Hoofdsponsor

1/24 Revell '66 Shelby GT350R [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joachim

Guest
Hierbij men nieuw project se :)

Het gaat om deze kit:

DSCN0770.jpg

DSCN0771.jpg

DSCN0772.jpg

Voor ik begin wil ik iets vragen, zetten jullie de primer rechtstreeks op de onderdelen in de spreus of halen jullie ze er eerst af?

Ik zit met de vraag omdat alle delen genummerd zijn natuurlijk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij eerst voorbereidend bouwen en dan primer.
Dus vb,motor,body,carosserie eerst zoveel mogelijk bouwen.Natuurlijk zorg je er voor dat er geen chromed of plated parts dr al opzitten.
En vooral goed de naden schuren en putty he maatje.
Have fun want het is een toch wel zeer mooie kit.
Ik kocht me de Mercury Comet 67,we zitten beiden in de american style bro!!!!
 
Als ik alles al ineen steek gaat het schilderen niet zo makkelijk he? Daarmee dak erover twijfelde.

It's america all the way e :)
 
Als ik alles al ineen steek gaat het schilderen niet zo makkelijk he? Daarmee dak erover twijfelde.

It's america all the way e :)

Ja kan ik inkomen maatje,als je geen air of spuitbus hebt ja.
Maar je gaat dat goed doen ben ik duizend procent zekers van,zekers met die amerikaanse wagens
 
Joachim met spuit bussen voor je grond laag en kleur kan je even mooi resultaat bekomen als met AB
zou ook zoals doomwad al aangeeft voorbereidend werk doen en zoveel mogelijk bouwen

tom
 
Ik heb al wat tips gehad en ik ga het volgende doen:

Elk onderdeel gaat uit de spreu en wordt apart bewerkt voor gietnaden enz.
Een dryfitje doen.
Vervolgens krijgt alles een grijze primer.
Daarna ga ik stukken, die in dezelfde kleur moeten, plakken en verven.
En dan volledig in elkaar steken.

Dit gaat een beetje mijn inspiratie zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=VKinBoQHCfQ&feature=player_embedded

Ik heb nog niet de skills om alle aanpassingen te doen, maar de manier van paint ga ik zeker volgen.(carrosserie kleur in interieur.)

De kleur gaat deze worden:
Tamiya TS 18 (Metallic red)
ts18.gif


En ik twijfel nog of het hart van de velgen chroom blijft of dat ik dat goud of zwart zal verven
 
hoi, ik zou bepaalde onderdelen samen lijmen voor te spuiten, omdat je anders toch opnieuw gaat moeten beginnen. bvb chassis, motor, versnelleingsbak ... is natuurlijk geval per geval te bekijken. Ik zou eerst enkele verslagen lezen, de stukken apart kuisen en eens bekijken hoe deze passen en welke groepen je op zijn geheel kan schilderen/spuiten voor je er effectief grondverf opzet. Je moet er rekening mee houden dat de plastic-lijm niet hecht op geschilderde oppervlakken, en dat je dus de contactvlakken eerst moet kuisen voor te lijmen, en dat je na het lijmen eventueel nog een naad moet wegschuren. (waterbestendig schuurpapier 400/600) Als je met spuitbussen spuit, niet beginnen spuiten rechtstreeks op je model, maar ernaast en dan erover passeren, en iets verder dab je model eindigen, kwestie van overal een gelijke hoeveelheid te kebben. Als je nog vragen hebt, stel deze gerust...
 
Tnx voor de ruime tips! Zal er zeker rekening mee houden.

@Silenoz: Zo probeer ik telkens mijn body te spuiten, maar toch bedankt van die techniek te bevestigen :).

@Dikkie dik: De kleur zal idd overeenkomen, alleen is die van mij metallic, dus hij zal ietsje anders zijn. Maar dat model ziet er wel heel strak uit!
 
En hier ben ik dan met vorderingen. Zoals gewoonlijk beginnen we met de motor!

DSCN0773.jpg
DSCN0775.jpg
DSCN0776.jpg

Ik ga alles stuk per stuk bekijken van de motor. Dit zijn al kleinere stukjes die makkelijker te verven waren.
Hier heb ik het blok en de versnellingsbak in primer gezet:

DSCN0777.jpg

En ik ga de Cobra kleppendeksels gebruiken voor wat opvallende stukjes.
Ik heb ervoor gekozen om de chroom erop te laten, zodat de rode verf een chrome look krijgt.

DSCN0778.jpg

Ik ga als de verf droog is de verf wegschuren van de letters en de 'strepen' ernaast, zodat dit wel in chroom staat.

En hier is de versnellingsbak net geverfd:
DSCN0779.jpg

I'll keep you posted!
 
De covers zien er zeer goed gelukt uit.
Enkel de transmissie, daar zou ik je willen wijzen dat je de 2 delen beter eerst tegen elkaar had gelijmd, dan geschuurd en geplamuurd waar nodig. Dan zou je die opstaande rand niet zo zien zoals deze nu de twee delen van elkaar scheid.
Voor de rest: "goe bezig"
 
Ja idd, die breuk had ik zo kunnen wegdoen, maar ik heb dat materiaal er niet voor.

Bij het volgende model ga ik zien dat ik dat vind ;)
 
zoals exserco al aanhaf : beter eerst de motorblok en versnellings gedeelte te lijmen en openingen opvullen en schuren vooraleer je ze in primer zet
je kan dit nu nog doen en opnieuw primer er op dat heeft echt meerwaarde aan je opbouw van je motor
kleppen deksel ziet er goed uit
blijf je volgen
tom
 
dat kan je nog wel doen Joachim , even het vijltje erover heen , en paint
 
Idd, maar ik heb geen plamuur. Ik weet niet of men lokale handelaar dat heeft liggen.
Achter wat moet ik juist vragen? Er ligt wel putty, maar ben ik dan juist?
 
Jawel, de putty is eigenlijk de plamuur van de modelbouwer.
Je moet maar eens een soort of 2 kopen en uittesten. De ene bouwer werkt liever met dit merk, terwijl de andere bouwer liever iets anders gebruikt.
Ik gebruik de putty van Revell voor grote te vullen vlakken en deze van Vallejo voor kleine putjes. Maar nogmaals, dit is persoonlijk.
 
Ha ok tnx :). Ik zag enkel die van tamiya liggen, heb er nu ni zo op gelet. Ook een degelijke putty?
 
Ik denk van wel, maar zoals gezegd, koop er enkele verschillende en probeer ze eens uit. Het hangt van persoonlijke smaak af waar je het liefste mee werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan