Hoofdsponsor

1/72 Petersburg 1864

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Hierbij wat foto's van een 1/72 diorama van de Amerikaanse Burgeroorlog.

Het diorama en de figuren zijn van het merk Italeri. Het komt uit hun gamma Battle Sets 1:72.
1_ITA6106B.jpg
Het diorama (46x33 cm) is een gedetailleerde plastic reproductie van het slagveld met verschillende plastic accessoires en figuren (17 Cavaleristen en 50 infanteristen voor het Noorden en 50 infanteristen voor het Zuiden).

Toen ik de doos opende merkte ik meteen dat het diorama niet correct was:confused:. Op het diorama waren loopgraven zichtbaar en als ik mij goed herinner uit boeken en de DVD was dit in Gettysburg niet het geval. Toen ik wat later in de catalogue keek merkte ik dat ze het verkeerde diorama (Kursk):( in de doos hadden gestopt.
1_6105S.jpg

Geen probleem, ik heb dan maar besloten om een diorama te maken van het beleg van Petersburg uit de Amerikaanse Burgeroorlog. Na mij nog wat extra figuren te hebben aangeschaft van Italeri, ben ik dan aan het schilderen gegaan met onderstaand resultaat als gevolg.
1_Petersburg01.jpg


1_Petersburg02.jpg


1_Petersburg03.jpg


1_Petersburg04.jpg


1_Petersburg05.jpg


1_Petersburg06.jpg


1_Petersburg07.jpg


1_Petersburg09.jpg


1_Petersburg10.jpg


1_Petersburg11.jpg


Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach

Hier heb il al een antwoord op de gestelde vraag bij wimmeke, dus dit doe je nu met die figuurtjes :rolleyes:

Hoelang doe je er over om zo'n slagveld te maken van begin tot einde?
 
Hangt er vanaf hoeveel hij moet werken.....
 
He, dat zijn bekende dozen, die heb ik ook nog. Tenminste de figuurtjes. Het doosje niet meer. Maar goed. Leuk spul en u heeft er weer wat moois van gemaakt. Die ondergrond heb ik niet gebruikt. Is zo'n vacuvorm. Werkte dat nu een beetje of moest u veel doen om het een beetje tevig te krijgen.
 
Ach


Hoelang doe je er over om zo'n slagveld te maken van begin tot einde?

Als ik wat vrije tijd heb en mij daarop kan contentreren enkele maanden. Als alles meezit zou ik dit jaar nog een dergelijk diorama willen maken, maar eerst moet er wat ander schilderwerk gebeuren. De slaapkamers zijn aan wat renovatie toe. :mad: Hoewel het ook schilderwerk is, is dit toch niet zo leuk als modelbouw.;)
 
Moest ik dan mischien ook maar eens proberen. Ik heb er nooit zoveel in gezien. Maar nu met uw resultaat is dat wel anders. Dit geeft een mooi stuk diorama aan het speelveld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan