Hoofdsponsor

1/48 Skytrain C-47. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hallo vrienden,

Omdat het veel te koud is om nu verder te airbrushen aan mijn lopende project, heb ik besloten om alvast dit topic te starten, de bouw van mijn C-47 uit de Italeri kit.

De bouw en de afwerking ga ik zoveel mogelijk doen samen met Erik aka Modelbouwerke, maar dat wisten jullie al.

Ik zag dat Erik in zijn topic reeds de doosinhoud heeft getoond, dus die moeite kan ik me alvast besparen (oh I love duo building !).

Zoals iedereen wist, is deze kit een beetje gedateerd (understatement), en rommelt het hier en daar aan perfectie. Mijn bedoeling met deze kit is echter eenvoudig : veel plezier hebben aan de vermoedelijk voorspoedige bouw ervan én tegelijkertijd proberen om een overtuigende impressie neer te zetten van dit wonderlijke vliegtuig.

Gunit.
 
Als ik zo vrij mag zijn???

START

:laugh::laugh::laugh:

;)
Grtz,
Beyond

PS:
Veel suk6 GUnit
Maak er samen iets moois van :)
 
G, jij ook veel plezier en succes met de bouw.

Groeten,
Swa
 
Jongens, morgen gaan Erik en ikzelf starten met ons gezellige duo bouwtje van de C-47 met D-Day striping. Allereerst komt het zeer spartaanse en weinig onderdelen tellende interieurtje aan de beurt.

No nonsense bouw, straight from the box, geen PE, geen historisch verbeterde toestanden, hier volgt een Italeri oudje met al z'n onvolmaaktheden, geserveerd in een bedje van vreugdevol schilderwerk.

GUnit.
 
Joepie, GUnit gaat er in vliegen ;)

Ben benieuwd...

Grtz,
Beyond
 
Jawadde dat wordt weer smullen :)

Laat de foto's maar komen.

Groeten, Pascal
 
Hola jongens, ik vrees dat er niet echt veel te smullen valt ! Maar ik heb er wel lol van.

In de eerste plaats is het pover gesteld met de cockpit, veel onderdelen zijn er niet te lijmen. En het betreft meestal zachte details. Enkel het instrumentenpaneeltje is wel aanvaardbaar. Maak dat dus maar eens boeiend...en om nu hier alles helemaal te gaan detailleren, past niet in mijn schema ivm. "Wilkommen !".

Aan de andere kant is het wel zo dat je er later door het frontraam geen steek meer van ziet, behalve twee zetelrugsteunen dan. Het zou misschien zelfs zonde zijn om hier bakken tijd in te steken ? Ik maak me er dan ook niet te druk om.

Over de fit kan ik evengoed kort zijn : gedateerd, niet haarzuiver, kortom een uitdaging om dit zinkende schip te redden.

De cockpit en de cargoruimte werden in een ietwat opgelichte vaalgroene gezet, waarna ik enkele dingen basic in hun kleur penseelde. Ik deed dit met acryl en in heel dunne laagjes.
Dit gaf me de gelegenheid om een beetje te washen en te drybrushen (niet op foto). Ik ga nog enkele zaken een beetje bijwerken en dat is dan dat alvast.

HPIM9714-800.jpg

Ik zou zeer graag een vliegende kist van deze maken, dus met ingeklapte wielen en de propellors vervangen door transparante schijven met wat artificiële draaiing in.
En hij gaat in de regen vliegen, als alles wat wil meezitten, en wat Flakexplosies moeten omzeilen, later meer !

Het was een fijne voormiddag met Erik alias Modelbouwerke, dat moeten we meer doen !

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, ze zijn gestart ^^

Ik weet dat de bedoeling is om deze kit OOB te maken, maar misschien kunt ge toch de veiligheidsgordels maken ? Ik denk dat ze nog wel te zien zijn door de kleine cockpit vensters.

Groeten, Pascal
 
Hoi Pascal, dit heb ik ervan gemaakt :

ventjes-2.jpg

Tot later ! De binnenzijde is bijna klaar, de twee helften worden verlijmd straks !

Vriendelijke groeten van Guy.
 
Guy,

volgens deze laatste pic, passen de 2 helften niet te goed opeen. Of zie ik het verkeerd?
 
Hey Dominiek, dat valt mee, het probleem situeert zich eerder onderaan bij de vleugels. Maar dit is reeds ten dele opgelost, dus straks komt dat wel goed zonder het vliegtuig echt te forceren. Ik heb er twee bemanningsleden in gezet, en ze maken zich, zoals u, ook wat druk om die scheur in het dak.

Later een pic van de symbiose der helften !
 
De samenvoeging is een feit, dit was best spannend. Op de foto zie je het vulwerk van de naad die er zat.

3-3.jpg

Nu alles netjes opschuren, opnieuw uitvullen, etc...
De paneellijnen zal ik moeten rescriben, die zijn echt ondiep.

GUnit.
 
Even een bla bla update van de werken.

De landingsgestellen heb ik van uitgeklapt naar ingetrokken verbouwd, wat niet veel om het lijf heeft gehad. Toch is het effect denk ik, wel de moeite, je ziet niet zoveel een C-47 met ingetrokken wielen in modelbouwland. Verder werden de vleugels en de staart helemaal geassembleerd, geplamuurd en glad gezet. En ja hoor, weer ben ik helemaal in de ban aan het geraken van vliegdinges. Mijn Lancaster MKIII van Revell die ik onlangs gekocht heb, gaat er spoedig aan moeten geloven.

Later een foto updateje.

Morgen naar Leopoldsburg jongens ? Ik hoop jullie te ontmoeten.

GUnit.
 
Hey GUnit,
Dit ziet er veelbelovend uit hoor.
Ben echt benieuwd naar de schilderwerken op deze vogel...

Morgen ben ik er ook ;), rond de middag....

Grtz,
Beyond
 
Beyond en andere vrienden, ik heb een van beide motoren in twee metaalkleuren gezet, en een transparant stukje plastic uitgesneden en bewerkt voor het simuleren van een draaiende propellor. Met staalwol en schuurpapier kom je een eind. Toch ga ik proberen een tweede plaatje te maken, waarna ik uiteraard het mooiste zal gebruiken. De tweede propellor zal waarschijnlijk niet draaien wegens een brandende motor (die wil ik proberen te simuleren met "staalwolvlammen", puur experimenteel). Een geraakte C-47, het gebeurde spijtig genoeg meermaals, vandaar.

Morgen wil ik de behuizing van de motor langs binnen in de verf zetten, je ziet langs de motor nog net een randje...

Ik zie wel waar dit luchtschip strandt, ik heb er momenteel echt alleen maar lol van !

Vriendelijke groeten.
 
Hey Gunit, :)

Dit wil ik wel eens zien man, ge laat me kwijlen...:wub:
 
.............. Een geraakte C-47, het gebeurde spijtig genoeg meermaals, vandaar.

:O:O Hoe kan dat nu, mijn flak is nog niet eens volledig klaar....:(
Maar ja, dat komt er van als je te dicht over mijn dio vliegt....:laugh::laugh::laugh:

................

Ik zie wel waar dit luchtschip strandt, .............

Zeer waarschijnlijk ergens te velde,enkele kilometers achter mijn bunker :P:laugh::laugh:


Nu even serieus, dit zal van deze vlieger (alweer) een origineel stukje maken, maar wat kunnen we dan ook verwachten van jou ;)
Ben benieuwd naar de foto's... dat wordt gegarandeerd weer smullen :)

Suk6,
Beyond
 
Hoi mannen, tja, verdorie he...ik geraak er niet uit, nu ik een erg leuke techniek heb bedacht om een draaiende propellor nog echter te doen lijken. Later hierover meer want deze smid heeft geen geheimen (wisten jullie al).

Alleen dat uitsnijden van zo'n rond plaatje transparant plastic, is daarvoor geen tooltje in de handel bij jullie weten ? Ik zit hier nu zelf iets te fabriceren, maar of het lukt om echt twee identieke te maken ???

Ik toon vanavond een foto van m'n motors of toch wat je ervan gaat zien in het vliegtuig zelf. En laat dan de tips maar komen he, vliegtuigen zijn jullie specialiteit en ik ben hier een echte rookie !

GUnit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan