen genomen zodat ze er uit gaan zien als normale burgers er was heel wat vijl en schuurwerk aan als ook heel wat plamuur maar het schijnt wel te lukken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan