Hoofdsponsor

Portret buste poging 1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BertUS

Guest
Ja lekker zo'n titel, maar wat moet ik anders verzinnen. Ik zat tijdens het drogen van de motorrijdersbuste (ook daar moet ik nog effe een mooie titel voor verzinnen) te bedenken wat voor buste ik nu zou maken, het moest een soort portret worden van iemand, dat had ik mij ten doel gesteld, want daar leer ik het meest van, dacht ik. DUs een beetje rondkijken op mijn laptop en ik kwam een foto tegen van mijn jongste dochter van een paar jaar terug. Dus mijn spullen gepakt en maar eens begonnen.

Geloof me, dat valt tegen, je heb dan wel heel mooi de juiste verhoudingen, maar om het gelijkend te krijgen, dat valt dus niet mee.

Ik ben er nu achter dat foto's toch een heel mooi medium is om fouten op te sporen. Ik had geen tussenfoto's gemaakt (wel moeders steeds om advies gevraagd), maar nu op de foto's vallen de stukken onder de ogen wel heel erg op, die zijn dus te groot en daar moet pappa dus nog effe wat aan gaan doen.

Goed, oordeel niet te hard maar wel rechtvaardig

Liek4.jpg

Dit is dus het origineel

En de foto's hieronder mijn impressie van de kattekop


Lieke.jpg

Lieke1.jpg

Lieke2.jpg

Lieke3.jpg

Lieke4.jpg


En geloof, die kruimel heeft echt zo'n bos met haar
 
hey bert

volgens mij heeft ze op de foto een bredere glimlach of mis ik mij?

grtz

peter alias huge
 
Tis idd niet geheel 1 op 1 correct, zoals ik al schreef, het valt dus zwaar tegen op een gelijkend iets te kunnen maken, zeker als je van een frontfoto werkt. Je merkt dan dat je nog veel ervaring mist, maar goed, dat doe ik dan weer op met dit soort projectjes.

En................als de verf er op zit, toont het toch weer anders is mijn ervaring
 
O, weet iemand hoe ik oppervlaktes van gebakken FImo glad kan krijgen? Of moet ik eerst maar een laagje Clearcoat aanbrengen?
 
BertUS, ik doe het je niet na.
Je moet het maar durven, iemand uit de naaste omgeving sculpten.
Is misschien niet 100%, maar toch zeer mooi geworden.

Erik.
 
Precies wat Modelbouwerke zegt, Bertus.

Geen 100%, maar verdorie wel heel erg mooi... en ik doe het je ook niet na :ohmy:

Liggen de ogen in het echt niet ietsje dieper in de oogkassen??
 
Ik denk dat dit maar zo lijkt, als het eenmaal voorzien is van verf is het duidelijker. heb nog wel wat aanpassingen gedaan aan haargrens (verlaagd), mond (iets breder en de bovenlip iets voller gemaakt) en de ogen (wenkbrauwbruggen gemaakt)
 
Ik denk dat het gemakkelijk is voor derden om verbeterpunten aan te halen, er is niks mis mee om dat te doen, daar niet van, maar laat ik zelf maar eerst eens beginnen met respect te hebben voor deze prestatie tot zover.

En laat de mooie meid dan niet 100 % gelijken, het is wel een mooie meid !

GUnit.
 
Een beetje aan het gezicht gewerkt en ik laat het nu zo, ik vind het een geslaagd iets, mss niet 100% maar wel heel redelijk als mens te herkennen, ik heb eerlijk gezegd wel vreemdere koppen gezien

liekaf.jpg
liekaf4.jpg
liekaf5.jpg
 
Ben nu wel benieuwd naar het schilderwerk..............

Erik.
 
Bert,

ik vind het heel moedig van je.
Alweer vorderingen onddanks dat de gelijkenis minder is.
Symetrie en je sculpttechniek is een stapje verder, dat zie je best.

groeten,

René
 
Ben zeer onder de indruk, dit ziet er echt zeer gelijkend uit. Zeker als je bedenkt dat dit je tweede is.

Op de laatste foto in je tweede serie zie ik het linker ook op de foto iets vervormd zij op het bovenlid. Denk misschien heb je het niet gezien, dus meld het wel even.

Ik zou ook proberen om de haren nog iets uit te diepen, een bos haar heeft ze zeker dat is duidelijk, maar iets uitdiepen maakt het wat luchtiger. Zoals op de foto dus.
 
Prachtig hoor, ik zou het nog niet kunnen....

Ben ook wel benieuwd naar de verflaag, deze geeft, zoals reeds gezegd, toch dat ietsje meer aan een model ;)
 
Tussen alle bedrijven door ook wat geschilderd, nu vallen de tekortkomingen wel duidelijk op, zoals de toch nog te grote ogen en wat andere zaken, maar goed daar leren we alleen van

De kleuren van het gezicht vind ik persoonlijk wel goed gelukt, al moet ik de mondhoeken nog effe bijwerken

Het haar is een crime, de basiskleur is indian red, maar ik zit nu een beetje vast op de rest, zou het eerst highlighten met flesh maar dat pakte verkeerd uit. Het shirt heeft een vreemde kleur, dat moet ik nog effe bijwerken de capuchon is goed

liekverf.jpg

liekverf1.jpg
 
Als je de pupil aanbrengt in de ogen zal dit al een heel ander zicht geven.
Mooi bezig.

Erik.
 
Hier ben ik jaloers op! Ik wou dat ik dit ook zou kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan