Hoofdsponsor

1/72 St.-Nicolaas [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Eventjes er ééntje tussen plaatsen die in de huidige sfeer past.

Hoe is het ontstaan ? Heel simpel.
In 2009 jaar gaf Retrotracks een gratis gift set bestaande uit 3 Kerstmannen en 1 St.-Nicolaas bij bepaalde aankopen. Later schreef hij een internet wedstrijd uit speciaal voor deze figurines in de hoop dat diegenen die de set gekregen hadden hier zouden op inspelen.
Eind 2009 maakte ik mijn klein dio "Ho Ho Ho" met een kerstman en een Kübelwagen van de Reichspost en dit jaar besloot ik om eens een St.-Nicolaas te schilderen.
Een beetje bij gebrek aan inspiratie baseerde ik mij op de recente golf van stakingen in Frankrijk en de betogingen tegen president Sarkozy of St.-Sarko zoals men hem soms durft noemen (behoudens vele andere namen natuurlijk).
Ziehier het resultaat:

1_St.-Niklaas1.JPG


Het paard is een resin figuurtje van vermoedelijk Retrokit, alles is 1/72.
Vermits de wedstrijd doorgaat op een Franse site werd de tekst in de tekstbalonnen opgemaakt in de Franse taal. Het komt er hem op neer dat het paard St.-Nicolaas verteld dat zijn wit paard in staking is. De heilige man vraagt zich af waarom want hij is niet St.-Sarko maar St.-Nicolaas.
Een beetje humor in de modelbouw mag ook wel vind ik.

(nu maar afwachten of we er iets met gewonnen hebben.)
 
Goed gevonden Erwin, en het ziet er nog leuk uit ook, en ene dikke proficiat. En de winner is ...................... :1244: :1244: :1244: :1244: voor mij den Erwin!
 
Als je het concept humor verstaat in de modelbouw ben je al heel ver Erwin! :laugh:

als ik dan éen dingetje mag aandragen...

waneer je plastisch werkt, zoals in modelbouw, zou je de balloon ook gewoon rond kunnen vormen.
Wordt wel een beetje schipje- in fles- modelbouw mbt de tekst.

Anders is het ook gewoon sierlijk om de dialoog op het sokkeltje te plakken.

leuk gedaan man!

( werk zelf nog voor een schaakmagazine en maak er schaakprenten, cartoons.
Volgende was zomaar leuk geweest voor een vignetje:

SMnov2010.jpg

René
 
ligt eraan Marc :-)

ge kunt van plastic folie ( en volgens mij zag ik een leuke stofzuigeract voorbijkomen hier) en een oven leuke vormen maken.

Nu heb je een blauw vierkant boven een vignet, niks mis mee.
Maar vanuit cartoonoptiek denk ik volledig...

Balloons zijn meestal wit en per uiting verschillend. Een gedachte is bewolkt, een uitroep puntig. Een gemene opmerking groenig misschien ( leest Asterix & Obelix: de intrigant)

Je zal je moeten behelpen, kijk, in mijn cartoon zal de duif op een ijzerdraadje moeten rusten.

maar bovenal: Humor is belangrijk!

Het kost een gezicht echt 300 spieren chagerijnig te kijken, waar een aantal volstaat te glimlachen ;-)

salukes,
René
 
De tekstballonnen werden enkel bedoeld om de tekst duidelijk te laten over komen. Dit zou niet het geval geweest zijn indien de tekst gewoon op de sokkel geschreven was.
Al met al is het een inspiratie die op 2 dagen in elkaar geflanst werd (uitgezonderd de beschildering van de figuren).
Ik had ergens een idee, wist niet goed wat er met aan te vangen tot opeens het spreekwoordelijke cartoon licht aan ging en zo is dit ontstaan.
Het is gewoon een intuïtief dio geworden; geen zwaar doordacht iets en heel luchtig opgevat; that's all.

Ten andere, de meeste van mijn dio's komen tot stand na een nacht slecht slapen. Weet dat het slecht is maar ja, iedereen heeft zo zijn fouten hé.
 
Volgens mij goe bezig, wij zijn geen strip tekenaars en die grote tekstballonnen acentueren nog eens het diorama omdat ge geen doorkijk hebt dus men kijkt terug naar paard en Sint. Afin ik vind het geslaagd.


:1244: :1244: :1244: :1244: hoogste onderscheiding :1244: :1244: :1244: :1244:
 
Om de grote Toon Hermans te citeren: "Ik moet die man niet" ;)

Mooi diotje, maar ik ben ook akkoord met Reneduret ivm die tekstbalonnen.
Zijn een beetje overheerstend door de blauwe kleur...

Maar ik doe het je niet na.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan