Hoofdsponsor

1/9 Bit&Pieces [WIP]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Omdat de Blitz even zwemles heeft in de Dasty even een een nieuw projectje erbij gepakt totdat er weer gewerkt kan worden aan de Blitz.

Ik kocht deze kit tweedehands voor wat onderdelen zoals de wielen omdat ik een setje wielen van een anderen HD een beetje verkeerd had aangepakt maar gelukkig nog bruikbaar voor deze rakker. Bij een blik in den doos zag ik dat hij compleet was en dat voor 7,50 ecl. verzenden dus kan ik me hierop weer eens uitleven.

Inhoud doos.
8fb2b91486d0b2ae1ee340dce6384bf8.jpg

Wat er al aan gedaan was, dus scheelt weer werk...........
94e3068995e3eef965b7d4d8220d820d.jpg

Of toch niet :) Volgens mij was de vorige bouwer iets vergeten :)
c685c1999871cab1aa6c51147f9f8756.jpg

Na een uurtje hakken, zagen en breken kunnen we rustig aan beginnen met schuren en het verwijderen van wat overbodige dingen aan het frame.
e63adc214f0d9dc2cfdcef28b777e3ec.jpg

(Erwin ja ik bouw nog wel een originele uitvoering :) )
 
Keurig werk van de vorige bouwer! Misschien was het schuurpapier op.

Veel plezier met dit mooie model, ik ben altijd voor een originele bouw te vinden en zal je verslag met interesse bijhouden.
 
Ja dat denk ik ook Roy dat zijn schuurpapier op was. Maar origineel word deze niet althans niet zoals de kit bedoeld is, maar heb laatst de TM gevonden van de WLA dus komt goed in de toekomst ;)
 
Die afkortingen ken ik niet, maar ik interpreteer het als goed nieuws :D
 
Die afkortingen ken ik niet, maar ik interpreteer het als goed nieuws :D

Stond op de doos en klonk wel interessant :) Maar is het type aanduiding van de leger uitvoering.

Thnks Jordi gaat ongetwijfeld lukken.




Hee regen oh is al weer voorbij :)
 
Nog een Harley, uitkijken dus want kan misschien nog iets opsteken!

@ Roy: wat betreft die afkortingen:
TM = Technical Manual (Technische Handleiding)

WLA =
W: slaat terug op de evolutie van de positionering van de motor. Bij de WLA staat die in opstaande V vorm.
L: betekend dat er gebruik werd gemaakt van inlaatkleppen (soupapes) onder hoge druk.
A: staat voor Army

De versie WLC staat voor dezelfde Harley maar gebouwd in Canada.

De eerste Harley's zoals we ze hier gaan bouwen werden uitgebracht in 1937 en waren allen WL types. Pas in 1939 werden de eerste exemplaren voor het leger (Army) getest. Vanaf 1941 koopt de US Army de WLA in grote aantallen.
Ook interessant om weten is dat vanaf 1940 het bouwjaar van de motorfiets deel uitmaakt van het type vermelding. Je kan dus type 40WLA vinden tot 45WLA waarbij het getal verwijst naar het bouwjaar.
Bij de motor zelf zal het motornummer altijd 42WLA aanduiden voor alle machines gebouwd tussen 1942 tot 1945.

Hoop dat dit kan helpen.
Mijn info komt uit mijn "vuil boeksken" (zie mijn topic)
 
Mooie info, Ron heel veel plezier met bouwen
 
De eerste aanpassing is gemaakt om de voorvork iets schuin te zetten.

Eerst een gedeelte met behulp van een panelscriber verwijderd.
9e63e6f391eb7ca37662424d9d5f4420.jpg

Nadat het stuk is verwijderd en geschuurd een malletje gemaakt op papier en een stukje plastic van de juiste dikte erbij gezocht
99fdae065d80e943430627f636e1fc3d.jpg

Met spuitlijm de mal op het plastic vast gezet. na droging de vorm erin geschuurd.
86fa2e85ccd7a167250a3a8aab17aa68.jpg

In het balhoofd een gleufje gefreesd zodat deze goed vast komt te zitten. Was wel even een Proxxon installatie maken :)
888602a4fe8972f577d3177aa37755f0.jpg

En toen even een dryfit gemaakt en zowaar alles paste :) Op de foto is nog niets verlijmd.
De hoek waarin de voorvork komt te staan zal nog wel iets kleiner worden denk ik want anders word hij wel erg lang.
1798ee6692434fa8bb2112fc46f8cf24.jpg
 
Hey Ron dit heb je knap opgelost kijk al uit naar het vervolg
Marc
 
Weer lekker op dreef en de moeite om volgen .
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Het is wel het geluk dat ik dit kitje voor de wielen alleen heb gekocht dus als er wat fout gaat jammer dan dan heb ik alleen wat tijd en wat plastic verspeeld maar wel weer een heleboel ervan opgestoken. Ik kan straks weer met de Blitz verder dus gaat deze weer even in de wacht :)
 
Dat doe je weer mooi kerel !

Dit wordt wederom een 'Rapsody in Plastic' :D
 
Ondanks het koele weer toch nog iets gedaan icon_mrgreen.gif

Het balhoofd gebeuren is gedaan op de afwerking na, de hoek is met een 1mm veranderd is niet veel maar net genoeg om geen overdreven schuine voorvork te krijgen dus gevalletje drie keer kijken naar het model en niet direct weten wat er anders is.

4f22e6283ebcfae2d1298f9a6c35fdaa.jpg

Dit is het verschil tussen standaard en aangepast balhoofd.
6a9ea15b7dd0a5bed7a58ce37aa21be2.jpg
 
Heel miniem veranderd, zelfs op deze foto is het haast niet te zien en lijkt het of de hoek van de foto het verschil maakt
 
Inderdaad Aris de hoek vertekend iets maar verschil is wel duidelijk zichtbaar als ze naast elkaar staan, maar het is precies hoe ik het in gedachte had. Nu weer nadenken hoe ik de volgende onderdelen ga aanpakken :)
 
Ondanks de warmte toch nog wat gedaan ook al duur het 20x zolang als normaal :)

De tank heeft zijn basis vorm gekregen, van boven naar beneden, Eerst weer een mal van karton en deze op een plastic gezet daarna de vorm erin geschuurd en plastic strips aangebracht voor de breedte van de tank. Daarna op een grof stuk schuurpapier en met een soort legoblokje om de tank goed haaks te schuren. Na wat schuur plezier twee tankhelften die perfect in het frame vallen.
d13263610344b0cf16410393c73861bc.jpg

Even voor het idee de twee delen in het frame gefrommeld. Ik vind het toch net iets te smal dus ga er nog een laag opzetten denk ik en daarna de scherpe hoeken afronden zodat je het idee krijg van een echt oude Harley tank.
8750b48b7d91de6c044a796c0dfe7cc2.jpg

fcc06a03baca236ccfdc1f135efc64e6.jpg

98fbbbe1cfb68db716641194ad66aa99.jpg
 
Weer de moeite wat je aan het doen bent Ron en volg al ken ik van motors niets.
 
Lijkt er op dat je hier weer serieus veel tijd en werk zal insteken.
Mooie benzinetank geworden en zo een early biesje er op zou het hem zeker doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan