Hoofdsponsor

1/35 1:35 US Pathfinder Officer june '44, Normandy. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Met de Panzer 38 (T) op een haartje na klaar, wil ik me nog eens amuseren met een figuurtje. Hopelijk vind ik m'n figuurschilder-mojo terug want het is een hele tijd geleden.

Het wordt deze van Nemrod :

SDC10639.jpg

Ik moet nog aan het opschonen beginnen, we zien wel of dit wat wordt...
 
Dan neem ik plaats naast jou peter;),altijd schitterend als er figuren op 1/35 worden geschilderd...
 
Schuif dan maar wat op mannen want ik ben hier met de cola en de popcorn.
Stoel nr 3 is voor Bibi. :D


Droop
 
we moeten niet opschuiven , het zijn banken.:laugh:
 
Ge moogt ook op mekaars schoot gaan zitten natuurlijk LOL. Bedankt alvast voor de interesse in dit figuur-topic.

Hopelijk wordt dit straks een toonbaar figuurtje...ik ben slechts gematigd optimistisch.

Deze avond werd begonnen met het opschonen van de onderdelen en ik ben al een desillusie rijker, het figuurtje is gewoon te klein voor de gemiddelde 1/35 standaard. En was dat nu maar het enige (zucht!).

Indien het hier slechts had gegaan over een zgn. box review, had ik de inhoud een 8.0/10 gegeven, er zitten immers aardige details aan het kereltje, maar...wanneer je alles beter gaat bekijken zie je echte hiaten.

Bovendien verspringen de details, waardoor plooiwerking enz. helemaal verstoord worden.

Het wordt hier alvast een kwestie van bijwerken nog voor de eerste twee delen tegen mekaar gelijmd kunnen worden. Krabben, schuren, herwerken vanbijvoorbeeld de plooien met Milliput...

Zo moesten de zolen van de jumpboots serieus bijgesculpteerd worden.

Een volgend en niet te onderschatten probleem : de onderdelen dienen verlijmd te worden met cyanolijm, maar ook na ontvetting ontstaat hier niet de kleefkracht die ik gewend ben bij resin onderdelen.

Zo wilde de musette bag onder geen beding kleven op de rug. Mijn Milliput bracht uiteindelijk de redding door op beide vlakken een dun laagje op te brengen...

Nog een small isue : de grease gun is een welkome afwisseling op de Garand, de M1 Carbine en de Tommygun, dus dit leek mooi meegenomen. Maar ik moet het wapen proberen te verbeteren! Ik zeg proberen...

De metalen staafkolf is lelijk gegoten, en tot overmaat van ramp bleek de loop afgebroken in het zakje te zitten.

Gelukkig vormen al deze tegenslagjes weer een uitdaging, zoals ik al zei 'we zien wel'.

Ach, als opwarmerke na al die tijd zal het meer dan voldoen om te schilderen met mijn leesbrilleke op het puntje van m'n neus (het Ouwe Zak-syndroom in de hand werkend).
 
Jammer om te horen dat de details het laten afweten :(
Nochtans is Nemrod niet zo'n garagekit, waar je deze zaken eerder van zou verwachten...

Nu, in jouw handen zal er waarschijnlijk wel weer iets moois uit komen ;)
Veel suk6

PS, op wie zijn schoot mag ik komen zitten???
 
PS, op wie zijn schoot mag ik komen zitten???

Op de mijne,
want ik ga da hier ook van dichtbij proberen te volgen.

Geef maar veel uitleg over alle stappen die je doet.
Kan ik er nog wat van bijleren.
 
Ik weet niet of ge hier gaat bijleren hoor, 't is zo lang geleden...

Allez, vandaag ben ik goed opgeschoten, al ben ik nog niet helemaal klaar met de verbeteringen, het werken met Milliput aan een figuurtje gaat nog.

Voor de geïnteresseerden heb ik bij het figuurtje alle uitrustingsstukken geïdentificeerd, enjoy it mannen :

3/4 aanzicht :

SDC10651.jpg

Rug aanzicht :

SDC10662.jpg

Zij aanzicht :

SDC10660.jpg

Morgen ga ik proberen een flashlight te scratchen, ik heb reeds een flap in de rugzak aangepast om er eentje in te steken.

Verder moet ik de veter aan de punt van het vechtmes bij de bottine nog een tikje laten zakken.

Ook dien ik nog een metalen kolf te prullen.

De helm moet nog afgewerkt worden met de kinband.

Maar de zin is er weer !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er helemaal geen verstand van.
Dus bijleren doe ik zoiezo.
Is wel een gedetailleerd ventje zeg.
 
Mooi gebracht, die foto's.
Ik ken niet alle benamingen van hun uitrusting, dus ik heb nu al bijgeleerd ;)
 
jawadde guy da word een zwaar gedetaileerd figuurtje zunne. wel mooi om te volgen. dus kan je me voortaan naast droop vinden (die heeft de popcorn he) en zal ook ik dit op de eerste rij volgen hoor.
 
ziet er een mooi figuurtje uit. benieuwd naar de verder details en het schilderproces... ik ga mij ook een plaatsje reserveren op de eerste rij als er nog plaats is...
 
Ik ben zeer benieuwd Guy, alvast vaan suc6 met je figuur.

Cheers,
André
 
ziet er een mooi figuurtje uit. benieuwd naar de verder details en het schilderproces... ik ga mij ook een plaatsje reserveren op de eerste rij als er nog plaats is...

Geen probleem dan schuiven we allemaal wel een beetje op...

Verder een zeer mooi figuur Guy en geweldig gedetaileerd hier ga je zeker u handen aan vol hebben...
 
Goh, Guy die een figuur schildert, dit zal weer smullen worden! en dan nog zo'n leuke, vind de D-Day para's altijd erg interessant. Bedankt alvast voor die foto met details van het materiaal dat hij aan heeft!
 
Het zal blijken dat Guy hiermede een voorspel inluidt tot iets groots


ik heb trouwens mijn eigen 1/ 150 leeuwtje gesculpt :-)
 
Pardon pardon coming through ik wil ook een plaatsje vooraan. Ha hier is nog een plaatsje, heb je nog wat popcorn over droop?
Ik heb voor iedereen een blikje fris mee.
Dat word hier smullen, allee van het zien van je schilderwerk he Guy.
Alvast veel suc6
 
Ik heb nog nooit zoveel volk in mijn kerk gehad, nu moet ik wel héél erg m'n best gaan doen, wil ik jullie niet teleurstellen.

René, die leeuw mag je altijd een stek geven op het forum hoor.

Bedankt iedereen, vandaag niks kunnen doen, en zo heet zeg!
 
Laat ze daar maar elkaar wegdrummen om je werk te volgen , ik zal het hier wel volgen vanop mijn zeer gemakkelijke bureau stoel :)

Succes é Guy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan