Hoofdsponsor

1/16 Opknapper , Mars Rover diorama , BIERTJE !!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo Bouwers ,

mars_1.jpg

Hier een nieuw bouwverslag , het is een opdracht voor een duitse heer , het is eigenlijk speelgoed wat op sommige plaatsen kapot is .
Ik heb de pragned guppy nog staan , maar alle onderdelen zijn ernog niet dus dat kan even wachten .....
Hij vroeg of ik het meer realisticher kon maken na aanleiding van JPL/nasa foto,s , verder een mars landschap .
Ik heb de vrije hand erin , dus ik kan me lekker uitleven .
Ik had hem voorgesteld om het het heineken reklame uitvoering te maken ,

YouTube - Funny Heineken Commercial

Maar jammer genoeg wou hij hij dat niet , meschien dan een klein heineken details erin ;) dan wat hij weer zo kan verwijderen ...., meschien dat ik de heineken reklame uitvoering eens voor me zelf bouw .......

Ik zal de lander plateau veranderen dmv stukken in het midden eruit halen en hardware te plaatsen stof eronder van de landingsbollen die zijn leeggelopen , de Rover marswagen / robot de goede kleur en details geven en het mars landschap , weer eens anders dan het grijze maanlandschap .......

Hier een foto van het speelgoed ....

mars_2.jpg


Tot zover .................
 
Lijkt me weer een leuk project, grappig filmpje ^^

Groeten, Pascal
 
Hey Bubble.....

euhm, wat zie ik hier allemaal?
Een nieuw SF-project, trouwens een restauratie. In opdracht dan nog wel. Er zijn steeds meer bouwers op dit forum, die kansen maken om met hun hobby een extraatje te gaan verdienen.

Je gaat er ongetwijfeld terug een juweeltje van maken. Succes ermee.
 
Dat is idd een leuke bouw. Ben benieuwd wat je hier van kunt maken.
Ga je iid zeker volgen. En tja die reklame he. Zo heb je er ook nog een met verzekeringen, Houston we've got a problem. :D
 
Zeer interessant onderwerp, dergelijk soort exploratie toestellen zouden ze eigenlijk meer in kit moeten uitbrengen. En dan bedoel ik wel mainstream kits ipv peperdure, moeilijk te vinden resin uitgaves.

Grappig reklame spotje overigens, maar een dergelijk experiment zou gedoemd zijn tot mislukking, en kan enkel slagen met een belgisch biertje :D
 
Hallo Luitjes ,

Dit mars gebeuren is real space en geen Sf part , en ja het is jammer dat er weinig aan kit,s te krijgen is ,op dit planeten sonde,s gebied ......

Maar verder ..

het gaat redelijk zijn gangetjes allemaal , ik heb speciaal gekleurd decozand besteld , anders bij wit of grijs zou er teveel aan kleurverlies op treden bij sprayen .
Als ik het nu ga bij kleuren is het stukken makkelijker om de juiste kleur te krijgen .
Deze keer was het een flinke hoeveelheid ( ongeveer 1800 gram ) om een laagje van 4 mm te halen .....
Verder heb ik de mars lander uit elkaar gedemonteerd , en het midden sectie grof eruit gesneden ( alleen nog afwerken ) .
Toen van kunstof plaat mal gemaakt waar ik bepaalde sectie stukken eruit haal , het zijn eigenlijk platen over elkaar heen ....... met stukken eruit waar nog meer hardware zit , zoals motors en leidingen ,draden en zeer veel details .... zoals op zwart wit foto met pijltjes ......


Afbeelding_142.jpg

Afbeelding_144.jpg

Afbeelding_146.jpg

Afbeelding_147.jpg

rr.jpg

Afbeelding_149.jpg

Afbeelding_150.jpg

Dus nog genoeg te doen .......
 
Alweer een specialleke...

Zal wel weer de moeite worden, Bubblegum.
Jouw werk kennende... ;)

Mars, here come's Bubble :)

Grtz,
Beyond
 
Hallo bouwers ,

Hier een kleine update , ik ben de laatste dagen bezig geweet met het mars oppervlak en met het lander gedeelte van de mars rover twee .
het was toch flink lopen zoeken naar info qua beelden , tekeningen .
Ik had genoeg info gesprokkeld om het binnenste gedeelte van de lander te gaan veranderen .
Na eerst het stuk eruit gehaalt te hebben heb ik daarna op maat stuk evergreen plaat op maar gemaakt en afgetekent en daarna met mesje delen eruit gehaalt .... daarin komen nog de motoren en anderen hardware units met bekabeling .
Verder heb ik wit parachute stof binnen gekregen dat nog op de naaimachine bewerkt word met hele fijne steekjes en dan later on de lander wordt weggewerkt ..........

Afbeelding_046%7E0.jpg

Afbeelding_047%7E0.jpg

PIA05180_modest.jpg

Afbeelding_048%7E0.jpg

Het stukje tekst met biertje moeten jullie er niet meer bij denken , want de eigenaar wil alleen een real uitvoering en niet een commercial uitvoering , wel jammer


Bouw ze ......
 
Laatst bewerkt:
Hallo Luitjes


De onderdelen van de hubble staan goed te drogen en vandaag was ik met de lander van de mars 2 bezig geweest .
ik heb het nieuw deel toegevoegt en daarna alles flink geschuurt en toen in de primer en toen in de hoofdkleur .
Jammer genoeg , is het blokpatroon verdwenen op de op klappende delen ,omdat er een soort decal matriaal op zat dat zeer kwetsbaar en al beschadigt was , ik heb toen alles eraf gehaalt en doe het met paint en details opnieuw .
Morgen begin met de details en ga intussen verder met de motoren ......


Afbeelding_061%7E0.jpg

Afbeelding_062%7E0.jpg

Afbeelding_063.jpg

Afbeelding_064.jpg

Tot zover ......
 
Nou, dat is weer strak gespoten hoor. Ben nu wel benieuwd hoe je die leidingen aan gaat pakken met al die koppelingen enz.
 
Dank je bouwers .....

Het is om en om, nu vandaag met de mars rover lander bezig geweest , ik heb de uitklap doek delen klaar , verder heb ik het onderstuk in de zelfde hoofdkleur gespoten .
toen de motoren gemaakt van messing en kunstof , ik moet zeggen er ben er zeer tevreden over de vorm , alleen moeten het nog gespoten en goed gemonteerd worden ....
Morgen verder het details aanbengen zoals het spuiten van de hardware kasten die in het frame zijn verwerkt , verder moet ik nog kijken waar ik zeer dun kabel kan kopen .... voor de extra bekabelingen ..


Afbeelding_170.jpg

Afbeelding_171.jpg

Afbeelding_173.jpg

Afbeelding_174.jpg

Afbeelding_176.jpg

Tot zover ..............
 
Vandaag de hele dag met afplakken en spuiten bezig geweest , alle vlakken zijn ingekleurt en de leidingen en kabels.
verder heb ik de motoren ook afgewerkt en die worden morgen geplaats , in de twee lege vlakken moeten nog twee hardware onderdelen worden geplaats ..... en dan ga ik verder met de decals en de stoffen matrialen erin verwerken .......

Afbeelding_182.jpg

Afbeelding_183.jpg

Afbeelding_184.jpg

Afbeelding_186.jpg

Tot zover
 
Hallo Luitjes ...

Vandaag de motors vast bevestigd , de kabels gevlochten en toen in de primer en verf , toen voorzichtig gemonteerd ( ivm buigen kabel anders barst alsog de verf eraf ) met met gebogen messing u vormpjes .
Toen nog hardware kastjes geplaats en de decals erop .
er moeten nog twee dingen op en dan achter de naaimachine voor het stikken van de contouren op het Parachutestof en dit word dan als lege airbags onder de lander gemonteerd op het mars oppervlak ....


Afbeelding_192.jpg

Afbeelding_193.jpg

Afbeelding_195.jpg

Afbeelding_201.jpg

Afbeelding_202.jpg

Afbeelding_203.jpg

Afbeelding_205.jpg

Afbeelding_206.jpg

Afbeelding_207.jpg

Afbeelding_208.jpg

Afbeelding_209.jpg

Tot zover .......................
 
Mooi hoor!
Waar haal je al die inspiratie vandaan?
 
Dank je Exserco ,,

Ik haal de details van dit soort foto,s als je foto vergroot >>>>

PIA05180_modest%7E0.jpg

Gr Bubble
 
Maar de mars rover 2 has landed , ik heb um zo als op de eerste foto geplaats , iets schuin naar de afrit , waardoor het lijkt op de airbags aan de achterkant nog niet helemaal leeg zijn en iets hoger staat .
toen het stof eronder geprepareerd on goed mogelijk als op de foto uitgeplooit , nu moet het nog vuil gemaakt worden , maar dat is niet moeilijk , ik ga nu verder met mars wagen die ligt uitelkaar voor meer details en andere kleuren .......

oo%7E0.jpg

Afbeelding_213.jpg

Afbeelding_214.jpg

Afbeelding_215.jpg

Afbeelding_218.jpg

Afbeelding_219.jpg

Tot zover ................
 
Vandaag de mars rover wagen afgemaakt , na dat ie eerst was gedemonteerd en geschuurt en in de nieuwe paint konden vandaag de details erop , in elkaar gemonteerd en toen geplaats .
In de robot arm heb bij het einde een analist pin gemonteerd ( van een speld ) deze word in de grond gestoken en dan worden er monters genomen ......

Nu moeten de puntjes nog op de I , alle steentjes kleuren geven en dan is ie bijna klaar ..... dus de komende ronde, laatste foto,s


Afbeelding_220.jpg

Afbeelding_223.jpg

Afbeelding_224.jpg

Afbeelding_225.jpg

Afbeelding_227.jpg

Afbeelding_228.jpg

Afbeelding_230.jpg

Afbeelding_232.jpg

Afbeelding_233.jpg

Afbeelding_234.jpg

Afbeelding_235.jpg

Afbeelding_240.jpg

Afbeelding_246.jpg

Afbeelding_248.jpg

Tot zover ..........................
 
Nou bouwers ,

Dit diorama is weer ten einde , zo kun je met kapot speelgoed nog steeds een realistisch stukje diorama nerzetten ....
Ik hoop dat ervan genoten is , en ga nu de ander (hubble) verder afmaken ....
ik zal na deze fotoserie nog een foto plaatsen hoe ik um verzend naar de eigenaar met toch een grapje erin die hij kan weg halen .....

Afbeelding_253.jpg

Afbeelding_254.jpg

Afbeelding_255.jpg

Afbeelding_256.jpg

Afbeelding_257.jpg

Afbeelding_258.jpg

Afbeelding_259.jpg

Afbeelding_262.jpg

Afbeelding_263.jpg

Afbeelding_264.jpg

Afbeelding_265.jpg

Afbeelding_267.jpg

Afbeelding_268.jpg

Afbeelding_269.jpg

Afbeelding_272.jpg

Afbeelding_273.jpg

Afbeelding_275.jpg

Afbeelding_277.jpg

Afbeelding_278.jpg

Tot zover en projeckt ten einde ..............
 
Ja jongens..... dit is er weer eentje op "U" tegen te zeggen.
Schitterend afgewerkt in een niet alledaagse discipline.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan