Hoofdsponsor

1/1 Figuren Link uit Zelda 1:1

mind-9

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
917
life-size-link-zelda-papercraft-1.jpg
Deze ga ik maken als afleiding ik zal er dus niet elke dag aan werken ik heb nog een Chevelle te doen.

kwam hem tegen op het net de link kun je hier vinden http://www.fileserve.com/file/89UKafT

Je hebt ook nog het programma Pepakura nodig deze kun je hier downloaden http://www.tamasoft.co.jp/pepakura-en/
Het is een gratis programma je kan er alleen niet mee opslaan maar bestande projecten kun je inladen en afdrukken zoals ook "Link"

"Link" bestaat uit 831 onderdelen geprint op 197 pagina's een behoorlijk project dus.
Hij zal ongeveer 1.82 meter groot worden 1:1 mijn grootste project ooit.
Ik gebruik hier 160 G/m2 papier voor.
ben al bezig geweest en dit is het resultaat.
P8080047.jpg
Ik ben begonnen met de muts.
P8080048.jpg
so far so good de eerste delen.
P8080049.jpg
P8080050.jpg
P8080051.jpg
Nu ik zo bezig ben begin ik een beetje een indruk te krijgen van de grote ik kan zeggen deze is echt groot :)
Mochten mensen van de papier afdeling tips hebben hier zijn ze welkom en mensen zeg het aub ook als je denkt van "he dat gaat niet goed"
vertel het me ik heb nog niet zoveel ervaring met papier alvast bedankt.

Gr
Dirk
 
Hoi Dirk deze is echt super,natuurlijk het aantal pagina's is een beetje veel om in 1 keer te gaan afdrukken met ons simpel printertje dus zal ik deze in enkele keren
gaan doen,gelukkig heb ik pepakura op de pc en is dit dan geen enkel probleem,natuurlijk via pepakura zou ik niet anders kunnen dan in 1 keer te gaan afdrukken daar men niks kan opslaan.Ach ik zie wel wat ik kan ronselen he.alvast een project om u tegen te zeggen en veel succes ermee maatje want deze ga ik dus wel degelijk volgen.
Patje.
 
Patje de link die ik hier heb staan is opgebouwd uit verschillende delen zoals hoofd,bors,benen dus je kan het apart printen succes vriend.

Gr
Dirk
 
Goed zo dat maakt het al wat makkelijker he maatje;) deze is wel erg groot he en nog heel mooi ook want het is de link van de laatste games merk ik.Zowel de twilight prinses als de laatste nieuwe.
 
Dirk, dat word een mooi project.
Het is inderdaad wat aan de grote kant maar dat mag de pret niet drukken.
Als je vragen hebt stel ze gerust.

En natuurlijk de eerste kleine opmerking.
Als je naar de muts kijk zie je witte lijnen, deze kan je inkleuren met potlood of stift.
( Zelf gebruik ik ook wel eens waterverf maar daar moet je echt voorzichtig mee zijn!)

Succes en ik ben een trouw volger!

Fred
 
Dirk, dit is wel een megapapierproject, dat ik zeker ga volgen.
Komt er nog iets van een frame in, want ik vraag me af of 160 grams papier stevig genoeg is om alles te dragen.
 
Fred bedankt voor de tip ik zat zelf aan kleurpotloot te denken.

Wim er komt geen frame in ik ben wel van plan om de body en benen van 300 grams papier te maken de ontwerper zelf heeft 250 grams voor de body en benen gebruikt.

Gr
Dirk
 
Als je papier gebruikt dat zo dik is dan kan je beter de zijkanten kleuren voor je deze in elkaar plakt.
Ook de rillijnen bij de vouwlipjes kan je beter inkleuren voor dat je gaat plakken.
Dit voorkomt dat je later moet gaan priegelen met het resultaat dat je uitschiet en een streep op je project zet:O
Een plat stuk papier is makkelijker te kleuren dat één die geplakt zit. (weet ik helaas uit ervaring;) )

1_IMG_4873.jpg

Fred
 
Kijk dit zijn tips waar ik wat mee kan bedankt Fred.
Ik ga papieren modellen bouwen steeds leuker vinden (mijn vrouw ook) :)

Gr
Dirk
 
Het vervolg
Lekker wezen plakken vandaag verkouden dus lekker binnen gebleven.
Fred je tip werkt goed tegen de witte lijntjes een vriend van me had ook een tip om het met de airbrush af te werken mischien ook een optie voorlopig hou ik mij aan de tip van Fred.
P8100059.jpg
P8100061.jpg
De muts is bijna klaar (ik pas hem zelf ook :) ).
Ik vond ook een model van Zelda zelf dus deze wil ik er ook bij maken 1:1 (je kan zo'n stel toch niet scheiden he )
zelda.jpg

Ok luitjes ik ga nog even plakken en snijden.

Gr
Dirk
 
De muts is zowat af alleen de voorrand nog.
P8110076.jpg
Het gaat wel lekker (op de verkoudheid na dan) ik leer ook steeds meer van hoe het inelkaar steekt een plastic model is voorgevormd een papieren model is plat 2D dus en soms is het niet helemaal duidelijk welke kant je het moet opbuigen en hoever later kom je daar wel achter maar ik heb gemerkt dat hier veel meer passen en meten voor nodig is.

Maar het blijft leuk om te doen.

Gr
Dirk
 
Die muts ziet er TOP uit en beloofd wat voor de rest van het project!
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om met een AB te gaan werken.
Echter met een klein kwastje waterverf of een viltstift kan je nog fijner werken. ( Vind ik;) )
Met een AB ga je de verf vernevelen en ik weet niet of dat zo mooi is.
Maar ik heb er geen ervaring mee dus eens proberen kan nooit kwaad Dirk.

Fred
 
Nee Fred ik heb er ook geen ervaring mee dus blijf nog maar even bij jouw oplossing die werkt perfect.
Ik wil wel eens een stuke maken en dan kijken hoe het met een AB gaat zo dat ik dit model niet verpest, ik laat het wel weten.

Gr
Dirk
 
Het is steeds het proberen waard ,komen we anders nie te weten wat het word he,moet te doen zijn denk ik.
 
Waterverf? Op papier?
Is dit wel een goed idee? Want ik vermoed dat je papier wel eens zou kunnen beginnen "zuigen" en zo vervormen.
 
Ja Dominiek, als je waterverf voorzichtig gebruikt gaat dat prima.
Ik heb er wel even aan moeten wennen hoor. Ik zag dit bouwers doen op de beurs in Goes en ben gewoon gaan proberen.
Gewoon voorzichtig zijn en de verf niet te ver verdunnen.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan