Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.123 "Luchs". [wip]

Swa

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
1.067
Men neme een modelbouwbeurs, leuk kitje en een spotprijsje voor een Verlinden kit. En een uitdaging is voor Swa geboren omdat ik nog nooit resin heb gebouwd.

Extra's:
Friul tracks, messing lopen en antennes.

Luchs9.jpg

Luchs10.jpg

Luchs1.jpg

Luchs2.jpg

Luchs3.jpg

Luchs4.jpg

Luchs5.jpg

Luchs6.jpg

Luchs7.jpg

Luchs8.jpg

De PE die bij de kit zit is voor begrippen vrij dik, dus daar heb ik wat kunstgrepen moeten vertonen om ze kunnen plooien. Vooral de fenders hebben de nodige zweetdruppeltjes gekost.
Het bouwplannetje is ook zeer sumier en op sommige punten onduidelijk zodat er een beroep wordt gedaan op je onderzoekwerk en creativiteit.

Positief daarintegen is dat je op korte termijn iets in elkaar zet en je weinig tot geen putty nodig hebt.

Ik vond het een leuke ervaring en zal in de toekomst nog wel eens een resin kit gaan bouwen.

Nu nog op zoek naar een leuk gekleurd jasje voor onze "lynx", echter is het een weinig gebruikte tank. Dus is er weinig over te vinden.

Groeten,

Swa
 
tis een schoon machinetje dat je daar hebt.
Zelf heb ik ook nog geen enkel model in resin gemaakt, maar heb hier wel ééntje in voorraad liggen, een "katsche". Een duitse fulltrack in prototype van op het eind van WO II.
Benieuwd naar de kleuren Swa !
 
Dat ziet er toch zeer goed uit man. Ik kan niet anders schrijven......

Maar waarom nou niet een mooie verslag maken tot hiertoe...... We missen zoveel mooie bouw plaatjes zo.... :P
 
Amai Swaken, ge geeft er een lap op. Zo'n Luchs, was dat voor infanterie-ondersteuning ? Het kanon lijkt me van een licht kalibertje, bijna zoals een Flak 38 of zo, 2cm ?
 
@Famo; ik ook.
@modelengeneer; dank je. Mea culpa maxima mea culpa, echter hoop ik dat medebouwers hier begrip voor hebben.
@Kurt; thanks, dit zal binnen niet afzienbare tijd gebeuren. Echter weet je het bij mij nooit natuurlijk.
@Gunit; het was een verkenningsvoertuig als ik het naslagwerk mag geloven. wat ook maar goed was want bewapening en pantser was nihil te noemen. Dus je hebt het ook goed gezien dat het een licht kaliber is.

Groet,

Swa
 
De PE die bij de kit zit is voor begrippen vrij dik

lol, bedoel je die rood koperen platen van Verlinden en co
ik heb al gedacht, mocht verlinden wat minder flash, en gietblokken maken, en de pe flinterdun maken, kunnen ze gemakkelijk 15 euro van een kit halen :) :)

ziet er goed uit, de ICM is ook een deftige kit, maar deze ziet er toch iets "advance'ter" uit :)

greetz
 
Pit,

Zoals gezegd was het mijn eerste kennismaking met Resin.
Maar ik vond de kit heel gemakkelijk weg bouwen, zowel de resin als de PE. Maar de fenders waren toch wel giga dik, vooral om de korte vouw te kunnen maken. Maar vooraf de PE te verwarmen deed het slagen.

Groet,

Swa
 
De Luchs staat in de primer waarvan de pics. Echter kan ik nu nog niet verder omdat ik na het spuiten constateerde dat ik ergens een PE onderdeeltje verloren ben, @^#*& :@:tongue:. Dus dat zal ik bij moeten scratchen, ook zag ik dankzij de macro dat er nog een paar naadjes extra aandacht verdienen. Wordt nog even wachten op zijn definitieve kleurtje.

Luchs1-1.jpg

Luchs2-1.jpg

Luchs3-1.jpg

En van het volgende ga ik de stoute schoenen aantrekken, en proberen hier een fatsoenlijke comandant te maken. Hier zal ik heel veel hulp voor nodig hebben, dus ben ik van plan deze te posten bij de figuren sectie.

Luchs4-1.jpg

Luchs5-1.jpg
 
Ziet er netjes uit Swa voor je eerste kennismaking met een volledige resin kit en dat voor een Verlinden kit :ohmy:

Welke kleuren gaat het beestje worden, geel/groen of geel/bruin??

Ron
 
Swa, ge moogt altijd pm'men ivm. het schilderen van het figuurtje, mocht het nodig zijn. Ondertussen zal ik met spanning alles in het oog houden want dit is alweer vette kost ! GUnit.
 
@Ron; tja dat is nog een vraag daar allebei de kleurstellingen me wel wat doen. Wat ik wel weet is dat het geen 3 tone wordt al werden deze wel gebruikt.
@Guy; dat vind ik zeer sympathiek, ik heb al wel wat ideeën hoe ik het wil aan gaan pakken maar zal alle hulp kunnen gebruiken peins ik.
 
knap werkje swa ik kijk elke keer weer uit naar je update
 
Dit was echt zo een kitje waar ik even geen sch**t wist met de camo, vandaar een tijdje in de koelkast gestaan. Doen we two-tone, three-tone or what? Denk dat de nodige onder ons weet wat ik bedoel, hahah.

Dankzij Famo zijn '12.8 cm K44 L/55' kreeg ik weer inspiratie voor dit kleintje en ben met ijspriem en hamer begonnen om hem van zijn ijs te ontdoen. Ik ben gezwicht voor een camo die bij een panther werd gebruikt en heb hier een vrije interpretatie van gemaakt waardoor de Luchs naar 1946 werd getransporteerd. Vanzelfsprekend een 'what iff' met een twist of reality. Ben best tevreden hoe het uit de verf is gekomen en hoop binnenkort te starten met de verwering. Nu de pixies en hopelijk vinden jullie het ook wat...

PICT0950.jpg

PICT0949.jpg

PICT0948.jpg

PICT0953.jpg
Door mijn dikke duimen tijdens de foto's de fender los gekomen. :D

PICT0951.jpg

PICT0952.jpg

Hopelijk duurt het nu weer geen 4 jaar tot de volgende update. :wub: :nowink:
 
Het heeft wel iets speciaal om deze soort camo op een Luchs te zien, maar daarom niet minder mooi...
En met een "What if" kan je alle kanten op ;)
 
Mooi schilderwerk ! Speciaal, maar met een What if ? kun je natuurlijk alle kanten op.

Ook je figuur vind ik prachtig uit de verf komen, misschien als enige opmerking :
Ik vind zijn ogen wat aan de grote kant, als je kan het wit wat inperken. Allez, voor zover de foto's hier een oordeel over toelaten, slechts op één foto kan ik een oog min of meer zien.

Groeten Rik
 
Is een mooi kitje geworden swa en ook snel voor mekaar gekregen :)
 
Schitterend spuitwerk en zeer mooie camouflage ook het figuurtje komt volledig tot zijn recht. ..
 
Very nice build, good PE work, and a great paint job.
 
Mannen allemaal bedankt voor de comments.
@Rik, zal de ogen nog eens aan een nader onderzoek onderwerpen. Maar ik vind de ogen van een figgie, een van de moeilijkste zaken aan het figuur schilderen om dit realistisch voor elkaar te krijgen. Maar we prullen gewoon verder!;)
@Ron, soms moet het rijpen hé. :D:D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan