Hoofdsponsor

1/72 U.S 70 ton Tank transporter met DR9 [DONE]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Nieuw gekocht en vandaag binnen, ik kan het niet laten om er direct aan te beginnen.
Schaal is 1/72 fabrikant is Takom.
Alles heel goed gedetailleerd, maar man wat klein allemaal.

Als eerste de boxattachment.jpg attachment.jpg

Het werkplan.
Ik ga de uitvoering maken die in Europa rijd, degene met de rode camo
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zei het je toch, veel te klein allemaal :D

Nee je gaat hier zeker veel plezier van hebben. Alleen, die wieltjes allemaal... :(
 
hahah Roy dankjewel. Die wieltjes zijn er heel veel, maar er is wel doorheen te komen.

De onderdelen, alles op de foto gezet, echter ik heb ze wel in het plastic gehouden, doet iets af aan de foto. Maaar het is wel heel klein spul en bij voorbaat iets kwijtraken dat risico wil ik niet lopen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is je eerste indruk?

-Spijt van?
-Uitdaging?
-Zin in?

En waar ga je mee beginnen? Eigenlijk zijn het drie kits ineen.
 
Uitdaging en Zin in.
Het volgordeplan, om te beginnen. Eigenlijk geen idee, mijn eerste gedachte is, de Truck en de DR9 en dan als laatste de oplegger. Maar ook kan het zomaar veranderen en alle 3 tegelijk, gezien de hoeveelheid wielen.
Nu ben ik bezig met de kleuren om te zetten, zodat het verfschema ook klopt en ik nergens mis grijp
 
Om je een beetje een indruk te geven van hoe groot het geheel gaat worden: dit is, weliswaar een geheel ander type, maar ook een tank transporter in schaal 1/72.

20150825_210010.jpg


Ik denk dat de groottes niet heel veel zullen verschillen. Bijna de diagonale overspanning van een snijmat dus.

Zie hier.
 
Succes Aris met deze project.
 
Heel veel succes met deze. Ook al een paar keer staan naar kijken.
 
Indrukwekkend en begrijp de zin om te beginnen volledig.
Hoe een kleine schaal een reus word.
succes en ga volgen.
 
Succes en sterkte met de bouw :)
 
Wow Aris heb hem in Houten al gezien is toch nog behoorlijk groot
Suc6 makker je gaat er tijdje stil mee zijn denk ik he
We volgen met ingehouden adem ( zo lang we kunnen he )
Grt
Marc
 
1/72 is de kleine broer in de schalen, maar deze mag gerust naast een grote broer gaan staan ;)
Ben benieuwd naar je bevindingen over dit merk.
Veel succes
 
Gaan we zeker volgen!
Als er niet genoeg detail zou zijn kan je altijd nog de remleidingen aanbrengen ook hé Aris :D
 
Als er niet genoeg detail zou zijn kan je altijd nog de remleidingen aanbrengen ook hé Aris :D

Is goed te doen hoor, ik heb voor mijn Dornier gewoon de dunste koperdraadjes gebruikt, volgens mij die welke je in speaker- of hoofdtelefoonkabel vindt:

38059867845_450513779f_b.jpg

(topic: zie hier)
 
Dat is wel een serieus project Aris.

Fred
 
Roy, Bart, Silenoz, Pascal, Ron, Marc, Beyond, Erwin, Fred. Allen dank voor de aanmoedigingen.

@Roy, ik heb hem uitgestald op een A3 snijmat, waar je het chassis van de truck, de aanhanger nek en de doorlopende balk op de juiste lengte ziet liggen, hij word ongeveer even lang als de door jouw getoonde.
@Erwin er komen geen remleidingen onder, de voornaamste reden is, de dichte plaat waar de last opstaat, van die leidingen zal nooit iemand iets zien, tenzij hij op zijn kop gehouden word. Als dat open was geweest was ik er misschien zelfs nog aan begonnen.

attachment.jpg
 
Als eerste met de truck begonnen, eigenlijk met als simpele reden, dat ik sommige kleuren verf niet (meer) op voorraad heb.
Ik kan wel vertellen, bijna geen onrechtmatigheden aan de kant en heel goed gedetailleerd. De pasvorm dat valt perfect in elkaar.

Met de truck ben ik zo goed als gereed met het chassis en wat daar bij hoort, de volgende stap, word dan de opbouw of de cabine.
Tijdens het fotograferen, heb ik het reserve wielhouder enigszins van zijn plaats gedrukt maar de lijm was nog niet helemaal droog. Onder deze houder wil ik ook nog een stukje messing aanbrengen, om extra steun te krijgen, want met de band eraan verwacht ik toch dat de hechtplaats te weinig is om het gewicht te dragen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat ziet er al goed uit Aris, je lijkt voortvarend te werk te gaan.

Nog een voordeel van deze schaal wordt je nu wel duidelijk denk ik: het bouwt heel wat sneller.

Controleer nog even de uitlijning van de twee spatschermen ten opzichte van elkaar, op je laatste foto lijkt het alsof het linker spatscherm (op de foto: rechts) een beetje scheef hangt. Dit zou gezichtsbedrog kunnen zijn, maar een korte check kan geen kwaad. Gewoon een potlood op beide spatschermen leggen, als een soort brug, en kijken of er een kiertje te zien is tussen potlood en plastic.
 
Misschien ook nog ‘even’ de naden in de tanks wegwerken. Als het allemaal perfect past en je hebt plastic cement gebruikt voor het lijmen, is het misschien slechts een kwestie van met een mesje schrapen langs de naad en dan schuren.

Dan lijken de wielen achteraan rechts nog niet perfect uitgelijnd. Ik zou ze, alvorens ze te verlijmen, even dry fitten met velg en band, om er zeker van te zijn dat alles parallel staat. Meer nog dan bij de grote schalen, valt op 1/72 elke onvolkomenheid op.
 
Amaai Aris je gaat als een speer , maar het ziet er al prachtig uit en zoals Roy al vermeld had met de gardebou ( is het Vlaams voor spatscherm :laugh: ) staat op het eerste zicht wat schuin , maar dat zal allemaal wel goed komen zeker
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan