Hoofdsponsor

1/5 SS Mercedes Benz Type 540K (1/5) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Eerst eventjes dit: ik wist niet goed waar ik dit project moest plaatsen.
Het gaat hier over een auto maar ik kan het niet bij 'auto's' plaatsen omdat het eigenlijk over een militair voertuig gaat.
Het model is oorspronkelijk een rc uitvoering. Maar gezien het van alle rc onderdelen is ontdaan is het nu statisch geworden.
Daarom heb ik het als een statisch militair voertuig maar hier geplaatst. :unsure:


Goed, en nu een woordje over dit project:

Vorig jaar kon ik op een Duits forum een pracht van een Mercedes Benz Type 540 K op de kop tikken.
Dit voertuig is op schaal 1/5.

Toen ik het voor het eerst zag speelde ik al met het idee om er een SS voertuig van te maken. De schaal zou wonderlijk goed passen bij m'n 1/6 figuren.


DSCN0226.jpg
Zo zag het voertuig eruit toen ik het net had ontvangen.


DSCN0234.jpg
Al vlug had ik het van allerlei (chromen) onderdelen ontdaan en werden verschillende zaken gemaskeerd. Ook werd het model volledig mat geschuurd.



DSCN0240.jpg
Met de airbrush werd dan de eerste zwarte laag aangebracht.

Na enkele malen dan de lak terug te hebben mat geschuurd, opnieuw te hebben herspoten en alle verwijderde onderdelen terug te hebben geplaatst is dit dan het uiteindelijke resultaat geworden:


DSCN0322-1.jpg


DSCN0317-1.jpg


DSCN0319.jpg


oldphoto-4-1.jpg


DSCN0271-1.jpg


DSCN0270-1.jpg


DSCN0257-1.jpg


DSCN0268-1.jpg


Merci'kes voor het kijken.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Droop maatje wat een model zeg,prachtig gedaan.En zo een Mercedes staat zeer goed bij de personages die je ervoor gebruikt.Ik meen te weten dat ze toen der tijd die daadwerkelijk ook her en der gebruikten als commandowagen of ben ik daar mis in??
Patje.
 
@ Patje: ik weet niet of dit voertuig als commandowagen werd gebruikt maar ik heb hier een op dvd een WO2-docu waarin op een beeldfragment deze wagen te zien is.
Achter het stuur zat een SA'er met daarnaast een lid van de Algemeine. ;)


Droop
 
A ja oke dan zal ik me dus daadwerkelijk vergissen Droop,niet mee inzitten tis toch een ferm baksken zeg
 
je weet ze wel uit te kiezen, droop.


mooi gedaan.
 
Bedankt mannen.

Nog eventjes voor Patje:

Dat de 540K succes had bij de toenmalige Duitse partijbonzen getuigt de volgende foto:

file.jpg
foto: axishistory
Hitler en Goering bij een '540.

Nog een wetenswaardigheidje:
Toen tussen nazi-Duitsland en Rusland nog alles koek en ei was, deed Hitler aan Staling een 540K cadeau.
Stalin daarentegen vond het cadeau echter té opzichtig.



Blijkbaar was in die dagen het voertuig hét geschenk bij uitstek
443521418_de1fd8bfe3.jpg
Deze 540K deed Hitler in 1938 aan koning Farouk en koningin Farida (Egypte) ter gelegenheid van hun huwelijk, cadeau.



Droop
 
Droop maatje bedankt voor deze schitterende opklaring,Kwist dat die Merc de duitsers hun hart sneller deed slaan maar dat van die commandowagen was ik verkeerd in.Maar ik ben er 100% van overtuigt dat deze 540K werd gebruikt als commandowagen maar welk leger weet ik bij deze dus niet.
Als ik het geluk vind deze in modelkit te vinden bouw ik die nog.
Bedankt Luc.;) wil je es kijken op die link want ik geloof dat deze de commandowagen was en algelijk van duitsland

Mercedes commandowagen
 
@ Aerodyne: hartelijk dank voor de leuke commentaar. ^^

@ Patje: Wel, wel. Blijkbaar werd de 540 toch als een Duitse commandowagen ingezet. :O
Zij het dan wel uiteraard in een 4 zits-uitvoering en niet als de roadster.
Hartelijk dank voor de link, Patje. :)

Nog een foto van het model:

1_oldphoto_3_.jpg


Droop
 
Inderdaad Droop ik wist dat ik goed zat éhéhéhéhéhéhhhéééééé lollol ,maar ja zeg ge kun nie alles onthouden he maatje.Ja dat wel is de vierzits uitvoering ervan idd
en dat was ik dus gans vergeten he;).Wat er ook van was ze waren toch wreed schoon die wagens he Droop.Ik zie dat graag die oldtimers en vooral die types met dat ontwerp,lekker lang en hoog want ze waren niet bepaald klein van model he.Goed allee suc6 og dr mee maatje,ik was zo vij om een van de gekleurde fotos te pakken he Droop om op mijn pc op te slaan.
Patje.
 
Knappe verbouwing Droop ^^ Misschien een leuk idee om het interieur met echt leder te bekleden ?

Van welk merk is deze Mercedes ?

Groeten

Pascal
 
Droop ben ik juist??
Ik deed wat opzoekwerk en volgens mij is dit van europe star classic car rc

europe star.
 
droop deze is mooi omgebouwd

supper , zo kunnen de mannen eens van een andere soort voertuig genieten

tom
 
@ Wet Sellery: Het zou inderdaad geen slecht idee zijn om het interieur met echt leder te bekleden. Maar daar ga ik me niet aan wagen hoor. :D

Het model is -zoals Patje het ook al aangaf- van Europe Star. ;)


@ Patje: bedankt voor de link naar ome Adolf's auto. ^^


@ Tom: het hoeven inderdaad niet allemaal olijfgroene en panzergrijze voertuigen te zijn, niet? :D




Droop
 
LOL hihi mee plezier he Droop,vind dit een boeiende wagen ook.
 
Wat een aanwinst Droop ! Je hebt er een paradepaardje van weten te maken. En weer zoiets dat plots uit de lucht komt vallen. Niet langer aan twijfelen, zo'n auto's werden van alle kanten aangeslagen voor de hogere heren.

Wat een geweldig dio zou je ondertussen wel kunnen maken met al dat moois makker !
 
Hey, :$

Droopke jongen, ge hebt u zelf weeral overtroffen, wat een prachtwerk zet je daar neer. 8):O
Is indd een speciaal model en zal zeker uw prive-museum verrijken.;)
Misschien eens gaan denken om een groot diorama te maken met de poppen (als ge de plaats hebt natuurlijk of ge pakt moeder de vrouw hare living in....:wub::8;):laugh:).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan