Hoofdsponsor

1/9 82nd airborne : nieuw Alpine 120mm figuur!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gforceman

Guest
Hallo iedereen,

Het is me een eer en genoegen het volgende nieuwe 120mm figuur van Alpine voor te stellen. Het is een para van de 82nd airborne divisie, the All Americans, juni 1944. Naar goede gewoonte is alles in een aangename grijze resin gegoten die alle details bijzonder goed en scherp weergeeft. Wederom krijg je bij dit figuur twee verschillende hoofdjes : een zonder hoofdbedekking en een ander met een helm met camo en een first aid pakketje op. Maar aangezien een foto meer zou zeggen dan duizend woorden, ga ik de foto's verder laten spreken.

Het figuur voor het primen. Bij deze foto's is er nog geen putty gebruikt!

assemhelm1B.jpg



Detail foto's van de badges. Dankzij het uitstekende sculpteer en gietwerk is het schilderen hiervan een makkie :


detail1B.jpg

detail2B.jpg


En het schilderwerk tot hiertoe. Alles is wederom geschilderd met acrylverf en inkten. Het hoofdje staat er los op voor de foto's.

progress2A.jpg

progress2C.jpg

progress2E.jpg



Zoals altijd zijn alle tips, kritieken, opmerking, enz van harte welkom.

Groetjes,

Gino
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat ziet er ook weer geweldig uit. hier zitten precies veel figuurschilders met heel veel talent. en jij bent een van hen

doe zo voort zou ik zeggen
 
Ten eerst wil ik jou graag een hartelijk welkom heten. Wat je laat zien ziet er echt goed uit. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jou vorderingen. :D
 
Inderdaad welkom hier.
Wat je hier toont trekt zeker mijn aandacht.
Kun je misschien eens iets meer uitleg geven over de gebruikte technieken. We hebben al een uitleg gekregen (zeer mooi zelfs) van Carl56 over olieverven, maar eentje over acryl kan er ook nog wel bij.
 
welkom hier!
Je figuur ziet er heel goed uit ;) ook ik ben benieuwd naar hoe je dit doet met acrylverf!

grtz

merlijn
 
Ook namens mij van harte welkom.
Een prachtfiguur en zoals steeds heb ik veel respekt voor figuurbouwers die van hun projekt echte kunstwerkjes maken... ... zoals jij dus. Chapeau!


Ik denk dat onze Carl er hier een collega bij heeft gekregen. ;)


Droop
 
Gino,
Wel een wat latere reactie maar toch héél erg welkom!
Een (zéér goede!) figuurschilder komt de rangen vervoegen.

Ik heb hier al erg mijn best gedaan zoveel mogelijk mensen te overtuigen ook eens
met figuurschilderen te beginnen. Rik (=Modelengineer) heeft al veel ervaring maar eerder
in de kleine schalen (1/35 en kleiner); Siemen en Dominiek (=Exserco) gaan binnen afzienbare tijd
hun eerste stappen zetten.

Hou ons aub op de hoogte van je vorderingen en graag wat details hoe je tot dit prachtige
resultaat komt (kleurengebruik, technieken...). Ik denk dat je daarmee hier heel wat mensen blij zult maken!

Groetjes

Carl
 
het gaat je nog lukken Carl :D
ik ben ook zeer benieuwd naar de details en de technieken die je hebt toegepast
 
Ik heb je foto's nog eens bekeken en het resultaat tot nu toe is zo perfect dat ik me afvraag
of 'gforceman' per toeval niet staat voor Gino Poppe? Zo ja dan hebben we hier, beste forumleden,
één van de beste figuurschilders van België in onze rangen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan